Jaehyun sedang memakai cermin mata nya seperti biasa,dia turun ke tingkat bawah dengan perasaan marah sambil membuka pintu.
"Jaehyun."
Dia menoleh ke belakang melihat makcik saudara nya yang mencekak pinggang sambil memandang wajah nya dengan tegas. Jaehyun hanya mengeluh sambil pegang beg nya.
"Makcik nak apa Lagi?" Soal Jaehyun dengan berlagak nya.
"Makcik nak kamu tolong jaga adab kamu Masa pergi ke tempat kerja,sebab semalam boss kamu datang jumpa makcik mengadu." Dia pandang tepat ke muka Jaehyun.
Dia Hanya Tak layan Dan pintu di buka luas,sekali Lagi nama nya di panggil dengan sedikit kuat.
"Makcik nak apa Lagi? Bising betullah." Dia menggaru kepala nya.
"Betul ke,yang kamu Cuba nak rampas suami sorang kpop idol tu? Sebab boss kamu kata,yang dia dah banyak dengar dari mulut2 orang yang bekerja di situ." Dia menghembuskan nafas nya.
"Mampus lah Aku Kali ni,kenapa lah boss aku tu menyibuk gila2?!" Jaehyun memandang wajah makcik nya kemudian terus keluar dari sana.
Dia memanggil nama anak saudara nya,namun Tak di sahut. Dia Hanya Masuk ke dalam dapur dengan perasaan pelik,sejak kebelakangan ni perangai Jaehyun semakin pelik bagi nya.
Seokjin tidur diatas tilam yang nyenyak,dia berpusing ke belah kanan,tersentuh sesuatu yang berbulu Dan keras. Dia berasa sungguh curiga Dan dalam Masa yang sama dia ketakutan.
"Menatang apa aku peluk ni? Entah2 kambing pecah Masuk rumah aku." Dia buka mata nya slow2 Dan terkejut.
Namjoon bangun dari tidur Lena nya sambil melihat husband nya yang menutup muka sambil menjerit.
"Kenapa ni? Apa yang terjadi?" Joon pegang tangan Jin sambil risau.
"Jangan sentuh Aku setan- eh,kau Joon?" Seokjin membuka mata nya luas-luas.
Namjoon melepaskan tangan seokjin Dan Hanya biarkan suami nya berjalan keluar,dia kebingungan kejap. Namjin Dan bae Jin berlari turun bawah untuk tengok kartun,TV di buka Dan volume di kuat kan.
Sedang leka mereka berdua tengok kartun,kedengaran pintu rumah di ketuk. Namjin berlari untuk membuka nya,namun dia menjerit ketakutan selepas melihat satu wajah yang amat menakutkan di tingkap. Mereka yang lain terbangun dari tidur,seokjin Dan Namjoon berlari kearah nya dengan risau.
"Kenapa ni Sayang? Kenapa menangis?" Seokjin peluk nya.
"Hiks,eomma! Ada hantu Kat tingkap,huwahh!" Namjin menangis sambil peluk pinggang eomma nya.
Bae Jin yang jugak sedang menangis di dukung oleh namjoon, anak-anak mereka yang lain hanya tercegat melihat situasi itu.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
YOU ARE READING
Our Love/우리의 사랑: Awake (Namjin S2)
Fanfickehidupan seokjin Dan Namjoon amat lah bahagia bersama anak-anak mereka,akan tetapi kebahagiaan itu Tak berkekal lama akibat dari perbuatan Seorang namja yang begitu obses dengan Joonie.. start: 2 December,2021 end: ??? 90% my idea 20% idea orang la...