اختفاء خالد

34 4 1
                                    

حازم : وانت يخالد لازم ندور سوا على الصندوق ده  ومتروحش فى اي حته وخليك معانا ...تمام يخالد ...خا..خااااالد

اميرة: خالد كان هنا دلوقتي..

حازم: لازم نشوفو راح فين.. اميره روحي من الاتجاه اليمين وانا هروح شمال ونتقابل هنا بعد عشر دقايق

(ذهبت اميره وذهب حازم للبحث عن خالد)

اميره: قولنالو ميتحركش كان لازم يتحرك اوي كده هنروح فداهيه بسببو لما اشووفو بس

(واثناء بحث اميره عن خالد سمعت اميره صوت غريب وضوء اغرب فتوقفت لكي تري ماهذا الشي الذي يلمع ويصدر صوت غريب)

اميره:  ايه الجمال دهه.. ده الصندوق الي كانو بيقولو عنو انا لازم اجري والحق اقول لحاااا......

(وفي نفس الوقت ذهب حازم لكي يبحث عن خالد ولكنه في ذلك الوقت كان حذرا جدا خوفا من ان يحدث شئ)

حازم: ياتري اي الي في الصندوق مخلي الناس عايزه تدور علي المفتاح.. انا لازم اخد بالي من المفتاح ده كويس..

(واثناء سير حازم سمع نفس الصوت من الشخص المجهول وهو يتحدث...)

مجهول: لازم نحبس الاتنين دول ويقولولنا فين المفتاح ومع مين والا لازم نقتل واحد عشان التاني يخاف ويعترف...

مجهول اخر: امرك يا كابتن هروح اجبرهم انهم يعترفو بس لو محدش اعترف اقتل مين فيهم؟

الكابتن: ابدء من الفتي...

(سمع حازم كلام الكاتبن والشخص الاخر وهو في حاله ذهول وذهب هو يمشي بخفه الي الطريق الاخر الذي من المفترض ان يتقابل فيه هو واميره وذهب في المكان الذي مشت فيه اميره ولكن لم يجدها بلفعل)

حازم: طب كده اعمل اي؟ اخبي المفتاح في حته وارجعلهم؟ ولا اخد معايا المفتاح واروحلهم؟  طب لو هما خدوه هيبسبونا نمشي ولا هيحبوسنا انا احترت ومش عارف اعمل اييييه؟

(ولكن اثناء تفكير حازم خطرت في باله فكره...)

(ذهب حازم مره اخري الي المكان الذي سمع فيه الكابتن)

حازم: انا سمعت انك حبست صحابي..

الكابتن: انت مييين وازاي دخلت هنا وعديت من الحرس؟

حازم: مش مهم.. المهم اني دخلت.. انا جاي اعقد معاك اتفاق... انا معايا المفتاح الحياه الي انت بتدور عليه.. انت تاخد المفتاح وانا اخد صحابي

(ضحك الكابتن بأستهزاء)

الكابتن: الظاهر هو ميعرفش بيكلم مين؟

حازم: انا قولت الاتفاق انت مش عايزو انا همشي

الكابتن: وايه الي يثبتلي انك فعلا معاك المفتاح؟

المغامرةحيث تعيش القصص. اكتشف الآن