𝗘𝗣𝟬𝟯 | 𝘁𝗲𝗿𝗹𝘂𝗽𝗮 𝗽𝗮𝗱𝗮 𝗷𝗮𝗻𝗷𝗶

111 17 169
                                    

Jay memperlahankan langkahnya saat melihat Aeyoung dan Jungwon berdiri di depan pintu kelasnya berpeluk tubuh

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Jay memperlahankan langkahnya saat melihat Aeyoung dan Jungwon berdiri di depan pintu kelasnya berpeluk tubuh. Raut mereka masing - masing masam mencuka berkerut.

Tangannya menyeluk saku menyapa dua orang pelajar junior tersebut. Sunghoon dan Jake di belakang mereka dikerling sekilas.

"Sunbae !!" jerit Aeyoung menjuihkan bibir.

Jay tersentak mengundur. Matanya diarahkan kepada Jungwon. Pelajar itu juga merengus nafas berkali - kali seperti anak naga yang sedang belajar menghembus api.

Dah kenapa terjerit - jerit ni ?

"Apa korang ni ? Terjerit - jerit, kembang - kempis hidung aku tengok" balasnya mengangkat kening.

Ingat dirinya senang ditengking ? Ini Jay, okay.

Jungwon menjengilkan anak matanya. "Sunbae marah Joonyoung kan semalam ?" giginya diketap cuba untuk menakut - nakutkan sunbaenya.

Aeyoung di sebelah mengangguk laju. Dia juga ikut menjengilkan anak mata bundar. Kalau boleh nak besarkan lagi biar semua orang tahu yang dia sedang berang saat ini.

"Ey, comelnya girlfriend aku ni. Marah - marah" bisik Sunghoon pada Jake sambil ketawa kecil. Bahu sahabatnya dicubit - cubit geram dek tak mahu mengacau gadis itu. Jake mengangkat tangan geram.

Siku kang lebam muka. Tergedik - gedik budak ni.

Jay menggulingkan anak mata. "Haah. Asal ? Dia bagitahu kau ke ? Mengadu ?" balasnya cuba menyimbah minyak ke dalam bara api.

"Tak, aku yang bagitahu" Sunghoon secara rela mengangkat tangan kirinya. Senyuman lelaki itu mati saat dihadiahkan jelingan maut daripada Jay.

"Ak-aku kesiankan Joonyoung. Lagipun Aeyoung kan girlfriend aku. Kenalah cerita semua benda" dia menjuihkan bibir bermain dengan lengan baju Jake.

Jake lagi. Harap rasa sabar lelaki itu saja dia bertahan.

Jay menggeleng. Memang tak boleh harap Sunghoon ni. Kalau dengan Aeyoung, semua benda dia kalah. Matanya kembali membalas renungan Aeyoung dan Jungwon sombong.

"Yang aku marahnya dia. Korang nak melebih asal ?"

"Ish, sunbae tahu tak. Dia tanak bagitahu sunbae yang dia kena buli tu sebab nanti Ellen balas dendam tau" Jungwon mengangguk akan kata - kata Aeyoung.

"Ellen tu siapa ?" Jay mengerutkan dahi.

"Ish, Ellen tu captain team cheerleaders sekolahlah. Yang pernah confess dekat Jake sunbae dulu" ujar Jungwon cuba mengungkit kisah lama.

"Eh, aku pulak yang kena ?" Jake menunding dirinya sendiri.

Sunghoon yang taat mendengar sejak tadi mengurut dahi sambil bersandar ke bingkai pintu.

𝗱𝗼𝗻'𝘁 𝗴𝗲𝘁 𝗵𝘂𝗿𝘁 | 𝗉𝖺𝗋𝗄 𝗃𝖺𝗒 (𝗰𝗼𝗺𝗽𝗹𝗲𝘁𝗲𝗱)Where stories live. Discover now