AFC Ajax

220 7 0
                                    

2002 yılında dönemin Ajax teknik direktörü Ronald Koeman tarafından A takıma alınan genç ortasaha oyuncusu 22 Aralık 2002 tarihinde oynanılan Ajax – Excelsior karşılaşmasında da 18 kişilik maç kadrosunda kendisine yer buldu. Bu tarihten itibaren A takımla birlikte antrenmanlara çıkan ve zaman zaman maç kadrosunda kendisine yer bulan Sneijder'in kırmızı-beyazlı formayla sahaya çıkması için biraz daha beklemesi gerekiyordu. Takvim yaprakları 2 Şubat 2003'ü gösterdiğinde, Williem IIdeplasmanına konuk olan Ajax'ta yepyeni bir genç sahaya çıkıyordu. Altyapısından çıkarttığı gençleri Avrupa'ya sunmayı misyon edinen Hollanda temsilcisinin yeni yıldız adayı Wesley Sneijder oluyordu. Karşılaşmaya ilk 11'de başlayan Sneijder'in profesyonel kariyeri de böylece başlamış oldu. Ligin ikinci yarısından itibaren (18.hafta, Williem II deplasmanı) sezon sonuna kadar ilk 15 maçta forma şansı bulurken, ligin 27.haftasında NAC Breda deplasmanında 1 gol, 1 asist ile takımına galibiyeti getiren isim oluyordu. Aynı sezon takımıyla birlikteŞampiyonlar Ligi'nde de çeyrek final oynama başarısı gösteren Hollandalı ortasaha oyuncusu Milan karşısında çeyrek final rövanş maçında ilk onbirde sahaya çıkmış, fakat takımının 3–2'lik skorla elenmesine engel olamamıştı. Sneijder sezon sonunda kariyerinin ilk profesyonel yılının karşısına toplamda 25 maçta 6 gol, 2 asist yazdırmayı başarmıştı. Ajax altyapısından yetişen genç oyuncu Hollanda milli takımının aday kadrosuna da ismini yazdırmayı başardı.

Kariyerinin ilk profesyonel sezonunda birçok takımın dikkatini çekmeyi başaran genç ortasaha oyuncusu Sneijder, ikinci yılında daha tecrübeli, daha olgun ve daha istekliydi. Milli takımında da forma şansı bulmaya başlayan Sneijder, Ajax forması altında harika bir sezon geçirdi.
2003-2004

2003/4 sezonunda istatistik hanesine 47 maçta 11 gol, 16 asist yazdırmayı başaran Hollandalı oyuncu, sezon sonunda Johan Cruyff adına verilen “En iyi genç oyuncu” ödülünün sahibi oluyordu. Hollanda milli takımı ile EURO 2004'te yarı final tecrübesi yaşayan Sneijder, takımıyla birlikte lig şampiyonluğuna uzanırken Avrupa'nın en büyük arenası olan Şampiyonlar Ligi'nde de sekiz maçta forma şansı bulmuştu. Wesley müthiş bir sezon geçirerek dikkatleri üzerine çekmeyi başarmış ve bu başarısının ardından kontratında da iyileştirmeye sahip olmuştu. Hollanda temsilcisi genç oyuncusu ile 5 yıllık sözleşme yenilemiş ve genç oyuncunun geleceğinin yanı sıra olası transfer tekliflerinde de elini güçlendirmişti. Sneijder her sezon üzerine koymaya devam etti. Bir yıl önceki istatistiklerini geliştiren ve istikrarlı futbolunu sezonun geneline yaymayı başaran Wesley Sneijder,

2004-2005

2004/5 sezonu sonunda kariyerinin altın çağını yaşamaya, yükselmeye devam ediyordu. 50 maçta forma şansı bulan ve 12 gol – 11 asist ile sezonu tamamlayan ortasaha oyuncusu, milli takımının da önemli oyuncuları arasında olmayı başardı.Şampiyonlar Ligi'nde yeniden boy gösterme şansı bulan genç oyuncu, takımının gruplardan elenmesine engel olamazken grupta oynanılan her maçta 90 dakika sahada kaldı.

2005-2006

2005/6 sezonu her yıl üzerine koyarak devam eden Hollandalı oyuncu için pek iyi geçmedi. Ciddi bir sakatlık geçiren ve yaklaşık 2.5 ay takımdan ayrı kalan Sneijder, bu sakatlığına rağmen sezon sonunda Almanya'da düzenlenen Dünya Kupası'nda boy gösterme fırsatı yakaladı. Ligde 22 hafta düzenli olarak forma giyen Sneijder, 5 Şubat 2006 tarihinde oynanılan Feyenoord karşılaşmasında 60.dakikasında sakatlanarak yerini Saprong'a bırakırken sakatlığı onu yaklaşık 2.5 ay sahalardan uzak bırakacaktı. Sakatlığı sebebiyle takımdan ayrı kalan Wesley Sneijder'in dönüş tarihi 12 Nisan 2006 olurken, yıldız oyuncu 70.dakikada alkışlar eşliğinde oyuna dahil olurken kalan 20 dakikada takımının dördüncü golünde golden önceki son pası veren isim olmuştu. Sneijder sezon sonunda milli takımıyla birlikte Dünya Kupası'nda da boy gösterirken, istatistiksel olarak sezonu 38 maçta 12 gol – 9 asist ile tamamlamış ve bunun yanı sıra 2.5 ay sahalardan uzak kalmıştı. Hollandalı yıldız oyuncu Almanya'da düzenlenen Dünya Kupası'nda milli takımıyla birlikte çeyrek finalde Portekiz'e elenmekten kurtulamamıştı.

2006-2007

2006/7 sezonu tecrübeli oyuncu için dönüm noktası olacaktı. Ajax forması altında müthiş bir performans sergileyen ve her sezon üzerine koymaya devam eden Sneijder, Hollanda'nın altını üstüne getirdi. Bir sezon önce yaşadığı sakatlığa nazire yaparcasına tüm kupalarda takımının başarısı için savaştı. Hollanda'da ulusal tüm kupalara ambargo koyan Sneijder, UEFA Kupası'nda takımının çeyrek finalde elenmesine engel olamazken sezon sonunda 50 maçta 23 gol – 15 asist gibi bir istatistiğe imza atmayı başardı. Yeteneklerini her geçen gün daha fazla ortaya koyan Hollanda'lı, her geçen yıl Ajaxformasıyla Hollanda futboluna damga vurmaya başladı. 5 sezonluk Ajax kariyerinde; 180 maçta 58 gol atıp, 44 de asist yapmayı başardı. Hünerlerini Hollanda sınırları dışında göstermenin vakti geldiğini düşünen Sneijder bu fikrini Ajax yönetimine sundu ve Ajax Real Madrid'in 27 milyon avroluk teklifini kabul edince; Wesley'in hikayesi La Liga'ya taşındı. Ayrıca İspanyol ekibinin kasasından çıkan bu miktar, Sneijder'i aynı zamanda 30.5 milyon Euro'ya PSV'den Manchester United'a geçenRuud Van Nistelrooy'un ardından en pahalı ikinci Hollandalı futbolcu yapıyordu.

Wesley SneıjderHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin