İspanyol ekibinin dördüncü Hollandalı oyuncusu olan Wesley Sneijder, büyük umutlar ve beklentilerle birlikte transfer olduğu İspanyol ekibinde ilk yıl önemli süreler buldu. Ligin ilk haftasında Atlético Madridkarşısında maçın 80.dakikasında takımına galibiyeti getiren golü attı. 2.Haftada Villarrealkarşısında 2 gol attı, 1 asist yaptı. 3.Haftada da UD Almería'ya 1 gol atarak La Liga'da ilk 3 haftada 4 gol 1 asistlik performans gösterdi ve büyük beğeni topladı. La Liga'da forma şansı bulduğu 30 maçta 9 gol, 7 asistlik performansı ile mücadele eden Hollandalı oyuncu, alışagelmişin dışında takım oyuncusu rolünde oynamaya başladı. Ajax döneminde takımın her şeyi olan Hollandalı yıldız, sezon sonunda milli takımıyla birlikte Avrupa Şampiyonası'nın yolunu tutarken, sezon sonunda istatistik hanesine 56 maçta 14 gol – 14 asist yazdırmayı başardı. Avrupa Şampiyonası'nda yarı finalde elenen Hollandanın en önemli parçalarından birisi olan Sneijder, bir sezon sonra Real Madridformasıyla geçen sezona oranla daha az süre bulmaya başladı.
2008-2009
2008/9 sezonunda mor–beyazlı formayı giyen yıldız oyuncu La Liga'da 22 maçta forma şansı bulurken, sadece dört maçta 90 dakika süre bulabildi. Takip eden sezonun başında Robinho'nun Manchester City'ye transferiyle birlikte Real Madrid'de 10 numaralı formayı sırtına geçiren Hollandalı, sezonu 22 maçta 2 golle kapattı. 2009 yazında yönetimi devralan başkan Florentino Perez'in agresif transfer politikası, Cristiano Ronaldo, Kaka ve Xabi Alonso gibi isimleri Real Madrid'e getirirken, değişim rüzgarı Sneijder'i de yerinden ediyor ve Hollandalı, 15 milyon Euro karşılığında Jose Mourinho'nun Inter'ine gidiyordu.