Foişorul de foc, Bucureşti

30 1 0
                                    

Foişorul de Foc este o clădire de 42 metri înălţime din Bucureşti aflată între Obor, Calea Moşilor şi Nerva-Traian, mai precis: la intersecţia străzii Traian cu bulevardul Regele Ferdinand, în imediata apropiere a bisericii Oborul-Vechi. În trecut, servea drept turn de observaţie pentru apărarea împotriva incendiilor.

A fost construit în 1890, la doi ani după ce precedentul turn, Turnul Colţei, ridicat în 1715, a fost demolat. Planurile au fost realizate de George Mandrea, în acea perioadă arhitectul-şef al Bucureştiului. Foişorul de Foc a fost gândit a avea şi rolul de turn de apă. După finalizarea construcţiei, însă, compania locală de apă - Uzina de Apă Grozăveşti -nu a avut pompe suficient de puternice pentru a îl umple cu apă. Foişorul de Foc a fost folosit de către pompieri până în 1935, când şi-a pierdut rolul, întrucât în Bucureşti se ridicau tot mai multe clădiri înalte, iar introducerea telefoniei făcea inutilă existenţa unui turn de veghe. Din 1963, a fost transformat într-un Muzeu al Pompierilor.

Există mai multe variante diferite asupra fenomenelor paranormale de aici: potrivit unora, în fiecare zi de 9, la orele 23,30, se aprind lumini. Alte legende vorbesc de fantoma unei soţii de pompier.

Legende Urbane RomaniaUnde poveștirile trăiesc. Descoperă acum