chapter 1

344 20 2
                                    

kringgggg!!

loceng sekolah Empire High School berbunyi bermakna sudah memasuki waktu rehat. semua kelas dari form 1 hinggalah form 6.

di kantin

" ahjussi, letakkan kuah banyak sikit!. saya bayar mahal - mahal kos makanan kat sekolah ni. " chara menbawa sepinggan kimchi yg agak kering kepada pakcik kantin

" xboleh, ada banyak lagi pelajar ni. tak akan pakcik bagi kamu semua kuah kimchi ni? berjimatlah, GST Korea dah naik harga " kata pakcik kantin.

" alaaaa, ahjussi! sikit jeee? " chara menkenyitkan mata pada pakcik kantin itu.

" bertuah punya budak, pakcik xakan tergoda. tepi, gilir pelajar lain pula beratur " pakcik kantin itu menolak chara ke tepi supaya memberi laluan pada pelajar2 lain untuk mendapatkan makanan.

" yah ahjussi! " chara menjerit pada pakcik kantin tetapi tidak dilayan olehnya.

" ciss, xguna punya ahjussi " kata chara dalam hati sambil menahan marah pada pakcik kantin itu. dia menuju ke meja makan yg selalu dia makan, meja no.7

di meja tersebut.

" chara yah, waeyo? asal masam semacam je ? " tanya jawan karibnya, irene.

" ni semua sebab pakcik kantin tulah!, xselera nk makan. makanan bukan sedap pun. " chara asyik bermain dengan kimchi putihnya.

" tadi, saya mintalah kuah sikit sebab ahjussi tu bagi saya kimchi tanpa kuah. tapi saya pula kene marah. tahu tak? yg lebih teruk lagi, ahjussi tu tolak saya tau! depan senior saya lagi, malunya! " jelas chara lagi dgn panjang lebar dan dia terus menutup mukanya dgn kedua - dua belah tangannya kerana malu.

" senior? luhan sunbae ke? " irene membulatkan mata.

" a'ah, sekali dengan kai sunbae! " sambung chara lagi.

" omg. " irene menekup mulutnya

" ottoke? aahhh!! biarlahh dia. jom masuk kelas? dah nk habis waktu rehat ni " chara tidak menghabiskan kimchi putih kesayangannya lalu menarik tangan irene ke kelas.

XSKIPX

kringggggg!! kringgg!!!

jam loceng sekolah berbunyi untuk kali ketiga selepas rehat bermakna waktu persekolahan sudah pun tamat.

" chara yaaah! " jerit irene dari jauh

" ah joohyun. waeyo? " chara menjawap jeritan irene sambil mencari kunci loker peribadinya.

" awak nk balik dah ke? " tanya irene tercungap2

" haissh, jangan lah lari. kan awak dah tercungap2 ni!. nah air " chara menghulur sebotol air kepunyannya. irene pun meminumnya.

" saya mana boleh balik. kan saya ada latihan taekwando. " sambung chara sambil mengeluarkan baju taekwando bertali hitammya.

" yaaa, ingatkan nk balik sama-sama sebab ayah saya datang ambil saya lewat kot harini sebab busy " irene tunduk kecewa.

" gwenchana, saya akan temankan awak tapi lepas saya tamat berlatih. jom ahh pergi tengok saya berlatih " lalu sepantas kilat chara menarik irene .

di Studio K, studio tempat para teakwando berlatih.

" ahh! "

" ahh! "

teriak chara yang kuat ketika menedang kayu yang keras. mujurlah dapat dipatahkan.

cikgu taekwando pun datang, tapi dia tidak sendirian. dia membawa seorang lelaki yang agak tinggi dan kacak.

" annyeonghaseyo semua anak murid ku, harini kita ada seorang yang bakal menyertai kelab taekwando ya. luhan, sila kenalkan diri kamu." kata cikgu pada anak muridnya lalu dia suruh lelaki itu menpenalkan dirinya.

REMEMBER ME |EXO:MALAY| ❗️❗️SLOW UPDATE❗️❗️Where stories live. Discover now