Part 12

45 4 4
                                    

Irene jalan masuk ke dalam wad luhan semula. Lalu dia pun duduk di atas kerusi bersebelahan katil luhan. Irene memandang muka luhan terperinci dari mata, hidung dan mulut. Dia meneliti setiap inci muka luhan yang sedang tenat itu. Dahinya dibalut dan hidungnya pula dibantu oleh alat penafasan untuk bernafas.

Irene memegang tangan luhan yang sejuk membeku itu lalu diletakkan ia di pipi kanannya.

"Maafkan saya sayang, saya terpaksa buat awak macam ni. Saya.. Saya pun taknak tengok awak sakit. Tapi sebab awak tak terima cinta saya. Saya rasa memang patut awak jadi macam ni."

Dia berkata lalu mencium tangan luhan lalu meletakkan ia di katil semula.

"But it's okey. Everything is gonna be fine." Sambung dia lagi sambil mengusap kepala luhan dan pipinya sambil tersenyum. Senyuman yang memiliki 1001 tersirat dalam hati.
__________________________________
Sementara itu,

"Hallo cora, ya i'm glad you called me."

"Aw babe i'm sure i will miss America as much as i miss you"

"I'm not lying dear. Hm.. Cora let me call you next time. I have something to do right now. I have to pack off my things back at my new office."

"Ya i know. Living as a doctor is really hard but it's worth. Isn't? Okey then. See you in future. Bye dear"

Seorang lelaki awal 20an, segak dan berkulit agak keperanan itu menekan icon yang berwarna merah untuk menamatkan panggilan kawan perempuannya yang berapa di Amerika.

Knock. Knock. Pintu bilik pejabat lelaki itu dibuka orang seorang perempuan kacukan korea-british, seorang assistant kepada lelaki 20an itu.

"Ada apa Jung?" Tanya lelaki itu.

"Tak ada apa-apa. Saya cuma nak pastikan doctor memerlukan apa-apa bantuan dari saya" assistant yang bernama Jung itu menjawap dengan sopan.

Dia tersenyum, "gwenchana. Tak ada apa-apa yang awak boleh tolong kat sini" dia membalas.

"Okey doc, saya keluar dulu. Incase kalau doctor nak apa-apa just call me okey?" Jung memberikan senyuman mesra pada doctornya. Lalu dia keluar dari balik lelaki itu.

Lelaki lingkungan 20an itu mendekati tingkap lalu dia menyelak langsir itu ketepi sambil memandang pemandangan bandar seoul dari sebuah bangunan berpuluh-puluh bertingkat.

"Dah lama tak balik Korea. Bandar pun dah banyak berubah. Tapi harap-harap hati dia still lagi tak berubah"

Lalu lelaki itu mengeluarkan sekeping photo berukuran IC dari beg duitnya. Dia melihat gambar tersebut.

Lelaki itu tersenyum lagi.

"Chara ya.. Saya dah balik dan saya akan dapatkan awak."
______________________________

Chara berjalan kaki menuju ke sesuatu tempat. Sampai dia pertengahan jalan , dia berhenti berhadapan kedai bunga lalu dia mengambil langkah besar dan masuk ke kedai itu.

Loceng kedai bunga itu berkerinding sebaik sahaja Chara masuk dan terkena kepalanya.

"annyeong. ada orang ke?" Chara bertanya sebaik sahaja dia melihat kedai itu kosong.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Mar 20, 2016 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

REMEMBER ME |EXO:MALAY| ❗️❗️SLOW UPDATE❗️❗️Where stories live. Discover now