Part 5

94 10 0
                                    

Setelah 3 tahun chara dan luhan bercinta.

Luhan sudah bekerja di syarikat SM sebagai jurugambar selama 2 tahun. Luhan masih menjalani hubungan dengan chara walaupun agak susah berjumpa kerana jadualnya yang sangat padat . Begitu juga dengan chara yang masih bersekolah. Chara sekarang merupakan senior akhir pada tahun ini iaitu form 5.

5 bulan kemudian,

Chara berada di sekolah bagi menghadiri Sesi Anugerah Sijil Tamat Belajar di dewan utama.

Chara sedang duduk di atas kerusi sambil melihat pelajar2 lain membuat ucapan perpisahan.

Tiba tiba ' i'm luhan ' berbunyi dari telefon bimbitnya menandakan ada mesej yang masuk daripada luhan tersayangnya.

Chara menguntumkan senyuman lalu mengeluarkan telefon bimbitnya dan melihat mesej tersebut.

" sayang jagi " mesej yang dihantar oleh luhan.

" sayang yeobo " taip chara dengan cepat.

" macam mana majlis tu? Okey?" Tanya luhan

" okey je, chara kene bagi ucapan perpisahan sekejap lagi" jawap chara sambil mengeluh.

" ohh, arraseo. Bagi ucapan perpisahan nanti jangan nangis k? Malulah :'-) " balas luhan berserta emoji menangis sambil senyum

" hahaha arraseo. Oppa tengah kerja ke sekarang?" Tanya chara lagi.

" a'ah. Tengah ambil gambar SNSD dengan RED VELEVET ni. Mereka semua cantik gilaaaa! " balas luhan supaya chara cemburu.

" APA!!?? MANA ORANG YANG AWAK KATA CANTIKK!?? SAYA ADA PISAU DEKAT DALAM BEG SAYA. " balas chara sambil menahan geram melihat mesej dari luhan.

" eehh, rilexx lah jagi!! Jangan jadi pembunuh! Saya tipu je lah. Awak yang lebih cantik dari mereka.." Balas luhan dengan begitu pantas sekali.

" saya nak bunuh sesiapa saja yang rampas awak dari saya. Saya sanggup jadi pembunuh" balas chara pula dengan kejam

" kejam nya jagi aku..." Sindir luhan

" hahaha. luhan, saya off dulu. Nak bersiap - siap buat ucapan ni. Anneyeong. Xoxo" balas chara selepas guru memanggilnya supaya bersedia untuk membuat ucapan.

" nae, xoxo " jawap luhan.

Lalu chara menutup telepon nya dan tersenyum. Chara mula mengambil buku kecil dan menulis isi - isi penting untuk dicakapan di atas pentas.

Tiba - tiba kai duduk di tepi chara kerana tepi chara tiada orang.

" awal sampai?" Sindir chara.

" yela, awal sangat" kata kai sambil tercungap - cungap kerana kepenatan berlari.

" air? " chara memberi sebotol air mineral kepunyaanya.

" gumawo" kata kai lalu mengambil ait tersebut dan meneguk air itu sampai habis.

" kyaaa!! Kenapa habis kan!!?? Saya pun nak minum juga!" Marah chara

" eehh.. Tadi nak bagi sangat. Jangan marah eez. Awak yang bagi" sindir kai selepas meneguk setitik air yang terakhir itu.

" aishh jinjja!"

~~~~~

"Saya amat berbangga kerana saya ialah seorang pelajar di sekolah ini, kerana sekolah ini, saya mendapat 9+! Terima kasih kepada guru - guru yang sanggup mengajar saya sehingga pandai dan juga kepada org yang saya sayang....." Chara memberikan ucapan yang panjang separuh mati.

REMEMBER ME |EXO:MALAY| ❗️❗️SLOW UPDATE❗️❗️Where stories live. Discover now