Kap 6

70 8 4
                                    

{ Yepp, som en del kanske har märkt så gör jag om den här novellen, eftersom jag blev så otroligt missnöjd med den, hoppas den här blir bättre ;) }
Eftersom jag inte har skrivit på boken på ett ganska långt tag så here u go;

Lunas perspektiv
Jag låg fortfarande kvar här, det va kallt och jag va hungrig så jag börja gråta.

En gren knäcktes och något skymde det lilla solljuset som släpptes in emellan stenarna....

Jag blev genast tyst, ett sniffande ljud hördes som om något luktade på mig, ett hårstrå åkte ner på min näsa, brun/röd, jag kände hur det kittlade i näsan så jag vred o vände på mig tillslut nös jag och den stora varelsen hoppade bak av förvånan.

Ett gnällande hördes och en blöt nos kom in mellan stenarna, flyttade dem försiktigt, en fin brun varg med en röd nyans på pälsen när solen glänste på den kollade på mig med vänliga & busiga ögon. En valp, eller kanske 9 månader gammal såg han ut att vara.
Jag sträckte genast ut armarna och fnittrade åt varken som genast började skutta busigt runt. min mage kurrade till och det fick mig ännu en gång att inse att jag va hungrig.
Vargen kollade på mig med sorgsna ögon, han gick långsamt fram till mig och bet tag i min tröja, så jag satt upp sedan hjälpte han mig att gå bort ifrån stenarna. jag lutade mig försiktigt mot hans nos, när vi hade kommit kanske 4 meter från stenarna drog han undan huvudet och skuttade bakom mig och bet tag i min tröja ännu än gång och började gå iväg med mig....

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jun 29, 2015 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

WerewolfWhere stories live. Discover now