Half dromend over een dag eerder plof ik in mijn vaste trein wagon. De trein begint te rijden, en dan besef ik dat Scott er niet is. Misschien heeft hij zich overslapen. Ik kijk naar mijn smartphone, maar daar stond ook geen bericht.
Waarom zou hij mij een bericht sturen? Alice hou je voeten op de grond zei ik tegen mezelf. Plots hoor ik een bekende stem. JADE! Je bent eindelijk terug.
Een hele dag praten we over mijn "date" van gisteren. En ook Jade vertelde mij plots een verhaal over haar en Robin. De dag ging snel voorbij.
Tijd voor de trein routine naar huis dan maar. Robin kwam op ons afgelopen. Hij vroeg mij of ik Scott had gezien vandaag? Toen besefte ik pas dat ik hem vandaag dus helemaal niet heb gezien.
Ik stond even voor mij uit te staren. En toen vroeg Robin: "Alice? Heb je hemt gezien of niet?" Voor ik een antwoord kon geven riep Jade: "Laten we stoppen met praten over Scott en praten over ons. Robin wil je met mij een hamburger gaan eten?"
Dat had ik wel verwacht, Jade is niet op haar mondje gevallen. En voor het ik het wist stond ik weer alleen op het perron. De trein kwam aanrijden en ik was vanplan om op te stappen.
"ALICE HOU DE DEUR TEGEN!", dat was Scott die aan kwam rennen. Hij sprong net op tijd in de trein. We gingen zitten en ik keek hem vragend aan. Hij was een hele dag niet op school geweest en plots zit hij hier weer?
"Alice, zei hij serieus. Jij bent een meisje en jij weet precies wat meisjes graag doen. Ik heb een meisje ontmoet en ik zou graag met haar op date gaan, heb jij tips?", vroeg hij.
Ik probeerde mijzelf in te houden en te doen alsof het mij niks deed. Scott is je beste vriend Alice. Als je je gevoelens voor hem nu zou toegeven is jullie vriendschap over.
Ik besloot dan maar tips te geven....
JE LEEST
Wanneer liefde vergeet.
ChickLitWanneer muziek Alice en Scott verbind, begint hun verhaal. Ze worden beste vrienden en besluiten om samen straatmuziek te maken. Tot Scott betrokken raakt in een verkeesongeval en zijn geheugen verliest en niet meer weet wie Alice is. Zal hij ooit n...