#صدفة
الفصل الثاني:-يا بنات يا بنااااتتتت افتخروا بيا.. افتخرووووا بياااا
منار دخلت الكلية وهي بتصوت وبتتنطط من الفرحة.. وصلت الكلية حالًا وصحابها هما اللي وصلوا قبلها على غير العادة وكانوا مستنيينها في الكافتيريا.=ايه يا منار أخدتي جايزة ولا ايه؟
إسراء قالتلها وهي مخضوضة من صوتها العالي.-أهم يا بت أهممم.
منار قالت بنفس الحماس._جالك إعارة يا بت من غيرنا؟
ليلى قالتلها وهي مغمضة عين ومفتحة التانية بشك.-يا شيخة اتنيلي.. بقولك حاجة أهم!
=ايه يعني.. اخلصي
-قتلت صرصاررر النهاردة الصبح.. صحيت لقيته واقف ع الشباك بتاع الأوضة
_عادي يعني ما أنا بقتل صراصير برضو عادي!
-كان بيطييييييييررر…
منار قالت وهي بتبصلهم بحماسواحد.. اتنين.. تلاتة.. صويت منهم التلاتة بحماس ف وش بعض وهما بيتنططوا وفرحتهم مش سيعاهم
=جدعة يا بت جدعة.
_أنا فخورة بيكِ.. جدعة يا بت تربيتي.
-شفتوا شفتووواا.. أنا فخورة بنفسي أويي والله عايزة أمشي أقول للناس كلها إني قتلت صرصااااارررر بيطييييرررر.
وهما بيتكلموا سمعوا صوت ضحك جامد جاي من الترابيزة اللي وراهم، حد بيحاول يكتم ضحكه بس مش عارف.
¬متقلقيش مصر كلها عرفت مش محتاجة تمشي تقولي للناس كلها.
وقف الشخص اللي كان بيضحك دا ومنار فضلت متنحة ومش عارفة تقول ايه، هو نفس الشخص بتاع امبارح، اللي خطيبته سابته عشان الفلوس! نور.. اسمه نور._وأنت مالك أنت؟ بتدخل في الكلام ليه!
=أيوا يعني دي ايه الوقاحة دي؟؟
وكل دا منار بتبصله وهي متنحة وبؤقها واقع منها شبرين في الأرض.
¬هو لو هنتكلم على التدخل في الكلام.. فاسألوا صحبتكم هي أدرى بالكلام دا.
قال نور الكلام دا وهو بيضحك جامد من قلبه ومش عارف يوقف ضحك.=دا ماله دا؟ مالك يسطا!
_عايز حاجة يا نجم ولا ايه!
إسراء وليلى فاكرينه بيعاكس وبيرخم عليهم وقرروا يطلعوا الشبح اللي جواهم وكل دا منار مش عارفة تتكلم وهي حاسة بمشاعر مختلطة ما بين الصدمة والفرحة.
أنت تقرأ
صُدفة.
Romance«لقاؤنا كان صدفةً، وحبك لي لم يكن يومًا صدفةً.» قصة بالعامية المصرية. رومانسية، كوميدية. بقلمي: منار طارق.