'Ellie kom op! Straks komen we nog te laat!' schreeuwde ik door het raam van de auto. 'We moeten toch nergens zijn! Niemand is op ons aan het wachten!' schreeuwde ze terug. 'Dat is waar maar hoe sneller we bij het meer zijn hoe sneller het plezier kan beginnen.' zei ik terwijl ze al haar koffers naar de auto sleurde. 'Wat ben jij van plan Ellie?' vroeg ik lachend. 'Ik heb gewoon wat standaard spullen meegenomen.' lachte Ellie. 'Het is al goed. We moeten de jongens nog gaan halen. Stap in.' zei ik terwijl ze haar laatste koffer in de auto zette. Ze stapte in en we vertrokken. Terwijl we onderweg waren zongen we mee met ieder liedje dat we op de radio hoorden. Iedereen keek naar ons. 'Tof dat je je rijbewijs hebt.' zei Ellie. 'Ja nu kunnen we overal naartoe.' zei ik vrolijk toen ik de oprit van Liam opreed. Liam stond al op ons te wachten. 'Hey meiden!' zei hij opgewekt. 'Hey!' zeiden Ellie en ik in koor. 'Ik denk dat we de volgende keer beter een grotere auto nemen.' lachte Liam. 'Hoezo?' zei ik terwijl ik uitstapte en naar het koffer liep. Het zat bijna vol. Er was nog net genoeg plaats voor 3 koffers. Hopelijk had Tom niet te veel spullen bij. Tom had zich verslapen en hij moest zijn koffer nog pakken. Gelukkig maar, dan konden we kijken dat alles nog in het koffer van de auto paste. Tom's moeder maakte wat thee en gaf ons de snacks die ze had gekocht voor mee te nemen naar het huisje. Ik ging het alvast in de auto zetten. Dat was onze gewoonte. Iedereen nam wat mee zodat we niet onmiddellijk naar de winkel moesten. 'Hey.' zei Tom, rennend van de trap. 'Hey schone slaapster.' lachte Liam. We liepen naar de auto en vertrokken op weg naar het meer. 'Je heb de sleutel van je pa's huisje toch mee?' vroeg Tom. 'Natuurlijk heb ik die meegenomen.' zei ik wuivend met de sleutel. Hij had het huisje een aantal jaar geleden gekocht en we mochten er altijd naartoe gaan als we zin hadden. 'Hou je handen maar aan het stuur.' zei Ellie. We hadden nu al super veel plezier dus als we waren aangekomen bij het meer zou het echt te gek worden. 'Ik heb nog een verrassing voor extra veel plezier.' plaagde ik ze. 'Wat dan?' vroeg Liam nieuwsgierig. 'Dat zeg ik nog niet.' zei ik met een licht gemeen stemmetje. 'Kennen jullie haar na 8 jaar nog niet?' zei Ellie. We lachten terwijl we verder reden.
Een uurtje later kwamen we aan bij het huisje en het meer. 'Je hebt toch schoongemaakt hè?' vroeg Liam. 'Duh, natuurlijk. Hoe denk je anders dat ik die verrassing hier heb gekregen en de drank. Aangezien ik al wist dat het koffer van de auto bijna zou ontploffen.' glimlachte ik terwijl ik naar Ellie keek. Ze leek het niet te merken en liep naar de auto. 'Kom ik wil de kamers in orde maken en dan gaan zwemmen in het meer.' zei Ellie sleurend met haar koffers. We lachten en namen onze koffers. Per 2 sliepen we op een kamer. Er waren 4 kamers maar dan zou het niet zo gezellig zijn. Ieder had wel zijn eigen badkamer. Mijn koffer was snel uitgepakt. Ik had alleen nog een paar spulletjes meegenomen, de rest had ik in het weekend al gebracht met mijn ouders. Het was super warm dus liep ik naar beneden om de airco aan te zetten. Meteen was het al koeler. 'Melanie zet die airco wat stiller straks bevriezen we nog!' schreeuwde Tom vanaf de trap. 'Sorry. Ik zal het onmiddellijk doen.' schreeuwde ik terug. De radio stond op en ik danste naar het knopje van de airco. 'Willen jullie de verrassing nog zien voordat het donker word?' zei ik tegen iedereen. 'JAAAAAAAA!' riepen ze allemaal in koor en ze stormden naar beneden. We liepen naar de rand van het meer waar een speedboot stond. Liam, Ellie en Tom vonden het geweldig. 'En er staan nog spullen in de hut.' voegde ik er aan toe. 'Maar niemand van ons kan daar mee varen.' merkte Tom op. 'Wie zegt dat?' zei ik lachend. 'Wanneer heb je dat geleerd?' vroeg Tom. 'Mijn pa heeft me het vorige week geleerd en ik zal het jullie ook leren.' zei ik. 'Voor ik het vergeet ik heb noch een verrassing.' zei ik snel. In de hut stond een doos met een trampoline voor op het meer. 'Geweldig.' zei Liam met een grote lach. 'Het is al laat. Zullen we een kampvuur maken?' stelde Ellie voor. 'Ja, tof. Tom help me eens met het vuur aan te maken.' zei Liam. 'Dan gaan Melanie en ik de drank en de marshmallows halen.' ze Ellie terwijl we wegliepen. Het kampvuur was snel klaar omdat er een speciale plaats voor was voorzien. Het was een super gezellige avond.
"sup~X
JE LEEST
De verloren ziel van het meer.
Mystery / ThrillerMelanie gaat samen met haar 3 beste vrienden Ellie, Liam en Tom op vakantie in het huisje van haar vader bij een meer. Plotseling gebeuren er vreemde dingen in en rond het huis. Als het op een avond begint te stormen komt er een oude man aankloppen...