Herkese Merhaba! Türk Mitolojisinden ilham alarak yazmaya başladığım bu fantastik kurguyu umarım beğenirsiniz. Keyifli okumalar!
Eskiler geri döndü. Karanlık boşluktan sonra var olan ilk büyük ruhlardan Tabiat Ana; dünya düzenini değiştirmeye ve yitip giden evlatlarının intikamını almak üzere en derinlerden döndü. Herkesin yapmak istediği ancak sadece Tabiat Ana'nın başarabildiği bu görülmemiş 'yeni dünya' düzenimizden sizleri selamlıyorum. Ben kim miyim? Bahsedilen ilk asil ruh benim, Tanrıçaların ilki, yaşam ağacının sahibiyim, Umay'ım, Tabiat Ana'nın ta kendisiyim. Kuşatılmışların en ulusu, Tanrıçaların en görkemlisi.
Şanımı duymadığını söyleme sakın. Yalanlar daha sen ağzını açmadan göz kırpar bana. Şimdi sus! Kulaklarını ve gözlerini kıyamete aç çünkü bu kıyametin sahibi benim.
Gel! Şimdi gel ki sana hikâyemi en baştan anlatayım.
Sözlük
Türk mitolojisinde geçen bazı kelimeleri hikâyemde kullandığım için anlamlarını sizinle paylaşmak istedim. Böylece okurken zihninizde her şey daha net olarak canlanır.
Umay Ana: Umay, çocukları ve hayvan yavrularını koruyan bir tanrıçadır. Yaşam ağacının sahibidir. Umay ana motifi, beyaz saçlı ve beyaz giyimli olarak, insanbiçimci bir görünüm sergilemektedir. Kimi kaynaklarda üç boynuzu olduğu rivayet edilir.
Gök Tengri: Tüm alemin sahibidir. Oğulları ve kızları vardır. Göğün 17. Katında oturur.
Ak Ana: Henüz hiçbir şey yaratılmamışken ve yalnızca uçsuz bucaksız bir su varken, sonsuz sulardan çıkarak, Tanrı Ülgen'e yaratma ilhamını vererek sulara tekrar dalmıştır. Işıktan (cisimsel olmayan) bir bedeni vardır. Başında gücü simgeleyen ve taca benzeyen zarif boynuzları bulunur.
Erlik: Erlik insan için acı, eziyet ve ölümle eşdeğerdir. Erlik'in yeraltı diyarıyla ilgili farklı tasvirler de mevcuttur. Erlik yeraltı diyarında kara çamurdan bir sarayda veya duvarla çevrili kara demirden bir sarayda yaşar.
Bay- Ülgen: Ülgen göğün 16. Katında altın dağda ikamet eder ve altın bir taht üzerinde oturur. Tahtı ay ve güneşin ötesindedir. Ülgen, gök cisimlerini yönetir, yağmur yağdırır, gök gürültüsü ve yıldırımları da o gönderir.
Utkuçi: Kurbanı Ülgen'e ileten bir ruhtur. Güler yüzle karşılayan anlamına gelir. Gökyüzünde yaşar, Ülgen'e en yakın ruhtur.
Su İyesi (Su Perisi): Su iyelerinin hepsi sularda yaşar. İnsanlara zarar vermezler. Onların yaşadıkları sarayın girişi, nehirlerin derinliklerinde bir taşın altındadır. Su iyelerinin hepsi sularda yaşar. İnsanlara zarar vermezler. Onların yaşadıkları sarayın girişi, nehirlerin derinliklerinde bir taşın altındadır.
Al Bastı: Al karısı, iri gözlere sahip, baştan aşağı demir giyimlidir. Ulu ana yani ana tanrıça arketipinin olumsuz türevidir. Loğusalara musallat olan bu kötü ruh, al karısı, albastı, albis, almis, adlarıyla da anılır.
Sigun: İkikürekli sığın geyiği.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
UMAY
FantasyEfendiler ve köleleri... Krallar ve soytarıları... İnsanlar ve hizmetkârları... Bu hikâye eşitsizliğin ve adaletsizliğin yakıcı savaşını verenlerin hikâyesi. "Tek istediği evlatlarını bu kara delikten çekip çıkarmaktı, savaşı başlatmak değil!" Tüm...