3

109 19 51
                                    

Heejin perlahan lahan memasuki gudang itu. Hairan, biasanya bila dia lalu akan ada satu atau dua orang penjaga, tapi hari ni takde pulak.

"Yang Jungwon,"

Dia naik ke atas kotak kayu di mana tempat patung yang menyerupai Jungwon itu berada.

-flashback-

"Oppa nak Heejin pergi ambil Jungwon dan bawak balik dia ke sini," kata Heeseung yang masih fokus pada komputernya.

"Patung tu kan tinggi, jadi kita pergi berdua nak tak? Kau pendek apa tau," Jimin sengaja menekan perkataan pendek itu.

"Tak payah! Walaupun aku pendek bukannya tak boleh nak angkat patung tu. Aku pergi sorang sorang je lah," Heejin hanya menjeling tajam Jimin.

"Ok ok, sebelum perang dunia ketiga bermula, Heejin pergi je lah sorang sorang. Jimin, kau duduk dengan aku je, pandai pandai lah adik aku ni buat," Heeseung cepat cepat meleraikan mereka.

- end of flashback -

"Kenapa jantung aku berdegup laju eh?" Heejin menyentuh dadanya. Nak kata malu dengan patung hensem ni, Heejin jenis anti romantic sikit.

Bak kata TXT, SoRrY I'm AnTi RoMaNtIc~ tiber. Ok bts, back to story.

Saat dia membuka plastik yang menutupi muka Jungwon, tiba tiba-

BAM!

Sepapan kayu terjatuh mencium lantai. Heejin agak terkejut tetapi dia tidak peduli, dia kembali membuka plastik tadi.

Dia menatap mata Jungwon dan menyentuh pipinya. Pandangan Heejin menjadi kabur dan dia rebah.

•~•

Dia membuka matanya. Dia memandang sekeliling sambil membetulkan rambutnya yang kusut. "Ah, sakitnya belakang aku!"

"Aku ada kat hutan ke ni? Tapi kenapa pokok kat sini warna biru dan pink? Baju aku pun berubah," dia melihat pakaiannya yang jauh berbeza dengan pakaian yang dikenakan tadi.

Asalnya serba hitam dan bertopi, tapi bila Heejin bangun, dia pakai blouse putih dan skirt hitam, kolar bajunya dipakaikan tali berwarna hitam.

Asalnya serba hitam dan bertopi, tapi bila Heejin bangun, dia pakai blouse putih dan skirt hitam, kolar bajunya dipakaikan tali berwarna hitam

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Aku kat mana ni weh?! Heeseung oppa!! Tolong Heejin!" malangnya hutan itu hanya sunyi sepi tanpa bunyi cengkerik sedikit pun.

Heejin hanya berjalan tanpa arah tuju, sehinggalah dia ternampak sepucuk surat yang dilekatkan di batang pokok.

Dia membuka surat tersebut dan melihat isi kandungan kad itu.

~°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°~

PARTY INVITATION!!

WE'RE INVITING YOU TO JOIN OUR PARTY TONIGHT AT:

V HERA ACADEMY, JIYANG HIGHSCHOOL, DARK V DIMENSIONS

💌30 MARCH, 2060 [00:00]💌

~°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°~

"Sekarang 2060?! Dark V Dimensions?! Aku kat dimensi lain ke ni nyah?"

"Tapi masalahnya macam mana aku nak cari sekolah ni kalau aku tak jumpa jalan keluar sia?!" Heejin menggaru kepalanya.

"Ok tenang dulu Heejin, kau mesti boleh cari," baru sahaja dia melangkah, sesuatu menarik perhatiannya.

Ada beg. Heejin dengan beraninya membuka beg itu tanpa sebarang penyiasatan. Dia terjumpa-

💌__________🤍❤️___________💌

DIMENSIONS || 양정원 [✓]Where stories live. Discover now