Beyaz, pırıl pırıl kar, yıldızlı gökyüzünden hızlı bir şekilde düştü. Yılın ilk karı olmasına rağmen, zemin hızla düşen buz kristalleri ve donmuş yağışlarla kaplandı. Hava soğuktu, sıcaklıktaki ani değişiklik nedeniyle donma noktasının altına ulaşan birçok pencere donmuştu.
Sonic ve arkadaşları, Westopolis'e komşu ormanların dışında geniş ve rahat bir evi paylaşarak birlikte yaşamayı kabul ettiler. Herkes uyurken, evin içine soğuk hava sızıyordu, mevcut açıklıklardan yollarını bulan taslaklar, Eggman'in başka bir planıyla uğraşmaktan bitkin düşen Ekip üyelerine çok fazla rahatsızlık veriyordu. Soğuğa rağmen, hepsi o günün erken saatlerinde savaşmaktan yorulmuş, oldukça çabuk uykuya daldılar. Yine de bir ekip üyesi, soğuk ve donmuş yağışın gelişiyle diğerinin rahatsızlığını paylaşmadı.
Amy Rose yüzünde merak dolu bir ifadeyle buzlu pencereden dışarı bakıyordu. Yılın ilk karı yağışı. Kar tatil sezonu için Aralık ayının ilk haftasında zaten yerleşiyordu. Bu düşünceye gülümsedi. On iki yaşındaki pembe kirpi, üstüne uygun siyah çorap ve ayakkabıların üzerine uzun kollu eflatun bir elbise giymişti. Hala her zamanki kırmızı saç bandını ve her zamanki kıyafeti gibi saf beyaz eldivenlerini giyiyordu.
Sessizce yatak odasından çıktı, merdivenlerden alt kata indi, heyecanından başka kimseyi uyandırmamaya dikkat etti. Amy büyük pencerelerden birine baktı, karın gökten ne kadar hızlı düştüğüne şaşırdı. Dışarıya bir göz attı, yeri tamamen kaplayan bir battaniye görünce heyecanlandı. Dışarı çıkmak için can atarak ön kapıya doğru ilerledi, tanıdık bir abanoz kirpinin buzlu, uzun pencerelerden bir başkasına baktığını gördü, ifadesi her türlü duyguyu dışarıda bıraktı. Sessiz arkadaşının yanına koşarken eli kapı kolundan düştü, yana döndü.
"Rose, neden bu kadar geç kaldın? Uyuyor olmalısın," dedi Shadow, Amy'ye kollarını sıkıca göğsünde kavuşturarak.
"Yılın ilk karı yağıyor!" diye haykırdı Amy, iki eli kalbinin üzerinde sımsıkı kenetlenmişti. "Yatakta olmam gerektiğini biliyorum ama kendimi tutamadım. Dışarısı bu kadar güzelken olmaz." Cevap olarak tek kelime etmeden pencereden dışarı bakmaya devam ederken ifadesinde hafif bir kafa karışıklığı vardı. Amy, yüz ifadesindeki küçük değişikliği ilgiyle not aldı. "Daha önce hiç kar gördün mü? Çok güzel!"
"Güzel," diye tekrarladı Gölge sessizce. O küçük buz kristallerinde bu kadar güzel olan neydi?
Amy heyecanla başını salladı. "Tabii ki!" Her zamanki neşeli gülümsemesiyle dışarıdaki yağan kar tanelerini işaret etti. "Sence de güzeller değil mi?"
Yakut kırmızısı gözleriyle düşen buz kristallerine bakarak, "Hmph, sanırım," diye kayıtsız yanıtı geldi. "Ama herhangi bir anlamı var mı? Amaçları ne?"
Amy bu soruya şaşırmıştı ama ona hemen bir cevap verdi. "Yılın bu zamanında hep kar yağar. Kışın bu tür hava normaldir. Ama her zaman güzel olduğunu düşünmüşümdür." Zümrüt gözleri rüya gibi bir bakışla parladı. "Özellikle tatillerde. Herkes kar gördüğüne sevinir! Bu karı özel biriyle görmek çok romantik olmaz mıydı?"
Gölge, gökyüzünden durmadan yağan karı izlemekle yetindiği kararına vararak pencereden uzağa baktı. "İlgilenmiyorum," dedi, Amy'ye elinden geldiğince kibar bir şekilde söyleyerek. Güzel ve değerli olduğunu iddia ettiği havayı umursamasa da duygularını incitmek istemiyordu.
"Ama Shadow," diye ısrar etti Amy. "Kaybedeceksin!"
Kafasını salladı. "Sanmıyorum. Benim için önemli değil."
Amy, arkadaşı inatçı olsa bile pes etmeyecekti. "Lütfen Shadow! Bir şans ver. Beğenebilirsin." Yere baktı, bir an için biraz garipti. "...benimle karı görmek istermisin?"
Shadow, onun ani sorusuna şaşkınlıkla baktı.
"Shadow" diye başladı. "Benimle yürüyüşe mi çıkmak istedin? Dışarıda mı?" İfadesi umutluydu, gözleri sevinçle parlıyordu. Shadow onu geri çeviremezdi. Arkadaşı değil.
Amy elini tutup onu dışarı çıkardığında, Shadow'un zar zor kaçınmayı başardığı heyecanıyla neredeyse ön kapıyı çarparak konuştuğunda konuşmak üzere başını salladı. Tutuşu sıkıydı, eli sıkıca onunkinin içindeydi, sıcaklık Nihai Yaşam Formu için biraz alışılmadıktı. Sıcaklıktaki düşüşü fark etmesi uzun zaman aldı. Kar taneleri koyu kürküyle soğuk temas ettiğinde kaşlarını çattı.
Ancak Amy, tepenin tepesine doğru ilerlemeye devam ederken parlak bir şekilde gülümsüyordu. Tüm bu süre boyunca, sabırla Amy'nin hızına ayak uyduran Gölge'nin elini tuttuğu gerçeğinden habersiz görünüyordu. Hızıyla gidecekleri yere anında varabilirlerdi ama nedense o anın sürmesini istiyordu. Eğer başka biri ona dokunmaya cüret etseydi, tereddüt etmeden yerine getireceği bir tehditle uyarılırdı. Ama Amy diğerlerinden farklıydı. Elini tutar, arada bir sarılırdı, o aldırmazdı.
"Gölge, neredeyse geldik!" Amy, sesiyle gerçeğe döndürülen abanoz kirpiyi hatırlattı. Ayak sesleri çok geçmeden durdu, Amy yıldızlar ve kar karışımıyla dolu gökyüzünü işaret etti. Shadow bile bu manzaraya hayran kaldı. O ve Amy gökyüzüne bakmaya devam ederken karın rahatsızlığını unuttu. "Güzel değil mi?" Amy sordu.
"Öyle," gönülsüzce kabul etti Shadow. Amy baştan beri haklıydı. Kar gerçekten çok güzeldi. Aynı beyaz kristallerle kaplı muhteşem manzara karşısında o kadar büyülenmişti ki, kürkünün aynı donmuş yağışla kaplı olduğunu bilmiyordu. Amy sevimli manzaraya hafifçe kıkırdadı. Eli başının üstündeki karı fırçalayarak dikkatinin tekrar ona odaklanmasına neden oldu.
O da ne olduğunu anlayınca gülümsemeden edemedi. Ruh hali, özellikle de yanında Amy varken, kaşlarını çatması için fazlasıyla neşeliydi. Varsayılan olarak, böyle iç açıcı anlardan kaçınma eğilimindeydi. Bu gece nadir bir istisnaydı. Bir kere çok sorun olamaz. Amy ile ilgili bir şey onu daha mutlu etti ve değer verdiği şey bu mutluluktu.
Bakışları arkadaşının parıldayan, neşeli gözleriyle buluştuğunda, Sonic takıntılı eğilimlerinin ardında dışa dönük bir kız gördü. Mutlu ve daha sakin biri; takıntılı kişiliğiyle, pek çok kişinin görmediği daha sevecen bir yanını gösteren bir tezat.
Soğuk artık rahatsız edici bir rahatsızlık gibi gelmiyordu. Etrafındaki güzel manzaraya bakan Shadow, Amy Rose'un arkadaşı olduğu için gerçekten şanslı hissetti.
"Benimle buraya geldiğin için teşekkürler Shadow!" Amy, ikisi de gecenin geri kalanını havanın daha sıcak olduğu bir yerde geçirmeye karar verdikten sonra, dedi. Amy'nin Shadow'un eskisinden çok daha mutlu olduğunu bilmesi için gereken tek şey bir gülümsemeydi.