𝐂𝐇𝐀𝐏𝐓𝐄𝐑 11

48 7 0
                                    

"Hongjoong x di si jihoon call aku" kata seonghwa.Mereka kini berada di ruang tamu.Kanak ii riang itu pon di ruang tamu tapi mereka main mainan.

"Jihoon mana,jihoon anak pakcik seungcheol ke jihoon pelakon tu"

"Buat apa ank pakcik seungcheol tu nak call aku"

"Habistu siapa"

"Jihoon adik aku lah park jihoon" katanya

"Oh yang dia kawin dulu dari kita lsptu anak dia ada 10 tu"tanya hongjoong

"Ha yang tu lah"

"Dia buat apa call kau"

"Dia kata nk dtg ptg ni satu family dia"

Tersembur air yang diminum hongjoong x pasal ii yeosang jadi mangsa.

"Hyungggggg" kata yeosang dgn nada marah

"Hehe sorry lah,ala lagipon air kosong je" yeosang hanya redho je dan pergi ke bilik untuk tukar baju.

"Weyh tapi betul ke" tanya hongjoong lagi

"Betul lah x kan aku nk tipu"

"Pastu kau cakap apa"

"Aku ckp 'ha ok ii datang jlh'"

"Kau gile ke"

"Apahal lak" tanya seonghwa

"Agak ii lah kau dorang 12 kita 8 campurkan jadi 20 x ke ramai tu kau ingat rumah ni besar ke"

"Ala kau ni lek ah tu ha rumah makcik taeyong tu muat je 23 orang"

"Itu aku x kisah sebab anak dia ramai yang dah kerja and uni rumah tu akan penuh bila ank ii dia dapat cuti je,cuba kau bayangkan sekali dorang dtg aku rasa rumah ni paling bising."

"Asal lak"kata seonghwa masih blur

"Haih bodoh ye isteri aku ni,sebab bila dorang dtg rumah ni akan penuh ngan suara budak faham x seonghwa oi"

"Oh faham ii,tapi nk buat camna"

"Ntah lah seonghwa oi tulah kau x bincang ngan aku dulu,dah jangan kacau aku"kata hongjoong dan sambung tgk tv.

-

Tok..tok..tok

"Oi seonghwa tu adik kau dah dtg gi bukak pintu" arah hongjoong tapi matanya masih melihat telefon.

"Asal aku lak,kau kn dekat aku ni yang jauh kau suruh"kata seonghwa.

"Tu adik sapa kau ke aku"kata hongjoong x nak mengalah

"Ish ylh" kata seonghwa dan terus pergi ke arah pintu.

Sebaik sahaja seonghwa membukak pintu,semua anak ii jihoon terus serbu masuk ke dalam rumah.

"Anak ii korang tu nk ke mana"tanya seonghwa kepada jihoon dan hyunsuk

"Tandas" jawab mereka berdua

"Asal sekali semua tandas rumah ni kn ada 3,muat ke semua"

"Kitaorang rasa dorang ni banyak minum air lah kat dalam kereta x di,unnie pon tau kn umah kitaorang dgn umah eomma ni jauh" jawab hyunsuk

"Dah tau jauh nape dtg" celah hongjoong tiba ii bersama dgn ank ii asuhan dia.

"Lah x kn x leh nk lawat hyung ngan noona eh jap siapa budak ii ni"jawab jihoon berserta soalan

"Anak asuhan kitaorang,kau jgn nk pikir bukn ii eh,aku tekek kepala kau kang"marah hongjoong

Hongjoong ni nak kata x suka jihoon,dia suka cuma cara dia je kasar.

Jihoon pula mula ii takut dgn hongjoong tapi bila seonghwa menceritakan tentang hongjoong,dia pon dah terbiasa.

Tapi sebenarnya dorang ni dalam diam ii tu mmg rapat.Sampai satu hari tu jihoon dia manja sangat dgn hongjoong.Hongjoong pula layankan aja.

Seonghwa ada je video dorang dua tapi dia simpan nk buat kenangan.

Selama 3 bln mereka bersama dgn anak ii asuhannya,seonghwa ada juga mengambil video dan gambar ii.

"Ala hyung,ada nampak macam jihoon ni pikir bkn ii ke"tanya jihoon dalam nada manja.

"Ade"gurau hongjoong

"Hyung!!!!"

"Aku gurau jlh"

"X korang ni mmg kalau borak lupa eh orang ii yang berda di persekitaran korang,x pasal ii kitaorang jadi cctv" celah seonghwa setelah hampir 15 minit mereka berdua berborak.

"Ntah awak ni,saya pon nk perhatian jugak"kata hyunsuk merajuk

"Ala yeobo sorry lah,dah lama x jumpa hyung ni rindu lah"

"Korang kalau nk bersweet ii gi dalam bilik x yah dpn budak" kata seongjoong

"Eh jap apahal lama sgt budak ii tu gi tandas,kencing je pon" risau hyunsuk

Baru sahaja jihoon ingin bercakap tiba ii ada orang jerit.

"EOMMA APPA PAIP TU TERCABUT AIR BANYAK KELUAR"

"HAH??!!!" Kata mereka berempat dan terus ke tandas,anak ii asuhan seongjoong pon mengikuti langkah mereka berempat.

𝗺𝗮𝗿𝗶 𝗹𝗮𝗵 𝗸𝗶𝘁𝗮 𝗯𝗲𝗿𝘀𝗮𝗺𝗮 𝗶𝗶 𝘀𝘁𝗿𝗲𝗮𝗺 𝗷𝗶𝗸𝗷𝗶𝗻

SEONGJOONG AND 6 KIDSWhere stories live. Discover now