Selepas sahaja kejadian air tk di,treasure family kini berkumpul di ruang tamu,manakala seongjoong dan ank asuhannya berada di dapur untuk menyaksikan 'drama free'.
"Hyung nape kita x duduk ngan dorang" soal yeosang
"Shh tgk je nanti dorang dh habis baru kita duk ngan dorang"jawab hongjoong
"But why"soal yeosang lagi
"Rumah tangga orang jangan masuk campur,dah sambung tgk"kata hongjoong dan matanya beralih ke treasure family
Situasi treasure family,jihoon dan hyunsuk duduk dekat sofa manakala anak ii nya diri mcm askar.
"Baik bagitau appa apa yg jadi" kata jihoon dalam nada sedikit tegas
"Kitaorang x tau sebab kitaorang pergi bilik air kt bawah,tau ii je jeongwoo jerit" jawab anak sulungnya yoshi dan dapat anggukan dari hyung line.
"So mean yg kt atas x di semua maknae line" kata hyunsuk nadanya lembut.
Hyung line meangguk.
"Ok hyung line boleh pergi kat samchon ngan imo kamu,yg tinggal seni hanya maknae line faham"arah jihoon.
So hyung line iaitu yoshi,junkyu,mashiho dan junkyu pergi lah ke arah seongjoong dan mereka berempat duduk sebelah anak asuhannya dan berborak tapi slow lah takut kang nanti kena marah.
Yg tinggal hanyalah maknae line iaitu asahi,yedam,doyoung,haruto,jeongwoo dan junghwan.
Mesti korang pelikkan kenp pasangan hoonsuk ni ank dia ada nama jpn,korang pikir ah sendiri mls ah nk explain
"Ha citer cpt"-jihoon
"Ok camni appa,biar asahi je bagitau,first kitaorang bertiga tunggu kt luar yg kat dlm hanya doyoung,jeongwoo ngan junghwan" ambil nafas jp.
"Ha pastu"
"Pastu keadaan masa tu aman je tapi tetiba kitaorang dgr jeongwoo ngan junghwan macam gaduh,doyoung pulak x buat apa ii"
Sambung asahiHoonsuk yg mendengar pon terangguk-angguk.
"Pastu kitaorang pon masuk lah"
"Aik x kunci pintu ke"tanya hyunsuk
"X eomma"jawab asahi
"Mentang ii bilik air tu besar ha sambung"-hyunsuk
"Lps je kitaorang masuk,kitaorang nampak yg paip tu tetiba tercabut,kitaorang x leh nk buat apa lah"-asahi
Btw asahi ni baru 6 thn tapi percakapan dia tu mcm orang besar.
"Pastu"-jihoon
"Dah habis"jawab asahi
"Ha,x pe lah so dari apa yg asahi ckp ni,doyoung mmg ada kt situ tapi nape x halang adik gaduh"kata jihoon
"Nae"jawab mereka semua kecuali doyoung.
"Ok yg lain boleh gi kat abang korang,yg tinggal sini hanya doyoung"arah jihoon
Yg lain pon pergi lah ke dapur btw masa tgh tgk drama free tu seonghwa tgh masak tapi kedua dua ibubapa treasure x kesah.
Mesti lah seonghwa masa sebab dah pukul 8 dah pon,lama gak eh masalah family ni.
Ok jom sambung.
"Doyoung nape adik gaduh x halang,nk kepala dorang darah dulu ke baru nk halang" kata jihoon dalam nada tegas.
Doyoung x jawab sebab takut.
"appa tanya tu JAWAB LAH" katannya sedikit menjerit.
Yg kat dapur x di bising tetiba je senyap lps dgr jihoon menjerit.
Lps je jihoon menjerit ke doyoung a.k.a anak kesanyangan isterinya,hyunsuk terus pukul blkg suaminya.
"Jangan lah jerit sian dia"kata hyunsuk
Jihoon yg terasa dgn perbuatan isterinya terus bgn.Merajuk lah katakan.
"Dah lah wak backup lah anak kesayangan awak tu"kata jihoon sambil tangannya pegang tempat yg hyunsuk pukul tak di.kuat wo dia pukul.
"Eh nk pergi mana tu awak" tanya hyunsuk setelah melihat suaminya berjalan ke luar
"Nk balik korang duduk lah sini balik naik teksi"kata nya dan terus ke kereta.
"Awak jgn lh camni sorry lah x di,kuat sgt ke saya pukul sorry sgt ii"halang hyunsuk dan minta maaf atas perbuatan dia x di.
Jihoon dah x thn terus peluk isterinya sebab comel sgt.
"Awak ni,ylh saya maafkan awak lain kali jgn comel sgt"
"Yg kat luar tu dh habis ke drama ke,masuk lah sian ank ii kau tu aku ajk mkn dorang kata nk tunggu mak ayah dia ada sekali"celah seonghwa.
"Dah ii ha jom masuk"
"Korang lps mkn ni terus balik kn"tanya seonghwa tapi cara dia mcm menghalau.
"Unnie halau kitaorang ke"
"Eh x da lah dah jom masuk"
𝗗𝗮𝗻 𝗱𝗶𝘀𝗶𝘁𝘂 𝗹𝗮𝗵 𝗽𝗲𝗻𝗮𝗺𝗮𝘁 𝗱𝗿𝗮𝗺𝗮 𝗵𝗼𝗼𝗻𝘀𝘂𝗸.𝗬𝗮𝗻𝗴 𝗽𝗮𝘀𝗮𝗹 𝗽𝗮𝗶𝗽 𝘁𝗲𝗿𝗰𝗮𝗯𝘂𝘁 𝘁𝘂 𝗱𝗼𝗿𝗮𝗻𝗴 𝗺𝗶𝗻𝘁𝗮 𝘁𝗼𝗹𝗼𝗻𝗴 𝗷𝗶𝗿𝗮𝗻 𝘀𝗲𝗯𝗲𝗹𝗮𝗵 𝗶𝗮𝗶𝘁𝘂 𝗽𝗮𝗸𝗰𝗶𝗸 𝘀𝗲𝘂𝗻𝗴𝗰𝗵𝗲𝗼𝗹.𝗪𝗮𝘁𝗮𝗸 𝗱𝗶𝗮 𝘅 𝗱𝗮 𝗹𝗮𝗵 𝗺𝗮𝘀𝘂𝗸 𝘀𝗲𝗯𝗮𝗯 𝗹𝗽𝘀 𝗯𝗮𝗶𝗸𝗶 𝗱𝗶𝗮 𝘁𝗲𝗿𝘂𝘀 𝗯𝗮𝗹𝗶𝗸 𝘀𝗲𝗯𝗮𝗯 𝗮𝗻𝗸 𝘀𝘂𝗹𝘂𝗻𝗴𝗻𝘆𝗮 𝗯𝗮𝗹𝗶𝗸
YOU ARE READING
SEONGJOONG AND 6 KIDS
AléatoireSeonghwa dan Hongjoong adalah sepasang suami isteri.Mereka bukan pasangan yang sweet2.Mereka adalah pasangan yang suka gaduh.Mereka boleh dikatakan sebagai anjing dan kucing.Yelah mcm mna x bergaduh kalau kau kahwin ngan musuh sendiri kan.Satu hari...