😸17

42 7 18
                                    

Johnny Pov

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Johnny Pov

"What the idiot things sh*t Aidan do!!? Dia musnahkan segala-galanya!
Kepercayaan Sara terhadap aku,
hubungan aku dengan Sara plus dia buat kesetiaan aku seperti tong sampah di dalam fikiran Sara!!,"
kenapa aku kena hadap dengan manusia yang dua alam macam si Aidan tu?!

"Perjalanan hidup apa yang Tuhan telah aturkan untuk aku ni?Aku buntu.Adakah di sebabkan oleh niat aku untuk datang ke sini tetapi niat aku telah terpesong?Tapi...aku dah tunaikan niat aku tu....,"macam mana lelaki macam Aidan tu boleh wujud?

Betullah orang cakap,kat muka bumi ni ada berbagai jenis manusia yang mempunyai sifat yang berlawanan yang kita fikir.

Kita fikir orang tu baik,sedangkan di belakang kita,dia telah melakukan berbagai perkara yang telah menganiayai diri kita sendiri.

"Apa lagi ujian yang kau nak turunkan kepada aku...Aku tak kuat...
Aku tak pernah kuat...,"aku cuma mahu membuat perkara yang manusia lain buat tetapi,kenapa aku perlu teraniaya sebegini?

Loceng di tekan dari luar.Siapa?
Kawan-kawan aku mana rajin nak datang rumah aku.

Aku melangkah pergi ke arah pintu.
Nafas di tarik dalam-dalam sebelum di hembus perlahan-lahan.

Aku mula membuka pintu dengan perlahan-lahan.Aku tak rabun lagi kan?Betul ke apa yang aku lihat sekarang ni?! Betul ke ni!! Sesiapa boleh tolong tamparkan aku supaya aku sedar jika ini mimpi!

"Johnny,kamu sihat? Lama mama tak jumpa dengan kamu,"yes mama aku.
Dia datang dari Amerika semata-mata nak jumpa dengan aku ke?...

"Ma--mama...,"aku terus memeluk mama dengan erat.Rindu yang sekian lama pendam di dalam hati akhirnya berjaya di musnahkan atas kemunculan orang itu.

"Johnny sihat.Mama datang sini sorang ke?Papa takda ke?Mama dari lapangan terbang ke?,"betubi-tubi soalan aku tujukan kepada mama sampaikan lupa nak jemput mama masuk.

"Haah,mama datang sini sorang je.
Kamu ni memang tak nak bagi mama masuk ke macam mana?,"gurauan mama membuatkan aku meletuskan gelak kecil.

"Masuklah, Johnny buat air ye,"tak sempat nak melangkah ke dapur,mama menarik tangan aku kembali.

"Takpayah.Mama nak bincang sikit dengan kamu.Kamu duduk dulu,"
aku akur.Penting sangat ke benda tu sampai nak cerita sekarang juga.

"Tujuan mama datang sini,sebab mama nak ajak kamu balik Amerika.
Dan lagi satu....mama harap berita yang mama nak sampaikan ni,kamu tabah ya bila mendengar.Mama pun terkejut dengan benda ni.Sebab benda ni jadi secara tiba-tiba,"riak wajah aku terus bertukar menjadi serius.Penting sangat ke benda tu?

"Balik A.S?...Kenapa? Johnnykan kerja kat Korea,nanti kalau Johnny balik A.S, Johnny tak dapat nak tolong mama dah nak cari duit,"sedih nada suara aku.

"Shh~Dengar dulu mama sayang.
First thing first,mama nak cakap yang papa baru je pergi minggu lepas...,"
pergi?...Jangan cakap yang papa dah...

"Papa dah takda....?,"mama mengangguk dengan lemah.Tapi...
Tapi kenapa!?

"Papa kena serangan jantung dekat office.Dia...skip makan buat dah 5 hari.Mama tak tahu pun yang dia skip makan ubat tu.Doktor yang sahkan semua ni,"kenapa...kenapa ujian tiba pada aku secara bertimpa-timpa!?

Aku tak dapat untuk menahan tangisan.Aku meraung di hadapan mama.Mama mula bersimpati melihat aku.

"Secondly,mama nak ajak kamu balik Amerika.Kamu tak nak balik Amerika ke hmm?Teman mama kat sana...?,"
mestilah nak tapi...macam mana dengan kerja aku?

Tak!Semua tu dah tak penting!Aku..
Aku kena berhenti kerja...

"Lastly...semalam mama buat pemeriksaan kesihatan,"aku yang masih meraup muka terus memandang mama.

"Mama menghadapi kanser paru-paru stage 3,"hitam...aku merasakan dunia aku kian gelap.

"Mama...Mama tak main-mainkan?,"
aku mula melutut di hadapan mama.

"Tak sayang...Mama tak main-main,"
Noo!! Noo!! Bukan berita sebegini aku mahu dengar dari mama!!

Ujian datang kepada aku secara bertimpa-timpa tanpa aku sedari.Aku ingat ujian aku dengan Sara merupakan ujian yang terakhir tetapi aku salah...Itu hanyalah permulaan untuk ujian aku...

TBC...😸

Monday
14 February 2022
23:07 p.m.

𝐁𝐎𝐒𝐒𝐘 송아지 [𝐉𝐨𝐡𝐧𝐧𝐲]✓Where stories live. Discover now