Dhampir

160 25 4
                                    

Дампир<Dhampir>

Ups! Ten obraz nie jest zgodny z naszymi wytycznymi. Aby kontynuować, spróbuj go usunąć lub użyć innego.

Дампир
<Dhampir>

Dhampiry również zostały wspomniane przeze mnie na początku. Ciężko stwierdzić gdzie pojawiły się najpierw, tak samo jak trudno stwierdzić, w którym miejscu po raz pierwszy zaobserwowano wampira. Nic dziwnego, że dhampiry to ich dzieci. Z tego, co udało mi się dowiedzieć, stwory te najczęściej można spotkać we wschodniej i południowej Europie, dlatego dość prawdopodobnym jest, że wywodzą się właśnie stamtąd.

Często dhampiry nie mogą wychodzić na słońce, a kiedy to zrobią ich skóra staje się ciemna, przypalona. Posiadają niesamowity węch i słuch, dzięki czemu wyczuwają krew nawet jeśli płynie w żyłach. Ich cera zazwyczaj jest blada i co ciekawe, większość z nich posiada włosy w jasnych, jakby wypłowiałych odcieniach.

Udało mi się zdobyć zapiski jednego z rumuńskich historyków magii sprzed ponad trzystu lat. Opisywał w nich, że miał styczność z dhampirem jak i kilkoma innymi pół stworami. Wszystkie żyły w grupie, a dhampir przybierał rolę rodzica/przywódcy stada. Pomimo tego jak bardzo duży szacunek do stworzenia miały inne hybrydy, kiedy w ich gronie pojawił się likaoni, to on zajął miejsce przywódcy. Dlatego można sądzić, że dhampiry i likaoni są na najwyższym szczeblu w hierarchii hybryd.

Co ciekawe, pomimo tego, że są śmiertelne i umierają jak zwykli ludzie, czas ich życia może trwać dwa razy dłużej. Ponadto od pewnego wieku starzeją się bardzo powoli. Dhampir, którego opisywał Rumun Danus Avramescu, miał około dwustu sześćdziesięciu lat, a nadal wyglądał jak trzydziestolatek.

Niech was nie zmyli fakt, że jednym z rodziców tego stwora jest czarodziej. Nieludzka natura dhampira oczekuje nowej krwi raz na jakiś czas, dlatego posiadają ostre zęby, by mogły się wbić w skórę ich ofiary. Potrafią również echolokację, czyli porozumiewanie się za pomocą dźwięków niesłyszalnych zwykłym ludziom. Odbijają dźwięki od różnych przedmiotów w czasie mroku czy nocy, dzięki czemu mogą ominąć każda przeszkodę. Zazwyczaj żyją w ciemniach i unikają kontaktu z ludźmi tak długo, jak tego potrzebują. Tak długo, jak nie czują żądzy krwi.

To następne, niebezpieczne bestie, których należy się strzec lub ubezwłasnowolnić. W porownaniu do likaoni naprawdę mało o nich wiadomo. Mogą zagrażać każdemu. Mugolowi, czarodziejowi, dzieciom, dorosłym... W końcu w połowie są stworzeni z czarnej magii. Jak każda inna hybryda.

Jednym z dhampirów
w uniwersum jest:

Jednym z dhampiróww uniwersum jest:

Ups! Ten obraz nie jest zgodny z naszymi wytycznymi. Aby kontynuować, spróbuj go usunąć lub użyć innego.

aktorka: Claire Holt

(wspomnienie postaci w
„Pannie Black”, bohaterka „Dla naszego dobra”; możliwość
pojawienia się w późniejszych rozdziałach „Panny Black”)

(wspomnienie postaci w„Pannie Black”, bohaterka „Dla naszego dobra”; możliwośćpojawienia się w późniejszych rozdziałach „Panny Black”)

Ups! Ten obraz nie jest zgodny z naszymi wytycznymi. Aby kontynuować, spróbuj go usunąć lub użyć innego.

aktor: Lucas Lynggaard Tønnesen

(występuje w "Dla naszego dobra"; wspomnienie postaci - conajmniej raz - w "Pannie Black" ← oczywiście przez Galateę)

„Wielka Księga Poł Stworów&quot; Adalbert WafflingOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz