Det er en ny dag. Jeg ser ut av vinduet på fuglene som synger. Ser det etterlengtete landskapet, med regnet som faller ned. Livet føles tomt. Det er tomt. Det er ingenting som skjer eller ingenting jeg må rekke. Hva gjør jeg til live? Hvorfor lever jeg? Hva er meningen med livet? Av og til tenker jeg å gjøre en slutt på alt, men så er det noe i meg. Vil jeg det? Det er et håp som fortsatt er til stede. Vil alt bli bedre av å ta eget liv?
Å studere Shakespeare skal jeg fortsette med. Det fulle navn er William Shakespeare, født i år 1563, døpt i april 1564. Eksakt dato er ukjent, som en mystisk fyr. Shakespeare døde 23. april 1616, 51 år gammel. Han er kjent som en av verdens største dramatiker. Sånn skal jeg bli, en dramatiker!
Ordets magi er noe du aldri vet hva det kan bli av. Kreativiteten har ingen grenser. I kreativiteten finnes du. Det uforutsette med ingen regler.
Hvis det er sånn at det er mulig å få kontakt med de døde, vil det si at det er mulig å få kontakt med William Shakespeare? Hvordan klarte han å skrive som han gjorde? Jeg vet ikke om jeg har den fulle inngripende interessen for William Shakespeare. På google står det en del, men å konsentrere meg om å lese; hvor er motivasjon? Jeg orker ikke! Kanskje det ikke er behov å lese alt som står om ham og det han skrev. Jeg vil gjøre det som er gøy, og ikke det som er kjedelig og det tror jeg William Shakespeare ville sagt seg enig i. Shakespeare likte å skrive og fant glede i det. Jeg kommer aldri til å bli en stor dramatiker som Shakespeare, men det er ikke meningen. Det å skrive er ikke noe du gjør for andre, men deg selv. Du skriver fordi du har et behov og fordi skrivingen gir deg noe. Det er din måte å uttrykke deg på. Å skrive kan lære oss mye om oss selv og livets kontraster. Å skrive gir klarhet i tankekontroll og større forståelse for andre med figurer som spilles ut i historier.
ESTÁS LEYENDO
Ophelia - dagdrømmerjenta
No FicciónDette er dagboken til en karakter jeg har kalt Ophelia. Hun er ikke som andre, men dagdrømmer mye. Dagboken er skrevet i Ophelia's ord og mest som en øvelse for meg selv. Jeg deler for de som måtte finne glede eller hjelp i Ophelia's lille dagbok.