Lapar

449 22 0
                                    

Hairey P.O.V

Hari yang sanagt sibuk untuk aku hari ni. Kelas yang sangat padat dari pagi. Arghhhhh laparnyaa.." Jue aku pergi cafe ye. Lapar sangat ni dari pagi aku tak sempat makan lagi."

Sampai di cafe aku terus capai pinggan tanpa memandang kiri kanan. Selesai ambil makanan baru aku perasan cafe penuh. Adoiii mana aku nak duduk ni, semua tempat penuh ni. Mata aku melilau mencari tempat duduk akhirnya jumpa jugak.

"Hai.. Tempat ni kosong ke? boleh saya duduk?" tanya aku kepada pelajar disitu.

"Satu je kosong lagi satu ada orang. Kalau awak sorang okey saja nak duduk sini," balasnya.

"Terima kasih ye" balasku lalu duduk tanpa fikir panjang laju terus makan dengan laparnya tanpa pandang kiri kanan. Setelah selesai makan, baru ku perasan dah ada orang duduk rupanya kerusi kosong tadi.

Satu senyuman dilemparkan ke arah aku.

"Laparnya awak sampai tak pandang kiri kanan ye. hehehehe gelaknya"

D-diaaaa.... Kenapa aku tak perasan yang dia duduk disebelah aku tadi? aku hanya membalas satu senyuman tanpa berkata apa sambil menghabiskan air milikku. Sambil- sambil itu aku mendengar perbualan dia dan kawannya. Dapat lah aku info pasal dia satu dia lagi kann. Hahahahaha

"Awak ambil kos apa? tanya Haniey.
"Sa sa sa sa.". Ish kau kenapa ni gagap pulak adoiii... "Saya ambil kos akaun" balasku.
"Ohh.. that means awak senior saya lah ye.. hehehe boleh lah saya mintak awak tunjuk ajar saya nanti" balas dia dengan nada yang sangat teruja.

Aku yang seperti keras kejung disitu hanya mampu senyum dan angguk sahaja. Dalam hatiku berbisik mungkin inilah masanya untuk aku mengenali dia dengan lebih rapat.

"Hairey.. kat sini kau duduk rupanya penat kami cari kau" 

Kedatangan mereka yang tak diundang ni membuatkan aku berdecit kecil  .Sengihan aku dilemparkan kepada mereka  .'Shit ,kacau line la diorang ni '

"Soryy aku lapar sangat tadi tak sempat nak fikir apa " balasku

"Hahahahaha.. kau ni.. Apa pun jangan lupa petang ni kita ade traning tau. Aku tunggu. Jangan bagi alasan lagi yee" kata Izz dan berlalu pergi.

"Awak main sport ke?" tanya salah seorang dari junior.
Ye balas ku ringkas.
"Wah... mesti awak power kan. Awak main game ape?" tanyanya lagi.
"Saya main futsal. Saya tak power pun. Main suka suka je, "balasku.
"Kalau macam tu boleh kan kalau saya dan kawan² saya nak tengok awak training petang ni." soalnya lagi .Aku terdiam lalu melirik ke arah Haniey yang tersenyum ke arahku . 

THE HEART THIEF (gxg)Where stories live. Discover now