Hairey P.O.V
"Shape of you ringtone's sounds"
Hello
"Woiiii mana kau dah jam berapa ni. Kau turun court sekarang!! Jangan nak bagi alasan. Turun S.E.K.A.R.A.N.G." jerit Izz . Ni lagisorang , tak rilek betul. "Okok aku turun sekarang" balas ku ringkas.
Adoi budak ni tak relax betul awal lagi tu pun nak kecoh bebel aku seorang diri sambil bangon dari tilam.
5.30 p.m!!
Alamakkk dah lewat. Patut pun Izz tu marah.. Adoiii macam mana boleh takperasan ni..
Court Futsal
"Akhirnya sampai jugak kapten kite ni.." kata salah seorang dari mereka..
"Siapa lambat tetap kena denda walaupun kau kapten kami" kata Izz..
"Ye..Ye.. aku tahu aku lambat sorry lah.. Aku lari 10 pusingan court ni.. Puas" balasku..
Cunnn kata merekaa semua..Setelah latihan hampir tamat baru aku perasaan Haniey and the geng ada dekat sini.. That's means dia tengok kami main dari tadi.. Tapi sejak bila dia ada dekat situ.. Taknampak pulak aku masa datang sini. Ke aku yang tak perasan dia dekat situ dari tadi..
"Hebatlah awak main KAPTEN" kata salah seorang dari kawan Haniey..
Eh mana ada.. saya biasa sajaa balasku sambil garu kepala..
"Awak hebatlah.. Nanti boleh saya datang tengok awak main lagikan" kata Haniey sambil tersenyum.
Terima kasih balas ku ringkas.
"Gais jom lepak minum best jugak dari duduk sembang dekat sini je buat ape" Izz berkata. Eh kau bro wajib join sekali ye jangan mengelak je kerja kau ye" kata Izz lagi.
"Adoii aku nak balik awal lah ada kerja tak siap lagi ni. Dateline dah dekat" balasku.
"Alaaaa kejap je. Kau tak kecian ke dekat kami yang dah tunggu kau lama ni" balas Izz sambil meletakkan tanganny dibahuku.
Yela kejap je ye. Aku banyak kerja ni nak kena siapkan lainlah kalau kau nak siapkan untuk aku, kataku sambil ketawa kecil.Di kedai mamak
Sampai di mamak Izz terus bersuara "Weh.. meh duduk sini, aku ada sediakan kerusi kosong untuk kau ni." Aku hanya menurut sahaja. Tapi pelik kenapa Izz letak aku sebelah dia. Apa sebenarnya ni?
Aku hanya membiarkan semua itu berlalu seperti tiada apa yang berlaku. Kini tibalah waktu aku pulang ke hotel dan berehat. Okeylah gais aku gerak dulu ye sambil habiskan sedutan air terakhirku.
"Arghhh Hairey. Aku nak mintak tolong sikit boleh?"
Nak mintak tolong Izz tanya aku.
"Boleh tolong hantarkan Haniey balik alang-alang kau pun nak balik awal tu. Sebab kami mungkin lama lagi dekat sini. Takpekan kau hantakan dia balik." Izz yang sedang membodek aku. Kenapa aku kena hantar dia balik? Kenapa bukan Kawan-kawan dia atau dia balik sendiri saja bisik hatiku.
"Boleh kan saya tumpang awak balik?" tanyanya. Okey balasku ringkas.Suasa di dalam kereta sangat sunyi hanya ada suara radio. Aku rasa seperti kaku tidak tahu ingin cakap apa. Dia pula hanya diam sambil melihat ke luar jendela. Aku mula berfikir dia ni balik dengan aku sebab Izz paksa atau di willing tapi kenapa dia diam saja tidak seperti tadi. Adakah aku yang harus mulakan perbualan ni. Tapi apa yang nak di sembangkan. Takpa lah mungkin lebih baik aku berdiam. Mungkin dia penat dan perlukan masa sendirian.
"Boleh berhenti dekat taman kolej"
Aik. kenpa dia tetiba nak ke taman kolej. Sah dia ada masalah ni. Aku hanya turitu tanpa berkata apa. Tapi fikiran aku tak berhenti berfikir sehingga sampai di taman.
"Terima Kasih"
Aku mempelawakan diriaku untuk menemani berjalan di sekitar taman. Takut-takut dia tidak dapat kawal emosinya habislah aku dipersalahkan kerana aku orang terakhir bersamanya. "Awak okey ke Haniey"
Dia terus duduk di sebuah kerusi bawah pokok, lalu menangis teresak-esak. Aku yang dalam keadaan cemas tengok dia menangis tetiba, terus duduk disebelah sambil meminjamkan bahuku kepadanya. Awak okey tak ni? kenapa ni? tanyaku sambil usap belakang badanya. Apa patut aku buat ni? Ni pertama kali aku melihat perempuan menangis teruk depan aku. Aku cuba tenangkan dia dengan meminta dia cerita masalah yang sedang dia hadapi.
YOU ARE READING
THE HEART THIEF (gxg)
Romance"Please be mine" "Your are not the first but you will be the last"