Roommate

644 26 26
                                    

Hairey P.O.V

Setelah selesai hari orientasi untuk pelajar baru barulah Hairey pulang ke bilik untuk sambung deko bilik.. Hairey seorang yang tak suka duduk dalam bilik dengan dinding putih tanpa hiasan. Hairey mengajak Julia membeli barang di kedai Eco dan memintak Julia menemaninya untuk menghias bilik. Julia memang seorang yang pandai menghias bilik. Sampai di bilik Hairey

"Weh siapa budak bilik kau? Dia okey ke kita ubah bilik ni. Karang kalau dia tak selesa susah pulak nak kena ubahkan. kita takkan ubah di bahagian kau kan kite mesti ubah semua tempat kan" Julia yang keberatan nak ubah bilik selagi tidak dapat kata putus dari kedua pihak.

"Takpa weh kite ubah je dulu.Nanti aku jumpa dia, aku inform dia yang kita ubah bilik ni. Dia mesti okey punya denga suasana bilik ni kalau dah ubah jadi cantik. Siapa ja suka kalau duduk bilik dengan dinding putih tanpa hiasan." balasku selamba sambil mengeluarkan barang yang dibeli tadi ubtuk dihias.

Setelah selesai kemas bilik Julia meminta pulang. "Hairey aku balik dulu ye lewat dah ni."

"Okey Jue, Thanks tolong aku hias bilik ni. Jom turun sekali aku pun nak beli makan malam ni. Boleh lah aku belanja kau sekali."

"Cunn tu yang aku nak dengar tu. Hahahahahaha. Aku pinjam kereta kau ye lewat dah ni malas naik grab mahai."

*

Setelah selesai bungkus makanan aku berjalan pulang ke apartementku. Maklumlah kedai makan depan ni saja so boleh jalan kaki. Keadaan dalam bilik seperti ada sseorang yang baru masuk. Ini mesti budak baru tu. Tengah mandi lah tu ade bunyi air kedengaran.

Krekkkkkkk......

Bunyi pintu tandas terbuka seseorang keluar dari tandas. Alangkah terkejutnya aku melihatnya. D-dia roomate aku ke? Aku hanya mampu berdiam dan melihat dia yang baru sudah mandi dengan bertuala sahaja. Selepas dia selesai memakai pakaiannya aku cuba untuk bercakap dengan dia. "Awak tak kesahkan saya ubah bilik ni. Saya tak suka bilik kosong dengan dinding putih sahaja."

Dia membalas okey tanpa banyak cakap. Aku pun kelua dan makan makanan yang aku beli tadi. Jantung aku. Kenapa dia laju tetiba ni. Hairey fokus fokus ni tahun akhir kau. Aku menghabiskan nasi dengan cepat dan terus tidur.

Keesokan harinya.

7.55 pagi

Hah!!! Dah lewat mati aku. Laju aku bangung mandi dan bersiap untuk ke kelas. Kelas aku pagi ni jam 8.00 pagi. Adoii lambat aku hari nii dahla hari ni hari pertama kelas. Matilah matilah. Laju aku start moto dan pecut ke kelas tanpa pandang kiri kanan. Brooommmmmm...

Kelas pagi yang sangat mengntok dengan aku lambatny.. Adoii.. lapa pulak tu. Selesai saja kelas pagi aku terus ke cafe bersama Izz dan Julia.. Aku mencapai 2 sandwich sadin kegemaranku kerana terlalu lapar, tapi sebenarnya sandwich tu yang terlalu sedap bagi aku walaupun pedas. Hahaha...

"Weh Hairey tengok tu.. Betul ke apa yang aku manpak ni" tanya Julia.

"Betullah apa yang kau nampak tu. Tak salah orang pun." balasku ringkas sambil masukkan lebihan sandwich di tangan ke dalam mulut.

"Macam mana kau yakin tu dia kau pandang pun macam tak pandang. Ke kau dah jumpa dia?" soal Julia lagi.

Izz yang milihat ke arah yang ditunjuk oleh Julia mula bersuara "Ye dah tu dia, kenapa korang macam tak percaya itu dia. Dia dah okey lah tu sebab tu dia boleh sambung belajar balik."

"Apa maksud kau" aku yang tiba-tiba terkejut dengan penjelasan yang diberikan oleh Izz sebentar tadi.

Izz yang seolah-olah terlepas cakap terus lajukan kunyahan di mulutnya dan baransur dari cafe.. "Allah aku lupa aku kena jumpa orang lah. Aku gerak dulu ya. Jumpa dekat kelas nanti."

Aku yang terkejur Izz beredar dari situ hanya mampu melihat tanpa kata.. Tapi fikiran aku masih berfikir apa yang dimaksudkan oleh Izz tu.

"Kenapa Izz tu macam sorokkan something je dari kita" kata Julia.

"Entah lah weh, aku pun tak tahu." jawab ku ringkas

"Jomlah pergi kelas.. Eh malam ni kau ade gamekan. Nak aku teman tak?" tanya Julia

"Boleh je nak teman bawakkan aku air manis fav aku tau jangan datang kosong pulak.. hahahahahaha" balas ku sambil gerak ke kelas..

THE HEART THIEF (gxg)Where stories live. Discover now