Ik werd wakker op een bank die naar alcohol stonk. Achter me hoorde ik Jake wakker worden. 'Dit is onmogelijk,' zei hij. 'Dit kan niet waar zijn. Ina?'
Ik wilde geluid maken, maar er kwam niets uit mijn keel, dus ik keek over de achterkant van de bank die middenin de kamer stond. Een kamer die ik zo herkende dat ik er duizelig van werd. 'Fijn daar ben je,' zei hij. Ik gebaarde druk naar mijn keel om duidelijk te maken dat ik niet kon praten, maar hij leek me niet op te merken.
Een briefje lag op de salontafel. Ik reikte mijn arm uit om het te pakken, maar het leek steeds verder weg te gaan liggen. Ik vond de vorige wereld toch beter bij nader inzien, dacht ik.
Ik stond maar op om het te gaan pakken. Jake was ondertussen druk bezig met het onderzoeken van de woonkamer. Hij had bijna ieder prulletje in zijn handen. Ik probeerde me er niet aan te ergeren aangezien dit míjn woonkamer was.
Wees op jullie hoede. Er liggen hier gevaren die je niet snel zult verwachten. Ga naar de balletstudio en probeer niet op te vallen, als dat mogelijk is.
X, Me
Ik liep naar Jake toe om hem het briefje te laten zien. Ik herinnerde me dat ik niet kon praten, dus ik raakte zijn schouder aan. Hij schrok even en keek me toen verward aan. Wat was er met hem aan de hand?
Maar zo snel als ik het me afvroeg had ik het al door, hij was blind. Fijn, ik kon niet praten en hij was blind. Welcome home.
We konden met geen mogelijkheid met elkaar comuniceren, dat bleek een grote last te zijn, aangezien hij niet wist waar we waren. Ik probeerde hem gerust te stellen door zijn hand vast te houden en hem naar buiten te begleiden, zodat hij nergens tegenaan stoot. Dit avontuur was nog lang niet voorbij.
Al snel genoeg had ik door dat gewone mensen ons op straat niet konden zien, maar wel raar opkeken toen ze voetstappen naast zich hoorde, want Jake vertrouwde me nog niet en schoof met zijn voeten over de grond in de hoop dat hij niet in een of andere kuil zou vallen waar lava in zat.
Eindelijk waren we bij de studio, ik was benieuwd wat deze wereld nu weer voor me in petto had.
JE LEEST
Als dit is wat je wilt
FantasyHet verhaal gaat over een meisje waar niemand zich ooit druk om heeft gemaakt. Totdat ze iemand tegen komt die haar koste wat het kost tegen iets wil beschermen, al heeft ze dat zelf niet meteen door