Gelukkige sta ik er niet alleen. Naast mij komt er een meisje staan met lang zwart haar ze bekijkt me even scheef maar lacht dan toch. Aan de andere kant van mij komt er een jongen staan hij is erg klein. En er komen nog een paar naar voren. De jongen naast mij mag als eerste gaan hallo ik ben Quint en kom van een school hier ver vandaan. Hij doet teken naar de leerkracht dat hij klaar is maar de leerkracht antwoord hoe komt het dat je dan hier naar school komt?
" omdat mijn ouders gescheiden zijn en ik mijn vader niet meer mag zien ben ik met mijn moeder naar hier verhuist. De leerkracht haar mond maakt een stil oooooo geluid. Nu was het aan mij omdat ik naast Quint stond. Mijn handen trilde volledig. Dus begon ik stil
hallo allemaal ik ben Amber en kom van een school in Gentbrugge. Ik zag een paar jongens glimlachen dus lachte ik vriendelijk terug. De leerkracht ging naar de volgende zonder iets tegen mijn te zeggen. Nu was het aan het meisje dat naast met stond.
jow ik ben Sarah ik ga hier maar voor een korte tijd zijn want ik moet binnen kort terug naar mijn instelling en als iemand er commentaar op heeft I don't care. Iedereen keek haar verbaast aan maar zei niks ook de leerkracht had niks te zeggen en nadat iedereen was geweest kregen we allemaal een vaste plaats daar zoude we elke les moeten zitten. Ik zat naast een jongen genaamd Brent maar ik was echt niet van plan om veel te zeggen. Toen de leerkracht iedereen een plaats had gegeven ging ze vooraan in de klas staan. En schreef op het bord in grote letters mevrouw Dupont. Toen ze haar omdraaide keek ze stil rond in de klas en als ze zag dat iedereen oplette dan begon ze te praatte.
hallo ik ben mevrouw Dupont en ik ga jullie bedrijfseconomie geven dit is jullie hoofdvak dus jullie hebben mij 6 uur per week. De meesten zuchten een keer maar ik zei niet veel. Op dat moment keek Brent naar me en begon tegen me te praten heeey je bent echt een heel mooi meisje
A: dank je
(ik was echt niet van plan om veel vrienden te maken in deze klas dan zou ik snel weer weg kunnen)
B: alles goed?
A: ja ze
Maar voor Brent nog iets kon zeggen onderbrak de leerkracht ons Amber en Brent jullie moeten opletten dit is een zeer belangrijk vak. We zeggen ter gelijkertijd ok. Gelukkig van hem ben ik verlost dacht ik bij mijn eigen nadat het eerste uur gedaan was ging het tweede ook snel. Toen ging de bel en zouden we weer les hebben maar skip ik ga echt niet nog een uur bij hun zitten dus deed ik mijn kap aan en ging buiten school en begon gewoon te wandelen. Dan kom ik Sarah tegen zei skipt school dus ook. Ik heb er geen behoefte aan om tegen haar te praten. Maar dan roept ze me heeey amber. Ik zeg vriendelijk heey terug maar wil dan door wandelen en ze wandelt met me mee. Ze pakt een pakje sigaretten boven en vraagt of ik 1 moest hebben ik pakte hem aan en we staken ze samen op. We stapten samen door richting het bos.
JE LEEST
You know my name not my story
RandomHet boek gaat over een 14 jarig meisje die in verschillende situaties komt en zich er moet uitwerken het is een samenhangend verhaal die beschrijft hoe zwaar het tiener leven is als je van school verandert en stoppen met je sport door een ongeluk wa...