İPUÇLARI

227 12 0
                                    

Niko Vance evden oğlu Frank ile birikte çıktı. İlk olarak Stoony Brook'a gidecekti. Trafik sıkışıktı. Oğluna kamerayı hazırlmasını söyledi.

Eve vardılar. İlk önce evin etrafını dolaştı Niko. Tahmin ettiği gibi lastik izleri vardı. Lastik izlerinin fotoğrafını çekti. Fakat lastiğin diş izleri yoktu. Buraya gelirken lastikleri kabaklaştırmış olmalıydı. Buda birinci delili yok ediyordu.Katil bir-sıfır öndeydi. Uzaktan evin fotoğrafını çekti. Ev iki katlıydı. İkinci katın balkonuna merdiven dayanmıştı. Niko ayağına poşet geçirdi.Eldivenlerini giydi. Merdivenin üstünde delil varsada yok etmek istemedi. Merdivenleri tırmandı. Balkona çıktı ve pencereyi incelemeye başladı. Pencerenin kenarında bıçak izi vardı. Fakat burada bir terlik vardı. Pencerenin kilidi açıldıktan sonra hızlıca itilmiş ve kanat yandaki cama çarpmış (pencere kolu pencerenin sabit camını) çatlatmıştı. Bir katil bunu neden yapsın ki? Aklında bir şey canlandı bunu yaparak içerideki yaşlı adamın dikkatini üst kata çekip alt kattan girmeyi mi planlamıştı? Merdivenden inerken evin güvenlik kamerası dikkatini çekti bunu not aldı. Aşağıya indi mutfak kapısını gördü buradan girmiş olabileceğini düşündü. Kapıya yaklaştı. Kapıy yavaşça açtı. Kapının önündeki paspas dikkatini çekti çünkü üzerinde çamur vardı. Paspastaki ayak izi kaybedilmek için sağa sola dağıtılmıştı. Ama aak uzunluğu kaybolmamıştı. Buradan ayakkabı numarasının kırk üç ila kırk beş arasında olacağını düşündü. Çamurdan örnek almayacaktı çünkü çamur evin bahçesinden olmuştu merdivenin yakınında bir çamur birikintisi vardı oraya basmış olmalıydı. Niko ayakkabı numarasını düşünerek evin girişine koştu, ayakkabı dolabını açtı yaşlı adamın ayakkabı numarası kırk birdi. Evde yaşlı adamın dışında iki bayan hizmetli vardı. Onların ayakkabı numaraları en fazla otuz dokuz olacağını düşünüyordu. Bunun üzerine o paspasdaki ayak izlerikatile ait olmalıydı. Tekrar paspasın yanına döndü. İzleri takip etti. İzler buzdolabına doğru gidiyordu. Bunun amacıda kalan çamur parçalarını halıya bırakmak olduğunu düşündü.Katilin buradan içeriye gidip merdivenin karşısındaki depo odasına saklandığını düşündü. Çünkü adam ilk katta salonda ölmüştü. Yaşlı adam evde tek başınaydı. Hizmetlilerden biri her gece gibi evine gitmişti diğeri ise izinliydi. Seneryoyu kafasında tasarladı. yaşlı adamın yaptıklarını düşündü;"Yaşlı adam cam sesini duyunca yukarı kata çıktı, camı açık unuttuğunu rüzgarın camı ittiğini düşünmüştü. Pencereyi kapayıp aşağıya indi. Katilde depodan çıkıp adamı boğarak öldürdü." Camıda o hale getirmesi katilin yukarıdan girdiği izlenimini veriyordu. Polislerde bunu görünce alt katı detaylı inceleme gerkesinimi duymayacaktı...

Çocuğun öldüğü Shirley'e gidecekti. Shirleye giderken olabildiğince hızlı gitmeye çalıştı ve en tenha kamerasıız ve  kestirmee yollardan gitmeye çalıştı. Bu arada da süre tutuyordu. Eve vardığında otuz üç dakika geçmişti. Arabada indiğinde karşıdaki girişin yasak olduğu yapım çalışmasının olduğu yol dikkatini çekti yola doğru yürüdü. Yolda ki lastik izleri Stoony Brook da ki ile aynıydı yani katil kesinlikle aynı kişiydi. Oğlunu kamera kayıtlarını alması için yollamıştı. Aradı ve yaşlı adamın evinde ki kamera kayıtlarınıda almasını istedi. 

Evi incelemeye başladı bir ipucu bulamadı. Eve girilebilecek iki giriş vardı. Ön girişten girmiş olamazdı. Ön kapıda korumalar vardı. Demek ki garajın arka kapıdan girmişti. Niko garajın arka tarafındaki kapıdan girdiiğini düşündüğü içinde kendisi oradan girdi. Çocuğun odasına kadar bir tane bile iz bulamamıştı. Tam çocuğun odasına giecekti ki doktor Katy arad. Otopsi raporlarını bildirmek için aramıştı. Yaşlı adamın boğularak öldürüldüğünü söyledi. Bunu zaten biliyordu onun için direk çocuğu sordu. Katy çocuğun garip bir şekilde ölüdğünü söyledi. Akciğerlerinin bronşlarnda eter bulunmuştu. Ölüm sebebi ise kanın aniden pıhtılaşarak kalbinin durması ve ölmesiydi. Kanı pıhtılaştıran madde ise çıngıraklı yılan zehriydi. Çocuğu ilk önce bayıltıp sonra öldürdü yani çocuğa acı çektirmemişti. Katil hakkında küçük bir bilgi dahha öğenmişti. Katil vicdanlıydı. Küçük çocuğun acı çekmesini istememişti. Çocuğun ölümünüde babası Adam farketmişti. Gece çocuğunu kontrol etmeye geldiğinde nefes almadığını fark etti ve 911'i aradı. Çocuk yataktan kaldırılırken bırakılan notu görmüştü. Katy Niko'nun dikkatini dağıttı. Çok ilgin bir bilgi daha vereceğini söyledi. Katy ; " İki cesedin de tam kalbibi üstündebir şekil var. Ters 'c' harfi ile normal 'c' harfi birbirine yapıştırılmış kesişen noktanın merkez olduğu bir daire çizilmiş." dedi. Niko çok şaşırdı derin düşüncelere daldı.

....

Oğlunu aradı tüm kayıtları toplayıp eve gelmesini söyledi.

Niko eve vardığında eline ilk geçen kağıda şekli çizdi fakat bir anlam çıkaramadı. Ardından kayıtları izlemye başladı. Bir tane bile arabayı gören kayıt yoktu. Son kaset kalmıştı. Bu kayıtlarda yaşlı adamın evndeki kamera kayıtlarıydı fakat cinayet saatinden onüç dakika önce kayıtlar bitiyordu. Bu tersliği öğrenmek için tekrar Stoony Brook'a gitti.

Kameralara yaklaştı ve kabloların kopuk olduğunu gördü. Biraz daha yaklaştı ve bu kabloların havalı tüfekle koparıldığını anladı. Duvara yapışmış aliminyum havalı tüfek mermisini eline aldı 5.5'lik bir mermiydi. Bu adamın keskin bir nişancı olduğunuda anladı. Buradan bir ip ucu çıkamyacağını anladı. Oğlunu aradı kayıtları tekrar izlemesini söyledi.Kendiside Carl'ın ofisine doğru yola çıktı. Belki ofisten bir ipucu bulacaktı, umutluydu. Ofise vardığında ilk önce binanın etrafını dolandı. Cam silme asansörü aşağıdaydı. Halbuki iş bitince asasör yukarıda bırakılırdı. Katilin buradan girdiğini anladı. Binaya girdi. Asansöre bindi. Ofisin kapısının önüne geldi. Kapıda o tarif edilen işaretten vardı. Bir şeyler bulacağını düşünmeye başladı. Kapıyı açtı karşısında gördüğü manzara karşısında donup kalmıştı hareket edemiyordu bile.

.....

KUSURSUZ CİNAYETHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin