02

49 3 0
                                    

Hawra

"PFTTT". Tersembur segala isi dalam mulut aku. Menipulah mamat ni!

"Kau ingat aku nak menipu ke? Ni tengok baju aku ni. Penuh hingus kau!"

"Eh aku ni last mengigau pasal arwah mama tau? Tu pun masa 10 tahun. Nak tipu pun agak agak lah". Aku cicah mcnugget dengan sos cheesy wedges Eidlan. Masalah kalau sorang suka kfc sorang suka mekdi. Alih alih order grab asing asing

"Kau bernasib baik je aku tak rakam tau semalam. Kesian ada orang tumbang sebab demam"

"Ah sudah sudah. Lain kali nak tuduh orang kena ada bukti. Baru boleh dipercayai". Aku cuit sikit ayam kfc Eidlan bila dia ke peti ais untuk ambil ubat aku.

"Hoi kau makan ayam aku ke?"

"Tengok kau buat lagi. Bang kita ni dah besar tau? Tak baik main tuduh tuduh". Eidlan kepitkan tangan dia ke ketiak dan jeling aku atas bawah.

"Aku tak nak lah cakap tapi dah kau paksa aku. Masa aku turun ambil makanan kau, jiran sebelah tegur. Dia tanya ada dengar orang menangis tak semalam. Aku cakaplah tak. Hah faham tak aku nak sampaik—". Sos tomato mekdi aku gunakan sebagai alat untuk campak pada Eidlan. Aduh dia ni pun dah la tidur asing sekarang.

Kami berdua diam dan sambung menikmati makanan masing masing sambil tengok televisyen. Habis je makan, terus Eidlan paksa aku makan ubat dan nak masuk bilik. Belum sempat member tu nak masuk bilik, aku tarik hujung lengan bajunya sambil memeluk teddy bear di dada.

"Apa kau?"

"Nak tumpang bilik—"

"Argh takde sana"

Kahwin yang DirancangWhere stories live. Discover now