5 hari kemudian
TOK TOK
"Akak kita masuk erk"kata Darielia.
Darielia pelik kakak iparnya tidak menjawab soalan dia.Darielia terus membuka tombol pintu bilik itu.
Selepas sahaja dia masuk ke bilik itu dia terkejut melihat akak iparnya terlentang di atas katil berselubung dengan selimut.
"Akak demam ke?"soal Darielia dan menuju ke arah katil itu.
"Akak okay je lah,keluar lah dengan kawan-kawan Lia kan dah lama tak jumpa diaorang"
"Ehh tak nak Lia kena jaga akak nanti abang Kasyah marah"
"Takut erk dengan dia"
"Ish mana ada okay Lia ikhlas nak jaga akak tau"
"Ha ye lah beruntung akak dapat adik ipar macam ni"mencubit pipi Darielia.
"Dah lah Lia keluar dulu tau nak masak bubur"kata Darielia.
Zulaikha hanya mengangguk dan tersenyum melihat perangai adik iparnya.
Jujur dia kata bersyukur dapat ibu dan bapa mertua baik,kakak dan adik ipar jugak baik dan tak lupa juga suaminya sungguh baik dan sayang kepadanya.
"Ehh akak bila sampai?"soal nya dengan sedaya upayanya dia cuba untuk duduk dan bersandar di kepala katil.
"Baru je tadi"meletakkan mangkuk berisi bubur itu di atas night stand.
"Meh sini makan akak suap"kata Dariefia.
"Hmm tak nak tak ada selera lah"mengadu Zulaikha.
"Ehh tak boleh macam mana nak cepat sihat?,nanti kalau Kasyah tahu Tasha tak makan mesti dia marah nanti"mengambil mangkuk di atas night stand itu.
"Hmm ye lah"balas Zulaikha.
"Ni lah adik akak"mengusap rambut adik iparnya itu.
Zulaikha hanya tersenyum sahaja dan menyambung makan kembali.
"Dah rehat sekejap nanti akak naik atas balik bagi ubat okay"kata Dariefia.
"Okay"balas Zulaikha.
Baru beberapa minit Zulaikha menonton televisyen tiba-tiba kedengaran telefonnya berbunyi.
Menandakan ada pesenan masuk.Cepat-cepat dia ambil telefonnya dan membuka pesanan itu.
YOU ARE READING
Bidadari Untuk Darrel Akasyah [C]
RomanceDarrel Akasyah||Zulaikha Natasha ❝𝐏𝐫𝐚𝐲𝐢𝐧𝐠 𝐭𝐨 𝐠𝐨𝐝 𝐭𝐡𝐚𝐭 𝐨𝐧𝐞 𝐝𝐚𝐲 𝐲𝐨𝐮'𝐥𝐥 𝐛𝐞 𝐦𝐢𝐧𝐞❞ Peristiwa tidak dijangka dulu membuatkan hubungan Akasyah dan Zulaikha semakin renggang.Akasyah menghilangkan diri daripada gadis itu dan...