𝒁𝑼𝑳𝑨𝑰𝑺𝒀𝑨𝑯 15

203 11 0
                                    

"Sayang are you sure dah sihat?"soal Akasyah untuk mendapat kepastian dari isterinya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Sayang are you sure dah sihat?"soal Akasyah untuk mendapat kepastian dari isterinya.Risau dia kalau isterinya pengsan di universiti nanti.

"Yes sure abang,sayang dah sihat lah lepas abang balik semalam"balas Zulaikha.

"Ehh ada-ada je lah sayang ni,dah pergi siap abang hantar sayang"arah Akasyah.

"Alah baru nak----"baru Zualikha mahu berkata Akasyah terlebih dahulu memotongnya.

"Aaa tak kira abang hantar hari ni muktamad"kata Akasyah dengan dingin.

"Ish ye lah"balas Zulaikha dengan kecewa lalu dia menuju ke tandas.

Akasyah di situ tergelak sahaja melihat perlakuan isterinya apabila dia meninggikan suara.

"Sayang dah cantik tu tak payah lah nak betulkan tudung tu"puji Akasyah dengan tersenyum nakal.

"Ish ye lah saja lah tu puji saya"mencebik bibirnya.

"Ehh mana ada abang puji pun salah"menggelengkan kepalanya.

"Dah lah nak masuk kelas nanti lambat pulak"menghulurkan tangan nya kepada suaminya untuk salam.

"Okay take care"Akasyah menyambut salam dari isterinya danmengusap kepala isterinya yang ditutupi oleh tudung itu.

•••••

"Zulaikha dengar cerita semalam minah sengal tu cari pasal dengan kau?,betul ke?"soal Athiya bertalu-talu.

"Haah,macam mana boleh tahu?"menarik kerusi kebelakang sedikit lalu dia duduk.

"Kasyah bagi tahu,perempuan tu tak serik erk sebaik aku tak ada semalam kalau tak Innalillah dah minah sengal tu semalam"bebel Athiya.

"Sebaik lah ada Lia semalam boleh lah aku tahan kesabaran aku ni"kata Zualikha.

"Ouh Lia macam mana semalam?"soal Athiya.

"Apalagi dia pergi tampar minah sengal tu,siapa je tak geram main fitnah abang dia terus terciduk Adryana semalam"balas Zulaikha.

"HAHAHA padan muka perempuan tu"

"Ehh mana Zarine?"melihat sekeliling cafe universiti Itu.

"Lambat sikit datang dia ada hal dengan tunang dia"balas Athiya sambil main telefonnya.

"Ouh,aku nak beli makanan jap"

"Hoii perempuan"panggil Adryana dari jauh menyebabkan Zulaikha berhenti jalannya dan menoleh kebelakang.

"Ye ada apa puan?"

Bidadari Untuk Darrel Akasyah [C]Where stories live. Discover now