𝒁𝑼𝑳𝑨𝑰𝑺𝒀𝑨𝑯 5

243 17 0
                                    

1 minggu kemudian

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

1 minggu kemudian...

"Good morning mama !"memeluk pinggang mamanya dari belakang.

"Allah terkejut mama,good morning jugak sayang"

Zulaikha menarik kerusi sedikit kebelakang lalu dia melabuhkan punggung di kerusi itu.

"Ehh kelas pukul berapa dik?"soal Puan Zalia sambil menyedokkan mee goreng ke pinggan milik anaknya itu.

"Pukul 8.30 saja siap awal nak lepak dengan kawan jap"balas Zulaikha lalu dia menyuapkan mee goreng itu ke dalam mulutnya sendiri.

"Ouh makanlah dulu,mama ada kerja nak buat kat dapur tu"kata Puan Zalia.

Zulaikha yang di meja makan itu hanya menganggukkan sahaja.

"Mama Adikk pergi dulu tau bye love you"kata Zulaikha dan melambai tangan ke arah mamanya.

"Ye take care sayang"pesan Puan Zalia.

•••••

"Ehh weyhh awal pulak kau datang hari ni?"soal Zulaikha.

"Ouh Alhamdulillah anak tak buat hal datang lah awal,kalau tak aku pun tahu nak memujuknya"balas Athiya sambil menyiapkan assignmentnya.

Mereka yang sedang rancak berbual itu terhenti perbualannya apabila melihat seorang jejaka tampan itu memasuki kelas mereka.

"Okay class stand up"arah jejaka itu.

"Good morning Sir"kata mereka semua.

Zulaikha yang disitu terkejut apabila melihat muka Akasyah di hadapan dan dia menoleh ke kiri melihat Athiya.Athiya terlihat sangat biasa sahaja.Zulaikha pelik melihat kawannya itu.

"Okay kelas nama saya Darrel Akasyah boleh panggil saya Sir Akasyah, kalau ada apa-apa boleh berjumpa dengan saya"

Zulaikha yang disitu ternganga.

"Ehh weyhh sejak bila pulak Akasyah ni jadi lecturer?"soal Zulaikha sedikit pelik.

"Baru je"balas Athiya.

Athiya yang disitu melihat Zulaikha dan dia tergelak.Dia sudah tahu bahawa Akasyah sepupu suaminya itu akan menjadi pensyarah di universiti ini.

Zulaikha di situ masih termenung sahaja dia bengong apabila mendapat tahu Akasyah menjadi pensyarah kelas dia.

"Yang di sana tu kenapa termenung?"soal Sir Akasyah.

"Weyh Sir tanya kau tu"menepuk bahu Zulaikha.

Zulaikha terus tersedar dari lamunannya itu.

Bidadari Untuk Darrel Akasyah [C]Where stories live. Discover now