Egy szép nyári estén Robert Gaunt hideg sört kortyolgatott a Los Angeles-i háza erkélyén egy műanyagszékben üldögélve, a sötétkék szemei már szinte lecsukódtak. De szerencsére a hideg minden ötödik percben kirázta, így ébren tudott maradni. A NASA tudósa, pontosabban kutatásvezető-helyettes pozíciót betöltő, egész Amerikában ismert fiatal férfi. Az éjjel közepén azon filozofált, mi lett volna ha ő is ugyanúgy teszi le a diplomáját mint a többi ,,átlagember". Ugyanis Rob 22 évesen tette le az űrkutatói diplomáját 2032-ben. Azóta hűséggel, becsülettel és a lehető legeredményesebben dolgozik kutatásvezető-helyettes tudósként a NASA-nál. Valószínű hogy most nem itt tartana, hogyha évekkel később szerzi meg a diplomát. A pozícióját úgy szerezte hogy 2037-ben felfedezett egy kisebb naprendszert amit azóta is tanulmányoznak. A megtiszteltetés az övé volt hogy el nevezze, azt a nevet adta neki hogy Caseus-Foramen. Azért adta ezt a nevet mert a naprendszer napja nagyon hasonlított egy lyukas sajtra. Ami azt illeti ezt a nevet Rob latinul adta meg mert úgy gondolta hogy ez hatásosabb. Az USA nagy becsben tartja a tudósát. Nagyobb rendezvényeken, tárgyalásokon saját testőröket kap.
Jelenleg 2040-et írunk. Rob-nak a következő héten lesz a születésnapja, a harmincadik. De a mostani helyzetben nem tud erre koncentrálni ugyanis felfigyeltek egy gyanús jelre a NASA-nál, amit a Földtől 340 fényévre mértek be. Ez 2039-ben történt, azóta semmi jel. Se egy űrhulladék, se egy szikra. A Holdon lévő űrlétesítménybe ez a jel kétszer érkezett meg egymás után. Nem értik a tudósok hogy mi történhetett. A jel abból a naprendszerből érkezett amit még Rob fedezett fel. Ehhez a kutatáshoz ő ért a legjobban szóval majdnem egy évvel a jel érkezése után nyugdíjazták a kutatásvezetőt George Shnippfard-ot, és másnap Rob-ot nevezik ki a kutatásvezetőnek. De persze kell új helyettes is. Erre az alkalmas személy Rob legjobb embere: Martha Gonbert. A fiatal tudósnövendék egy éve, pontosan a jel befogásának a napján tette le a diplomáját. Azóta egyre jobban látható a teljesítményének növekedése, már fő kutató pozícióban dolgozott már négy hónapja, egészen a következő napig.
Rob a rendezvény reggelén korán kelt fel hogy az öltönyét igényesen feltudja magára venni és kényelmesen meg tudja inni a kávéját két cukorral tej nélkül. A haját nem kell megfésülnie mert egy kísérlet alatt olyan sérülés érte a fejét ami miatt először kihullott a haja, majd többé nem nőtt vissza. De a lényeges dolog ami miatt korán kelt az azért van, mert kedveskedni akart és elment Martha-hoz hogy együtt menjenek. Rob és Martha elmentek egy autókölcsönzőbe aminek a tulajdonosa ,,Kesztyűs" Ron, egy nagy testű kopasz, nagy bajszos jókedvű szerelő és üzletember, mindig koszos ruhában van (ami elmondása szerint a munkát jelzi). Bár életkorban átlépte az ötvenet, de a fiatalos jellemét semmi nem gátolja. Ő Rob keresztapja nagyon jóviszonyban vannak mivel Robot ő nevelte fel. Rob szülei még kiskorában elhunytak, egy üzemi balesetben, óriási robbanás volt. Az ott levők közül senki nem élte túl. Az ok amiért Ron bácsihoz mentek az volt, hogy a nagy esemény miatt ki szerettek volna bérelni valami egészen vagány, csillogó-villogó autót. Ilyen egyetlen egy volt Ron-nál, egy Jaguar XJ 3-as amit örömmel oda adott keresztfiának, de persze megkérdezte hogy mire kell ez a prémium autó:
-Rob, fiam, minek neked az az autó? - kérdezte Ron mosolyogva.
-Hát Ron bácsi, tudod lesz ez a rendezvény amiről már meséltem neked...
-Ó igen! Emlékszem már. Legyen, vigyétek, de óvatosan, mert ez a kocsi egy vagyont ér!
-Értettem. Vigyázunk rá. - válaszolt a fiú.
Majd beültek a kocsiba, Rob vezetett mert csak neki volt jogosítványa. A telepről kihajtva integettek Ron-nak. Ez az esemény nem csak egy kitüntetési rendezvény hanem egy nagy ünnepség a NASA által kifejlesztett csúcstechnológia számára aminek aznap volt a 10. évfordulója. Az USA nagyon büszke erre a teljesítményre. Meghívták a miniszterelnököt is Mark Adjef-et, aki elfogadta a meghívást. A katonaság vállalta a bevezető felvonulást, szerencsére jó kapcsolatban vannak a NASA-val. Rob és Martha elindult, az úton megcsodálták a csodás járgányt amiben ültek. Valóban mutatós darab volt. Martha elővett egy szál cigarettát a kabátzsebéből és egy öngyújtót. A pirosnál megálltak majd Martha rágyújtott. Rob végigtekintette a lányt. Hullámos vállig érő vörös haja csak úgy fénylett a hajlakktól. A kék szeme szinte csillogott az öngyújtó fényétől. Rob meg is jegyezte hogy mennyire ragyog ebben a sötét lila egybe ruhában ezen a szép napon. Martha elvigyorodott, majd szívott egy slukkot a cigijéből. A piros lámpa zöldre váltott és Rob a gázba taposott. Már messziről láthatóak voltak a rendezvény fényei. Egyre közeledve Rob és Martha hallgatta az egyre hangosodó zenét. Amit a katonaság saját kórusa játszott. Ezzel az autóval kifejezetten gyorsan tudnak haladni a cél felé.
ČTEŠ
Caseus-Foramen
Fantasy2037-ben felfedezett egy tudós Robert Gaunt egy hihetetlen naprendszert a Caseus-Foramen - t. Az amerikai tudós a NASA segítségével próbálja megfejteni a naprendszer minden titkát. Egy ünnepélyen előléptetik és kap egy kitüntetést. A furcsaságok csa...