الفصل السادس

10.7K 532 4
                                    


#مافيا_الحي_الشعبي ... (#القناع_الخفي_للعشق)

#الفصل_السادس

زلزل المنزل بأكمله ...صوت صراخ أحمد حينما نال حظه الوفير من النمر على ما أرتكبه من ذنبٍ فاضح ...

هرول عبد الرحمن ويوسف للأسفل حينما أستمعوا لصراخات أحمد فولجوا للداخل سريعاً ليتفاجئ كلا منهم بضياء يجلس على الأريكة برعب يبدى على ملامحه ...

يوسف بستغراب :_هو في أيه ؟

ضياء برعب :_أحمد يا عين أمه بيواجه مصير قاسي

عبد الرحمن بستغراب :_مصير أيه دا؟

ضياء بغرور :_مصير النمر أنا حذرته بس هو الا صمم

رمقه عبد الرحمن بغضب ثم توجه للداخل بينما أقترب منه يوسف بستغراب :_طب وأنت مالك منشكح كدليه ؟

أجابه بتعجرف :_عشان كلكم تعرفوا قيمتكم قدام النمر وتبطلوا تستعرضوا عضلات النفخ دي

جذبه يوسف بغضبٍ جامح :_مين الا نفخ يا حيوان ؟!

إبتلع ريقه برعب قائلا بعد مجاهدة بالحديث :_أنا جبت سيرتك ياعم !

تركه قائلا بغرور:_بحسب

عدل ضياء من ملابسه وعيناه متعلقة به بنظرات غضب مكبوت ليزفر هامساً بضيق :_هو أنت بتعرف تحسب ! الا زيك أخره الطرح ..

يوسف ببرود "_بتقول حاجة ؟

أجابه مسرعاً :_لاا أبداً دانا بدعيلك بالخيرات ..

تطلع له بشك :_لا مهو واضح

بالداخل ...

ولج عبد الرحمن للداخل فصعق بشدة حينما رأى أحمد مثبت على الحائط بفعل يدى النمر ...

أحمد بصوت يكاد يكون مسموع :_أنت لسه هتتفرج أخلص ....

وبالفعل أسرع عبد الرحمن ليحيل بينهم قائلا بصراخ بأدهم :_سيبه يا أدهم الواد هيموت فى أيدك

رمقه بغضب ثم جذبه بقوة :_أنت هتشحت عليا ياض !

لكمه عبد الرحمن بقوة أسقطته أرضاً فكانت الخلاص له من النمر قائلا بغضب :_يعنى بدافع عنك ومش عاجب كمان ..

تأوه أحمد قائلا بتوعد :_أستعيد قوتي بس وهوريكم يا كلاب

جلس أدهم على الفراش وعيناه تجوبه بضيق :_قسمن بربي لو كررتها تاني يا أحمد لأكون طالع برقبتك أنا سبتك المرادي بمزاجي المرة الجاية موعدكش

حاول أحمد الوقوف قائلا بأمتنان وسخرية :_مش عارف أودي أفضالك دي فين بجد !

كبت عبد الرحمن ضحكاته بصعوبة بينما تمدد أدهم على المقعد قائلا بتذكار :_كنت عايز أيه ؟

أحمد بسخرية :_ورحمة جدك وجدي لو قعدت ميت سنة ما هفتكر ودا شيء جميل أوعدك لما الدنيا تخلى بيا وأعوذ أفقد الذاكرة أنت أول واحد هيجي فى بالي على طول ..

القناع الخفي للعشق .. مافيا الحي الشعبي ... آية محمد رفعتحيث تعيش القصص. اكتشف الآن