#عشق_الأدهم
#حكايات_mevo
البارت الثالث...
بدا كل من كامل والامين فتحي التخطيط لتفريق عشق وادهم بمباركه شيطانيه من ام عشق التي تظن ان بالمال فقط يسعد الانسان ولكن القلوب تنشف من قله الحب ولا تروي بالمال .
هنا هتف كَامل::: قولي بقه ورسيني عالحوار هنلبسه نصيبه ازاي....
فنظر فتحي بخبث وقال:: بص بقه هو كيس بودره بيضه تندس في هدومه يلبس وش قضيه وتتفصل علي مقاسه.
فقطب كامل:: بودره بيضه يا نهار اسود هروين ودا هنجيبه منين يا عم دا ياخد اعدام ولا هنعرف نطلعه...
فضحك فتحي وقال :::ماتهدي يا عم انت.. هيا هتبقي بودره بيضه بس نضيفه.. بودره تلج اللي بيحطوها للعيال دي ....
فهتف كامل :::الله ينور تمام بس دي هندسها ازاي والبوليس هيعرف انها فشنك يبقي مش هيتقبض عليه..
فقال فتحي... يابني مش امها معانا تتصرف وتحطهم للواد زياره اي حاجه الستات هيعرفو قولها بس... اما بقي البودره هتاخد وقت علي بال ماتروح المعمل وتتحلل عيش بقه يكون الواد استوي جوه وهوصي عليه يتسوي وساعتها البت هتركع وتنخ علي طول نطلعلها الواد وتسيبيه والا يلبس مؤبد وتتجوزيه سبعيني.... ساعتها هتقولك امين والحقني يا كوكو. .. ثم ضحك .
جلس كامل منتفخا.. تصدق يا واد يا فتحي انت دماغك سم السم ومتكلفه وحلاوتك من دماغك يا واد..
فهتف فتحي... من بعض ما عندكم انت تأشر بس يا كبير... وظلا يتسامران معا ويكملا خطتهما لتكتمل المصائب التي ستحل علي رؤسه الاحبه وتصبح عشق مجبوره علي ترك ادهم...كان ادهم قد انتهي اخيرا من تحقيق مشروعه .ذهب الي عصام رجل الاعمال يتفق َمعه علي المخططات الموضوعه لاقامه المصنع والعماله والتطوير في المكن ومستلزماته وكان مشروعا عملاقا يحتاج لمال كثير فعصام ينوي شراكه ادهم هو بالتصميم والاختراع. وعصام بالمال لتبدا حياه ادهم في التغير ويضع اول اقدامه علي سلم الصعود ...قرر ان لا يقول لعشق حتي يمضي العقود وفي طريقه ذهب الي محل الذهب يشتري لها شيئا بهذه المناسبه وجد سلسله رقيقه فيها قلبين بسيطين مفرغين كانت مفصله بالجمال لتوضع علي ملكه الجمال.. اخذها فرحا ولفها وانتظرها لتاتي الي البيت كانت هيا قد اعدت نفسها تذهب اليه وتنتظر رجوعه من عمله وان يستريح قليلا .
ذهبت ونقرت الباب فتح لها وحملها فورا ويدور بها لتنصعق وقلبها يرجف وتقول... اخص عليك يا دومي خضتني....
وظل هو يدور ويضحك وهيا سعيده انزلها بهدوء وقال .....وحشتيني وحشتيني وحشتيني..
فنظرت اليه بحب ....وانت كمان يا قلب عشق انت وحشتني اوي .
ضمها اليه وتنهد.. مش عايزك تبعدي عني ابدا مش عايزك تخرجي من حضني دا ابدا.. اعمل ايه يا ناس بحب وعقلي هيخف قريب..
فضحكت وهتفت.. مزاجك رايق اكيد فيه حاجه حلوه..
اقترب منها وشدد عليها.... هيا حلوه بعقل ليزيل حجابها يتساقط شعرها . شوفي حلوه ازاي هو فيه كده يا عالم يا بت انت هتطيري عقلي اكتر من كده لفين.. اقترب يقبلها .. .
احمرت خجلا من فرط الخجل وطرقت بوجهها تبعده وتهمس بس بقه..
رفع وجهها.. بس ايه يا رب اعمل ايه.. قريب اوي هتبقي بتاعتي وفي بيتي ومافيش حاجه تبعدني عنك.. والواحد بقه يحضن الحته الطريه بتاعته بدل مله السرير االي هقرقشها من غلبي.. (دانت مله السرير هترشق فيك يا كبد امك 😎😎😎)..
ضحكت وضربته .... اتلم بقه.. فاخذها وذهب للمرأه واخرج العلبه وفتحها يضعها امامها .
اندهشت وتقول....ايه دي .
هتف... افتحي وشوفي .
فتحتها لتجد القلبين يضويان من جمالهما شهقت وادمعت عيناها واستدارت بسرعه واحتضنته وقالت... حلوه قوي يا قلب عشق.. تحفه يا دومي ايه الجمال ده...
فابعدها وقال.. الجمال كله قدامي دي حاجه بسيطه لو طولت اجيبلك دهب الدنيا كنت جبت..
فهتفت ....وانا مش عايزه الا انت.. انت الدهب اللي منور حياتي.. عارف يا ادهم انا من كتر حبي ليك بخاف عليك مني اه والله وساعات اقول لو يوم بعدت عني اعمل ايه اموت نفسي اهون ليا..
فهتف ...ودا مين قالك ان ممكن يحصل انت هبله دا بروحك يا قلبي تسيبيني دا اقطم رقبتك..
(😭😭😭) ...
فضحكت.... تصدق رومانسي قوي..
ثم ادارها َرفع شعرها ووضع السلسله وهو ينظر اليها بحب .ضمها من الخلف يقبلها من شعرها.... دلوقتي السلسله هيا اللي نورت..
كانت تنظر له في المرأه وتضع يدها علي السلسله تتلمسها.. عارف يا ادهم السلسله دي بقت زي جلدي خلاص يوم ماتتقلع يوم مابقاش موجوده في الدنيا.. السلسله دي قلبي وقلبك اللي استحاله ينفصلو.. يوم ما اموت تبقي جنبي.. دا حاجه كده زي عهد بيني وبينك اقوي من اي رابط ان عمري ما اقلعها وان وجودها معناه قلبك معشش جوايا وحبك مالي حياتي ..دي حبك اللي مغروز جوايا.. طول ماهيا لامسه قلبي طول مانت حبيبي ودنيتي..
فاحتضنها بشده متاثرا بكلامها وهو يهتف.. انت ازاي جميله اوي كده.. ربنا يخليكي ليا واقدر اسعدك...
لتلتفت اليه وتمسك يده وتقول... انا عارفه انك هتسعدني وهعيش العمر كله ملكه معاك... كبرت صغرت انا معاك لاخر نفس احتضنها لفتره وظلا هكذا ولا يعلمان ان هناك من ينتظر ليغرز انيابه في قلبيهما لينتهي ذلك الرابط المقدس ويقتل الحبيب حبيبه بيده رغما عنه.....
كان فتحي قد اعد الخطه واحضر كيس البودره واعطاه لكامل لكي يعطيه لاجلال وقال له .....كده تمام وانا بقه عليا الباقي كتبتلك شويه تقاريير عالواد تعلقله المشنقه.. يلا نفذى وقولي وانا علي اشاره منك نطب عليه ناخد اجله.
(طب عليك عزرائيل قفش رقبتك انت والمدعوء التاني 😠😠😠) ...
أنت تقرأ
عشق الادهم.. ميفو السلطان
Romanceعانت وعانت وعانت وتحملت من اجل حبيبها.. ليتركها ظنا منه انها خدعته ليعود اليها لينتقم ممن دافعت عنه بروحها.. ليدرك مدي حبهاولكن بعد ان وعي انها ستترك هذه الدنيا ليهب لاسترجاعها ولكن هل سيتم له ذلك