Setelah satu minggu berada di hospital barulah Nadia sembuh sepenuhnya.
Kini dia sudah dapat pergi ke sekolah.Seperti biasa dia pergi ke sekolah bersama dengan Alia.
Nadia bernyanyi-nyayi dalam kereta Alia dengan ceria sekali.
Alia tersenyum sambil memandang sekilas ke arah Nadia.Sungguh senyuman seperti itulah yang sangat dia rindukan selama ini.
Setelah lama memandu akhirnya mereka sampai ke sekolah.
Nadia mencium pipi Alia seperti biasa sebelum keluar dari perut kereta.
Alia tersenyum sendiri lantas keluar menyusul Nadia.
Dalam perjalanan menuju ke kelas mereka yang berada di tingkat pertama,mereka terserempak dengan Kelvin dan rakan-rakannya.
Tanpa sedar Kelvin mengeluh berat.
Nadia memberikan senyuman manis kepada Kelvin sebelum menyapanya seperti selalunya.
"Morning Kelvin."
"Morning Alia."Balas Kelvin tanpa rasa bersalah.
Automatik mata kedua rakannya berpaling memandang Kelvin.
"Kelvin,Nadia cakap dengan kamu lah.Kenapa balasnya dengan Alia?"Soal Yohan hairan.
"Memang salah kalau saya sapa Alia."Ujar Kelvin lagi.
"Errrr....up to you Kelvin."
"Morning Nadia."Sapa Rian.
Nadia hanya membalas dengan senyuman.
"Morning drama is enought.Morning to alls of you!"Kata Alia lalu menarik tangan Nadia menuju ke kelas mereka.
Sesampainya mereka di kelas,Adam terus menyapa mereka.
"Morning cantik-cantik ku."
"You too." Balas Nadia mewakili dia dan Alia.
"Alia ada bawa yang saya pesan kah?"Soal Adam lagi.
"Ada."Alia mengeluarkan beg plastik berwarna hitam yang berisi nasi goreng kampung.
Entah mengapa dua orang sahabatnya ini sangat menyukai masakan nasi goreng kampung buatannya.
"Thanks Alia sayang."
Seraya mengucapkan itu,beberapa pasang mata menjeling tajam ke arah Alia.
Dan Alia sangat mengetahui hal itu.
"Cakap lah lagi kuat sikit.Masih kurang kencang Adam."Pancing Alia.
Beberapa murid perempuan yang menjeling terus memandang ke arah lain setelah mereka tahu kalau Alia mengesan tindakan mereka itu.
Nadia hanya menggeleng kepala tika itu.
"What's wrong with you face?"Soal Rian.
"Bad mood?"Sambung Yohan lagi.
"Nothing."Jawab Kelvin.
"Don't tell me that you hate the girl..."
"Nonsense Yohan."Potong Kelvin.
Yohan dan Rian hanya mengangguk serentak.
******
Sebelum masa pertama pelajaran selesai Cikgu Rington meminta Nadia untuk menyerahkan sebuah surat kepada Kelvin.
Nadia gembira bukan kepalang saat itu.
YOU ARE READING
Secret Love
RomanceApakah yang terjadi jika kerak nasi bertemu dengan air? "Kau dan aku ditakdirkan untuk bersama." -Adam- "Kita bagai pinang dibelah dua." -Nadia...