Bab 2

2.7K 210 20
                                    

" ko suka perempuan... Namanya.." Laila tersenyum sinis.

"Tu ko pon tahu?? Gilalah!!!!" Marah Aiman.

"Hahaha.. semua rahsia ko, aku tahu. Ko jangan sampai aku bocorkan rahsia ko.. " Laila menjelir lidah.

"Aish... Kenapa aku dapat ko ? bencilah..." Aiman membaling bantal ke arah Laila, tapi bantal tu menembusi Laila.

"Ko ni bodohlah.. I'm Ghost.. you know??"

"Aish.... Aku nak turun bawah. Ko duduk sini.." Aiman terus menutup pintu..

"Ko ingat aku tak boleh teleport ? Sewel!! " Laila terus hilang .

Meja Makan..

Suasana di meja makan senyap sahaja, tiada seberang bunyi.

"Aiman, macam mne sekolah baru kamu ?" Tanya En.Hasan kepada anak lelakinya.

"Apa ? Sekolah ? Sekolah best and Okey.." Jawab Aiman.

"Ye ke ? Ak tengok ko asyik kena buli je ? Pandai ko menipu. ." Laila mencelah .

"Ko!! Senyaplah!" Marah Aiman tiba-tiba.

"Kenapa dengan kamu Aiman ? Kamu suruh ayah kamu diam ?" Soal Pn.Maila .

"Tak adalah Ibu. Saya marah Lalatlah.." Aiman cover balik.

"Makan jelah.. Biarkan jelah lalat tu.." Marah Pn.Maila

"Baiklah ibu.." Aiman terus makan.

Bilik Aiman.

"Kenapa keluarga ko krik krik je ? Bosan gila.." kata Laila.

"Tak baik , diaorang tetap family aku. Sekarang ko jadi penjaga aku, ko tak boleh ejek family aq.." marah Aiman.

"Ko tak payah lah emo sangat. Aku tak akan buat lagi lepas ni. " Laila mengangkat Tangan kanan & berjanji.

"Aku nak tido. Ko pergi main jauh-jauh ,kalau tak nak tido." Aiman menghalau Laila.

"Kurang ajar. Tak apa. Tunggu esok.. Good Night !!"

Esoknya..

Aiman bersiap untuk ke sekolah. Laila memerhati Aiman dari katil.

"Ko ni. Langsung tak ada fesyen. Patut orang panggil ko 'Budak Cermin Mata Besar' . " perli Laila .

"Aku mana pandai fesyen. Dah lah ! Aku nak pergi sekolah !!" Marah Aiman.

"Sikit-sikit sentap. Eh?? Kenapa kalendar dia bertanda ni ? birtday sape ni ?.." Laila hairan.

Sekolah..

Aiman berjalan bersama Laila. Laila hanya memandang muka Aiman & Aiman hanya tertumpu kepada bukunya.

"Oit! Ko ingat aku ni Hantu yang ko tak boleh nampak ke ?? Macam aku ni tak wujud je ??" Marah Laila & jatuhkan buku Aiman.

"Ko memang hantu. aku nak anggap ko ni tak wujud je. Macam mana aku nak lalui 43 hari lagi ? Naik gila aku.." Aiman marah semula & terus masuk ke dalam kelas.

"Tak Apa. Suatu hari nanti,ko akan rindukan aku.. Lagi best kalau aku pergi sunway Lagoon. Ko jaga diri ko sendiri.. :p" Laila membebel & menghilang.

Aiman masuk ke dalam kelas & terus menuju ke tempat duduknya. Semasa dia duduk di kerusinya, semua orang tergelak. Aiman hairan. DIa nak bangun tapi tak boleh.

'Mesti keja diorang ni! Geramnye. ' kata HAti Aiman yng sdg membara .

Aiman hanya diam & baca buku.

Semasa Aiman sibuk di sekolah, Laila pergi ke sesuatu tempat yang aman .

Taman

"Bestnya.. !! Tapi kenapa aku ditugaskan dengan budak tak guna tu ? And macam aku pernah pegi je tempat ni ?? " Laila hairan.

Laila lalu di tepi pokok cerry . Dia rasa macam ad sesuatu .

"Kenapa aku rasa lain ni ? Aku rasa macam pernah datang tempat ni?? Tapi aku tak ingat.. " Laila ingin mengingat semula memori lamanya.

Di Sekolah

Aiman berjalan menuju ke P.Sumber & ternampak Laila. Laila menghampiri Aiman. Tapi Aiman buat bodoh.

"Ko merajuk ke ? Sorrylah, aku ad hal tadi.." Laila memujuk AimaN .

"Ko hantu pon ad hal, bukan manusia. Ko ni tak sesuai jadi penjaga aku.." Aiman memarahi Laila .

'Kenapa hati aku rasa sakit bila marah hantu ni ? Kenapa sakit sangat??' Kata hati Aiman.

"Sorrylah, aku ad hal tadi. Aku tahu aku hantu , tak macam ko . Ko bolehlah hidup macam biasa , aku ?? Aku cuma boleh jadi bayang-bayang je.. Aku minta diri dulu.." air mata mengalir dipipi Laila.

'Kenapa aku rasa macam nak lap je air mata dekat pipi dia tu ? Kenapa aku rasa sedih bila dia pegi ??' Aiman meletakkan tangan di dadanye untuk bertenang.

Sorry kalau tak best...

Please Vote & comment ... ^_^ °_°

Berkawan Dengan HantuWhere stories live. Discover now