Bab 4

2K 171 1
                                    

"Ko kenapa ?" Tanya Aiman pelik.

"Erm... Nothing.." Kata Laila . Tapi Laila kenal dengan hospital ni.

"Okey, jom ..." Aiman jalan menuju ke pintu masuk hospital.

Laila terdiam & seperti ketakutan walaupun dia hantu. Laila mengikut dari belakang Aiman.

DI Pejabat Dr. Alim

Aiman mengetuk pintu & memberi salam..

"Masuk....."

Aiman pon terus masuk & Laila hanya memandang ke arah lantai.

"Abang ! Abang apa khabar ?? " Tanya Aiman sambil memeluk Dr.Alim .

"Abang sihat , alhamdulilah. Adik buat apa datang sini . " tanya Dr.Alim

Kepada adiknya.

"Ibu suruh adik bagi benda ni dekat abang. " Aiman meghulurkan mangkuk tingkat kepada abangnya.

"Ouh.. Thank you . Macam mana sekolah ? Best ??"

"Best lah juga. Abang saya nak tanya sesuatu boleh ??" Tanya Aiman lagi sambil duduk di hadapan Alim.

Alim menganggukkan kepalanya untuk mengatakan okey. Aiman mula menanya.

"Abang tahu Laila ?? " Soal Aiman.

Muka Alim terus berubah selepas mendengar nama itu. Laila yang dari tadi mukanya tunduk ke lantai , tiba tiba tegak memandang muka Aiman.

"Abang kenal tak Laila ?? Bila saya tanya ibu , ibu terkejut. Sekarang abang pulak. Kenapa dengan nama Laila tu ??" Soal Aiman lagi.

"Mungkin adik tak .... patut tahu. Abang tak nak adik sedih. " Alim menepuk bahu Aiman. Aiman hairan.

Laila yang sedang mendengar perbualan terus terkejut selepas mendengar namanya serupa dengan nama yang disebut oleh Aiman.

"Kalau macam tu , adik minta diri dulu. " Aiman menyalam tangan abangnya.

Alim hanya senyap & meneruskan kerjanya.

Selepas Aiman keluar dari pejabatnya, Alim mengeluarkan sehelai gambar dari celahan buku. Gambr itu memaparkan Aiman bersama dengan seorang wanita yang cantik.

"Adik, abang tak nak adik terluka . Abang tak nak adik bersedih . " Kata Alim sambil melihat gambar Adiknya bersama dengan seorang perempuan.

Di Taman.

Aiman berjalan di bahagian hadapan, Laila hanya mengikut dari belakang sambil menundukkan kepalanya ke bawah.

"Ko kenapa ni? Selalunya ko bising ? Kenapa senyap ?? " tanya Aiman.

"Tak ada apa- apa.. Aku bising ko marah, aku senyap ko marah. Jadi , aku kena buat apa ??! " marah Laila.

"Tak payahlah marah. Tanya je.." Aiman pelik dengan perangai Laila.

"Aish...." Laila terus menghilangkan diri.

"Hantu pon pandai merajuk. Aku ingat manusia je. " Kata Aiman sambil menyepak batu .

Sorry sebab updated sikit je. SORRY..

SELAMAT HARI RAYA, MAAF ZAHIR BATIN.

PLEASE VOTE & COMMENT



Berkawan Dengan HantuWhere stories live. Discover now