Di Rumah Aiman
Aiman berjalan masuk ke dalam bilik, Laila sudah ad di penjuru bilik sambil berdiri pandang ke bawah.
"Aaaaaaa!!!!" Aiman jatuh ke lantai.
"Senyaplah sikit. Bising lah! " marah Laila.
" Aish ! Geramnya aku. " Aiman bangun & duduk di atas katil.
Laila hanya menjeling ke arah Aiman. Aiman pon menjeling ke arah Laila.
Aiman ! Tolong ibu angkat barang ni..
Aiman terus turun ke bawah. Laila hanya diam & duduk di atas katil.
Di Ruang tamu
Aiman berjalan menuju ke arah ibunya. Pn.Maila menunjuk beberapa buah kotak dilantai.
"Ibu nak Aiman buat ap ?" Tanya Aiman.
"Angkat semua kotak ni pergi stor. Ibu nak pergi beli barang sekejap .ibu pegi dulu. " Pn.Maila menyuruh anaknya mengangkat semua kotak ke stor.
"Baiklah ibu." Aiman mengangkat kotak itu & bawa ke stor luar rumah. Penat !!!!!
Stor Belakang Rumah
Semasa Aiman nak menyusun kotak kotak itu. Tiba-tiba Kaki Aiman tersandung sesuatu & kotak yang dipegangnya jatuh ke lantai.
Aiman terdengar bunyi seperti kaca pecah. Nasib baik ibunya tak ad. Aiman melihat ke dalam kotak itu
"Siapa perempuan ni ? Perempuan ni macam pernah tengok???" Kata Aiman sambil melihat beberapa gambar perempuan yang dia tidak ingat. Tiba tiba satu gambar ni mengejutkan dia .
"Macam mana aku boleh bergambar dengan dia ni ??" Tanya Aiman lagi ke pada dirinya sendiri.
Aiman menyelongkar lagi barang di dalam kotak itu. Tiba tiba dia terjumpa Diari lama & video cam.
Dia tidak sempat membuka diari itu kerana ibunya memanggilnya. Aiman membawa Video cam & Diari itu ke biliknya.
Dia berlari sambil menyorokkan 2 benda itu dari ibunya nampak. Tiba tiba..
"Aiman , kamu nak rasa epal ni ? " Tannya Pn.Maila.
"Hah ? Apa ? Epal ? ......... Erm..... Tak apa....lah.. kita nak pegi naik atas dulu." AimaN terus berlari dari situ.
"Peliknya anak aku ni . " Pn.Maila hairan dengan sikap Aiman tadi.
Di Bilik Aiman
Aiman masuk ke dalam bilik & mengunci pintu . Aiman berundur dnegan perlahan lahan. Tiba tiba..
"Oit! Ko buat apa ni ? Ko buat salah apa lagi ni ?" Tanya Laila..
"Aaaaaa!! " Aiman terkejut & telah menjatuh kan semua benda yang ad di tangannya.
"Sakitlah telinga aku . Asik nak menjerit je. "
" Macam mana aku tak menjerit , ko asik muncul secara tiba tiba. Habis semua barang aku. " Aiman mengutip semula barang yang jatuh di lantai itu.
" Apa benda tu? Nak tengok ??" Laila ingin melihat apa yang Aiman pegang.
"Tak boleh!.... Aku nak bersendirian, boleh ko pegi ?" Marah Aiman.
"Sikit sikit nak marah. Memang pon aku nak pergi, aku ad hal. Mungkin selama 2 minggu aku tak ada atau sebulan. Jangan rindukan aku..bye.." Laila menghilangkan diri.
"Tak ingin aku nak rindukan dia. Tenang juga akhirnya. Nyaman!!! . " Aiman terus baring di atas katil.
Di Kayangan
Laila berjalan menuju ke sebuah rumah. Laila masuk ke rumah itu.
"Ketua , saya nak tanya sesuatu dengan ketua." Kata Laila.
"Apa ? Cakaplah.." kata Ratus(ketua) .
"Boleh ketua cakap siapa sebenarnya saya ? Dan kenapa saya dihantarkan kepada lelaki itu ?"
Ratus diam sekejap ...
"Nama sebenarnya kamu ialah Laila Syakira . saya suruh kamu jadi penjaga dia sebab................ dulu kamu teman Wanita dia.. ."
"Teman Wanita !!!!!"
Hi ! Ini je yang sempat saya karang. Sorry lambat updated , saya busy dengan trial pt3 . Doakan saya berjaya..
Sorry kalau tak best . SORRY KALAU MAKIN BOSAN & TAK TENTU HALA CERITANYA.