"Teman wanita ??!!!!! "
"Ye, Saya kesian dengan dia. Dia asik menangis disebabkan teringatkan kamu. Jadi saya bagi awak peluang jumpa dia lagi." Kata Ratus lagi.
" macam mana saya boleh mati ?"
"Baik kamu tanya dengan keluarga dia. Atau mungkin kamu akan tahu sendiri." Kata Ratus & meninggalkan Laila.
Laila masih dalam keadaan terkejut . Dia masih tidak boleh terima yang sebenarnya Aiman sebenarnya.............. Teman Lelaki dia. Gila betul !!!!!
Laila berjalan seorang diri di taman kayangan. Laila hanya termenung kerana memikirkan sesuatu.
"Aku teman wanita dia ? Teman wanita dia ??? Tak mungkin ?? Kalau aku teman wanita dia, macam mana aku boleh tinggalkan dia untuk selamanya?? . " Laila memegang kepalanya.
" tapi macam mana dia boleh lupakan aku ? Aku ada buat salah dengan dia ke ? " monolog laila sendiri.
Rumah Aiman
Aiman baru ingat tentang barang yang dia ambil di stor tadi. Aiman terus mengambil barang itu bawak baik ke atas katil.
"Eh ? Ini bukan Laila ke? kenapa ada Gambar Laila dalam kotak ni ? " tanya Aiman kepada dirinya sendiri.
Aiman membelek setiap keping gambar di dalam kotak itu. Tiba tiba dia terkejut selepas melihat dia dengan laila berpegang tangan .
"Siapa aku ni ? Siapa laila ? Dia penting ke buat aku ? Kenapa aku tak ingat Dia ??? " Aiman berlari ke dapur untuk berjumpa dengan ibunya.
Ibuuuuuuuuuuuu
Pn.Maila pusing ke belakang untuk memandang muka anaknya.
"Kenapa dengan anak ibu ni? nasib baik ibu tak ad sakit jantung, kalau dah ad , mungkin kamu tak jumpa ibu dah. And kenapa kamu panggil ibu ni ? "
"Siapa Laila ? Siapa Laila , ibu ? " tanya Aiman.
Muka Pn.Maila terus berubah. Pn.Maila tidak terlepas memandang muka Aiman.
"Laila.. ibu ta....tak tau si....apa Laila. Ibu nak pergi tandas dulu.." Pn.Maila terus melarikan diri dari anaknya. Dia tidak sanggup untuk menjawab soalan anaknya .
"Kenapa setiap kali aku cakap nama Laila , abang & IbU mesti nak elak ? " soal Aiman kepada dirinya sendiri.
Laila pov
aku berjalan di sebuah tasik . aku nak tenangkan diri. Tiba tiba aku teringat percinta aku dengan Aiman.
FlasHback
Aku memandang muka Aiman. Masa tu Aiman memang hensem , kacak, macho....
"Awak, saya harap awak tak tinggalkan saya. " ujar Aiman kepada Laila.
"Saya tak akan tinggalkan awak. Mungkin awak yang tinggalkan saya dulu. " balas Laila tersenyum manis.
"Saya tak akan tinggalkan awak jugak . Saya janji" Aiman memandang muka Laila.
End Flashback
aku terus terduduk . Laila masih tidak dapat mengingat semula kenapa dia tinggalkan Aiman . aku bagai nak gila kerana teringin sangat untuk mengingat semula memory sebelum dia mati.
Aku tak berani nak berjumpa dengan Aiman. Kenapa boleh bersetuju nak jaga Aiman ?
Laila pov end
Aiman tetap bernekad untuk bertanya tentang Laila . Aiman menahan ibunya dari ke dapur . Aiman menarik tangan ibunya & menduduk ibunya di atas sofa. Pn.Maila takut bukan sebab Aiman nak marahnya. Pn.Maila takut anaknya bertanya tentang Laila.
"Kenapa ibu asik nak elak Aiman ? "
"Mana ada ibu elak Aiman. Ibu sibuk sikit. Aiman nak tanya apa ? "
"Siapa Laila ? Dia penting ke dalam hidup Aiman ke ? Laila ini siapa sebenarnya? " soal Aiman. Pn.Maila terkejut dengan soalan yang diberi oleh anaknya . Macam kena soal siasat.
"Laila.......... Laila itu........"
"Macam apa ibu ? "
"Dia baik, sopan santun, rajin dan .."
"Dan ? "
" Dia girlfriend Aiman & adik tiri Aiman.."
"What ??adik tiri?" Aiman terus terduduk .
ADIK TIRI????!!!!!
SORRY KALAU DAH TAK BEST. SAYA TAK AD IDEA. HUHUHUHU T_T
Please Vote & Comment kalau ada kesalahan .
And sorry kalau banyak typo. Saya bukan pandai sangat mengarang cerita. Menulis ni cuma hobi saya waktu lapang sahaja. saya minta maaf sngat sangat kalau banyak kesalahan.