8

4 2 0
                                    

POV RAIHANA DAN LYRANA :

"Piwitttt" kata lyrana apabila melihat rakannya memasuki rumah bersama senyuman yang tidak pernah dilihat cara senyumannya diukirkan oleh raihana .

"Ha ape piwit piwit niyh" kata raihana yang mengerutkan dahi nya.

"Eyh aku la yang patut tanya kau asal senyum sorang sorang ni masuk rumah" kata lyrana.

"Takde apa apa lah" kata raihana yang hendak melangkah menuju bilik atas nya.

"Elehhh ye laa tuu cer cite tadi ape jadi dekat mall sampai senyum monyet macam jumpa jodoh"
Kata lyrana yang sudah tahu disebalik senyuman rakannya pasti ada sesuatu yang terjadi.

"Eishh tadi aku hampir kena langgar em lepastu jiran sebelah, hero selamatkan aku dan dia temankan aku pegi beli barang dekat mall"
Kata raihana dengan memandang wajah rakannya sudah mula membuat reaksi risau.

"Haa camne boleh hampir haishh hah ada cedera apa apa ke dekat tangan kau? Kaki? Muka? Kepala? Hah ni mesti hati en? Dupdap dupdap" kata lyrana yang berasa risau apabila raihana berkata hampir dilanggar.

"Haish ape kau ni HAHAHAHAHH alhamdulillah ah yea saya okay je tiada cedera ringan dan berat cuma... " kata raihana sengaja mengantungkan ayatnya dan ape yang lain harini hanyalah perasaan .

"Ha cuma apa? Kata lyrana dengan kening dijongkek.

"Cuma hati aku ni ada pelangi sikit" kata raihana yang sudah mula senyum senget.

"Ha? Sapa buat hati kau ada pelangi pula nii hishhh.. Sapa hero yang tolong kau tadi? Kata lyrana.

"Hehe hero tu jiran kita yang nama dia hasif" kata raihana dengan wajah tenang.

"Ha ke kau ada perasaan dekat mamat jiran sebelah ni? Kata lyrana yang sudah mula membuat mata kecil untuk memastikan rakannya menipu atau jujur.

"Ehhh err memang tak la aku cepat terbuka hati ni hm luka sebelum ni pun dah buat aku trauma hm nasib baik aku dapat juga move on tahun lepas hehe tapi perkara tu akan jadi trauma di sepanjang hari aku untuk membuka hati pada lelaki hm dan mungkin oneday aku akan terbuka juga hati ni pada jodoh hehe" jawab raihana dengan  panjang lebar yang dituturnya.

"Sabar tau hana, setiap ujian yang hadir dalam kehidupan kita.. semua nya telah ditulis. Aku tahu kau kuat. Kau boleh terbuka hati juga pada seseorang yang tepat untuk kau. Jangan risau okay, aku selalu bersama kau" (○゚ε゚○)
Sesudah ayat dihabiskan, mereka saling berpelukan dengan erat namun air mata yang ditahan oleh raihana selama ini terjatuh juga begitu cepat masa berlalu sehingga dia berasa malas hendak mengeluarkan air mata nya seperti tahun lepas yang dialaminya.

Agak sukar untuk melupakan orang yang pernah kita sayang, meletakkan harapan padanya, yang selalu mengambil berat tentang kita, membuatkan hari kita tertawa. Memang kita tidak terfikir langsung tentang kehilangan itu akan berlaku tetapi nak buat macam mana perkara sudah ditakdirkan, kita tidak boleh mengelak. Setiap manusia pasti akan merasa kehilangan. Semua yang merasa kehilangan perlulah ikhlaskan dan berdoa sahaja yang terbaik. Teruskan kehidupan walaupun tanpa ada kesayangan kita bersama kita, tetapi bukan melupakan begitu sahaja yea. Masih kekal dihati, diingatan yang masih segar .

Raihana sudah berjaya move on dari bekas teman lelakinya dan berjaya juga menutup pintu hatinya sehingga kini. Pelik bukan? Ramai yang hendak memilikinya tetapi dia menolak dengan cara baik. Sehinggalah jodoh nya bertemu dengan nya sudah pasti pintu hatinya akan terbuka juga.



HEH TERKELUAR SEDIH PULA TRAUMA HANA HEHE ~
THANKS READERS >3
JANGAN LUPA VOTE TAU ≧ω≦

Hanya Dia Layak Bahagia Where stories live. Discover now