POV HASIF DAN HYREL :
"Woiii" jerit jejaka yang bernama hyrel sambil membaling bantal ke arah hasif rakan baiknya apabila sesudah mereka memasuki rumah.
"Kau pahal baling bantal macam tak sihat ni" jerit balik hasif kepada rakannya. (geram sangat tiba tiba dibaling nya bantal kerarah dia)
"Weyy dia comel do cantik pulak tuu" sambil berlari kegirangan di dalam kawasan rumah itu seperti kanak kanak yang baru mendapat mainan.
"Ha ape bende kau merepek nii ha!! Ape yang comel ape yang cantik" kata hasif yang secara langsung otak nya tidak dapat mentafsirkan kata kata hyrel.
"Halahhh kauu nii buat buat lupa kee camne otak kau tuu pegi mana tadi" kata hyrel dengan gembira sambil berlari kegirangan.
"Ha ape bende yang kau cakap ni dah la tiba tiba kata cantik ah comel ahh. Kau cakap pasal anak kambing ek " jawab hasif dengan tenang.
"Apa kejadah kau nii pasal anak kambing pula, bila masa kita jumpa anak kambing " kata kata hyrel membuatkan kening hasif terangkat (kalau bukan anak kambing siapa pula yang dikatakan oleh hyrel)
"Habistu kau cakap cantik, comel tuu siapa pula" kata hasif dengan wajahnya cemberut.
"Halah kau ni macam buat buat tak ingat pula kan, aku cakap pasal gadis tadi la jiran baru kita tu" kata hyrel sambil tersenyum kambing pada muka nya apabila teringat kisah gadis jirannya. Hah dah laa perut akuu dah berbunyi sebab kan kau ahh sif, aku nak makan lah.
"Ouhhh dua gadis itu.. haishh kau nii tak cakap awal awal tadi, tak de ahh otak aku ni tak berfungsi seketika " dengan nada marah hasif kepada kawannya kerana mempermainkan otak dia pagi pagi ini.
"Hehe sorry laa sahabatku yang kacak dan baik tapi bila aku memandang gadis itu terasa lain wehh " kata hyrel yang memandang wajah hasif bersama senyuman hingga menampakkan barisan gigi.
"Ha ni mesti kau dah terfall in love dengan gadis tadi kan" kata hasif yang sudah tahu perangai rakannya cepat tersuka pada seseorang. (lainlah dia, punya lah susah nak mencari pasangan)
Kata kata hasif membuatkan niat hyrel untuk makan terbantut."Errr mungkin aku suka pada gadis tadi yang bernama lyna err lyra ape ekk aduu lupa pula aku ni hishhh" kata kata hyrel sudah membuatkan rakannya tersenyum melihat wajah nya yang tersenyum .
"Ouhh tuu.. nama gadis itu lyrana kawan kepada raihana" jawab hasif.
"Ouhhh aahhh yeah, eh kau tak tersuka ke pada si raihana tu? tanya hyrel kepada jejaka hasif yang sedang tenang membuka laptop untuk nenyiapkan kerja kerja nya.
"Aku? tkde lah lagipun kita dengan diorg kan baru kenal nanti ada masa kenal lebih rapat la" jawab hasif yang sedang mentaip kerja kerja nya yang patut diselesaikan.
"Ooooooo" hyrel hanya meng ooo sahaja dengan kata kata rakannya.
"Harini kau gi office ke sif? Tanya hyrel.
"Aku pegi sekejap je, nk ambil fail. Pahal tanya? Kata hasif.
"Ouhh, aku cadang petang ni nak pegi melawat rumah jiran sebelah nii hehe" kata hyrel dengan senyuman.
"Ha kau tak payah nak kacau anak dara orang eyh jangan mengada, aku boos kau kan hah arini aku nak kau siapkan kerja yang patut semua fail yang perlu kau semak dah tersedia atas meja bilik kau dekat office " kata hasif dengan nada dingin nya.
"Alaaaa boss nii!! saya baru jee nak mengeratkan.... (belum sempat hyrel menghabiskan ayat nya hasif pula memotong)
"Ha mengeratkan apaa!! takde takde kau tak boleh membantah boos kau tuu nanti aku potong gaji baru tahu. kata hasif dengan menjegilkan matanya kearah hyrel yang menunjuk wajah muram nye.
"Baiklah boos ku yang kacak lagi penyayang hehe" wajah muram hyrel kembali tersenyum kerana bukan harini sahaja ada masa, esok hari mesti dapat berjumpa gadis itu.
(Kalau readers nak tahu kann.. Hyrel dengan hasif berkerja satu office yang dipunyai oleh hasif sebagai boos di situ) ~
( READERS BOLEH IMAGINE RUMAH MEREKA MACAM NI LAH YE )
HAPPY READING YOU ALL ('∀`)♡
JANGAN LUPA VOTE YEA~
YOU ARE READING
Hanya Dia Layak Bahagia
RomanceSeorang gadis yang trauma di masa lalu nya dan digantikan jejaka yang selalu muncul sebagai hero di dalam kehidupan . Yang mampu menyembuhkan luka. second story 🧸 curah dari otak sendiri! Imagination (・'з'・) Klau ada tersilap bahasa dalam ayat m...