9

8 2 2
                                    

Tanpa disangkakan hasif dan hyrel hendak keluar untuk berjoging.  Raihana dengan lyrana pun hendak keluar rumah untuk mengambil angin.

"AHHGGGG sejuk nyaa pagi nii" kata hasif sambil mengeliat.

"Biase ah mat pagi pagi kan " kata hyrel dan die ternampak jiran sebelah nya juga keluar dihalaman rumah.

"Emm ye tak ye juga kan" kata hasif sambil menguap kerana masih mengantuk lagi di awal pagi .

"WEYHHHHHHHHHHH! SIFFF AAAAAHHHH" jerit hyrel sambil menyorok disebalik kereta apabila dua gadis jiran nya juga terkejut.

"KAU PAHAL TERJERIT NII ADA MASALAH HIDUP KEE CAMNE" kata hasif dengan memandang kearah hyrel yang tajam apabila terkejut mendengar jeritan dari rakannya.

"WEYHHH CRUSH AKUU TUU DIE KELUAR JUGA DO" kata hyrel dengan tersenyum malu.. (eeee tdii dah la terjerit cam nampak harimau nak berkawan dengan dia patuu malu malu kucing pula)

"Hai raihana dan lyrana" sapa hasif kepada dua gadis itu yang sedang menuju ke arah luar rumah.

"HAIIII hasif, hyrel" sapa mereka juga.

"Errr ada orang tuu crush dekat salah seorang dari awak berdua tauu tapi dia mengmalu pula" kata hasif yang membuat senyum mengejek kepada hyrel.

"Eyhhh sif ..kau nak kena makan kasut sukan aku ke mat" kata hyrel yang memandang hasif dengan tajam.

"HAGAHAGAGAGAH suka tuu cakap je lahh tak payahh ahh malu malu anak gajah" Hasif melepaskan ketawa juga kerana dia tidak dapat bertahan untuk menyimpan ketawa.

"Eyh ada ada je korang ni . Kami berdua nak pergi berjoging dulu yeaa okey bbye" kata lyrana yang mula senyum memandang ke arah dua jejaka itu bersama raihana yang hendak menapak langkah untuk berjoging.

"Ehh nanti dulu kami pun nak joging juga!! Kita sama sama joging boleh" kata hyrel dengan senyuman. Berkerut dahi hasif apabila rakannya hendak join joging bersama jiran nya..

🌚 : eee selamba anak gajah je, ni kalau aku lepuk satgi baru tau langit tu tinggi ke rendah.  Sempat menjeling ke arah hyrel.

"Jom lah kami berdua okay je" kata lyrana dan raihana.

"Ouhh em jom aaa sif join kitorg" ajak hyrel kepada rakannya.

"Ha yelah yelah jom" kata hasif sambil mengikatkan tali kasut sukannya.

Hyrel dan lyrana berjoging di hadapan. Hasif pula bersama raihana di belakang sambil joging mereka mengenali lebih rapat antara satu sama lain.

"Em awak okay ke? Ade apa apa yang terjadi balik semalam . Dh breakfast? " bertubi tubi soalan yang diberi oleh hasif kepada hana.

"Emm alhamdulillah saya sihat dan baik baik je, kenapa awak tanya sif" kata raihana.

"Err saya tanya jee hehe bukan selalu pun tanya dekat princess saya ni" kata hasif yang masih berjoging tanpa memandang wajah kerut raihana.

"Kenapa awak panggil saya princess " tanya raihana walaupun hatinya sudah mula berbunga apabila dipanggil princess .

(AWHHHH CUTE AAA PRINCESS NII ~\(≧▽≦)/~

"Errr saja ...letak panggilan manja awak macam tu tak salah kan" kata hasif yang tersenyum hingga menampakkan lesung pipit nye..

(bukan saja tapii dah tersuka letak je ahh princess dah aa comel pula tuu pastu cantik awhh macam readers >3 hshshshs)

*dlm diam raihana terblushing tanpa sengaja.

"Hana!!!asal pipi kau merah?" Tanpa diundang lyrana dan hyrel pusing kebelakang kerana risau keadaan rakannya..

*Hana tersedar dari lamunan dan muka nye berkerut

"Ehh mana ada la mungkin panas kot lagipun cahaya matahari menghadap aku" kata raihana.

*tanpa disedari hasif memang lama tenung raihana kerana dia tahu penyebabnya siapa yang buat pipi merah ni. Dengan senyuman nya.

(HISHHHH HASIF NIII SAJA JEE KAN!! SIAN RAIHANA TAUUU MEMBAHANG DIA. MACAM KENA PANGGANG PIPI NYA)

"Huh yeahhhh dah lama jugak saya tak berjoging sebelum ni pun sibuk sangat dengan kerja " kata hasif memecah suara di antara dia dan hana.

"ouh sama lahh macam saya ni dulu pun memang jarang nak keluar joging tu yang sekarang nak start balik aktif kan otot ni" kata raihana.

"So nanti lepas kahwin kita boleh lah joging sama-sama kann princess"
Sesudah ayat terakhir di keluarkan hasif ketiga-tiga mata memandang nya dengan riaksi tersengih sebab mereka tahu yang diorang berdua ni memang sesuai.

"hey sif, awal nya membe aku ni nak ada partner hidup" kata hyrel dengan senyum sinis.

"ehmmm kau ni hana tak bagitahu pun dah nak ada husband ni" usik lyrana dengan menambah ketawanya termasuk hyrel.

*riak wajah hasif hanya tenang macam tiada apa yang jadi padahal dia tahu yang raihana tengah blushing. Bukan hasif tiada perasaan tetapi sembunyi senyum dalam hatinya. Hasif ni jarang nak senyum, biasanya muka dia cool je lagi" di office.

"Awakkkk!!!Jom lumba lari" kata raihana kepada hasif
Belum diberi persetujuan, raihana sudah melarikan diri dahulu dan diikuti hasif yang ketinggalan di belakang.

"heyyy princess sayang!!!tunggu laa saya nii"
Jerit hasif

*lyrana dan hyrel dah tersengih tengok mereka berdua tu, nak sawit pon depan membe diorg. Alahai comel jee diorang terkejar-kejar. Macam hindustan HAHAHAHAHAH

"yeayyy saya sampai dulu dari awak" kata raihana sesudah mereka sampai di hadapan banglo halaman rumah mereka.

"Yelahhh princess yang menang" jawab hasif dengan gaya yang hormat.

"Okeyy laa bbye saya nak masuk dulu hehe" kata raihana

"okey bbye princess cute, take care"
Kata hasif dengan melambai gadis itu selari dengan senyuman manis nye.

*sesudah penat berjoging di waktu pagi, mereka berempat pulang ke rumah untuk berehat



READERS???ARE YOUR HERE?THANKS FOR READ MY CHAPTER !!! LOVE YOU MOREEE
(●´з')♡

Hanya Dia Layak Bahagia Where stories live. Discover now