10

5 2 0
                                    

Office hasif :

"Boss, harini ade meeting dengan Tengku rifna dari syarikat Megah Holding dan Putra Ukasyah dari syarikat Advancecon Holding diikuti orang kanan nya"
Kata assistant hasif untuk mengingatkan jadual hari ini.

"okay, thanks"
Jawab hasif dengan riak wajah yang tenang sambil matanya melekat pada komputer.

*sesi berkumpul di mesyuarat sebelum di mulakan

"hai baby lama tak jumpa you"
kata tengku rifna dengan senyuman yang memabukkan manusia tapi tidak termasuk hasif.

"kau nak apa lagi? "
Jawab hasif dengan nada yang keras tapi hanya mereka berdua sahaja mendengar kerana duduk di bersebelahan.

*Kalau nak tahu readers!!! Actually tengku rifna ni ex gf hasif tapi disebabkan perempuan ni gatal macam ulat bulu berbulu tu hasif tekad untuk putus hubungan di antara mereka. Walaupun perempuan tu terhegeh hegeh nakkan dia lagi.

"i rindu you laa baby, you tak rindu i ke?"
Kata tengku rifna dengan nada menggatal sambil membuat gaya muncung macam itik mintak penampar.

"Takde masa aku nak rindu kau perempuan"
Jawab hasif dengan selamba

"Alooo baby ni, i nak manja dengan you pun tak boleh"
kata tengku rifna dengan nada merajuk.

"enough rifna!"
Kata hasif dengan nada amaran sebelum beberapa saat akan dimulakan mesyuarat.

*sesudah semua berkumpul di bilik mesyuarat, akan dimulakan mesyuarat dari syarikat syarikat lain.

"Welcome to my company, you all"
Ucap hasif iaitu CEO Syarikat Reader's Holding.

* uhurm author letak je nama syarikat nii 🌚 manja kali dia readers ehek.

*skip mesyuarat berlangsung

"Ok thanks for arrival today you all, and council disperse "
Kata hasif dengan nada tenang walaupun terasa sesak kerana ada yang tenung dia dari tadi.

(sapa lagi kalau bukan minah berbulu tuu 😘dah macam ikan keli agaknya)

*semua bersurai kecuali mereka berdua. Hasif memang banyak barang perlu dikemas tetapi tengku rifna pula mengambil kesempatan ye readers.

"Baby baby i rindu you lahhh.. tak sangka kita boleh bertemu mesyuarat hari ini"
Kata tengku rifna dengan nada yang manja.

"you nak apa lagi rifna?"
Tanya hasif sambil menyimpan computer nya. Dengan muka yang tegang.

"aloo baby ni, takkan you dah lupa sapa cinta hati pertama you" kata tengku rifna yang sudah mula menghentak kaki nya.

*hasif sudah menganggap perkara ini akan berlaku dia hanya mengulingkan mata nya dan memandang tajam ke arah rifna.

"you kalau nak buat perangai or nak menggedik dekat office i better you get out tengku rifna and for your information i dah ada peganti you, yang lebih baik for my life"
Nada hasif separuh tegas dan separuh naik angin. Cukup dia penat hari ini tiada kuasa nak melayan kerenah orang yang dibencinya. Ditambah pula someone yang dia sayang.


*Mata tengku rifna sudah berkaca

"sampai hati you baby, sanggup you cari perempuan lain sebagai peganti i. Okay fine, i takkan mengalah selagi i tak dapatkan you hasif rayden"

"I don't care Rifna"
Jawab hasif dengan selamba.

*Tengku rifna mahu keluar dan sempat dia menghempaskan pintu bilik itu.

Hanya Dia Layak Bahagia Where stories live. Discover now