6

9 2 0
                                    

POV HASIF DAN RAIHANA DI KEDAI
POPULAR :

"Ehhhh ma-manade saya panggil awak princess" kata hasif . Sambil hasif mengosok tengkuk nya..
Disebalik ayat yang dikeluarkan oleh nya terdapat sedikit gagap.

"Ouh ye ekk em jom la bayar" kata raihana yang sedikit berasa tidak puas hati jawapan yang dikatakan oleh jejaka itu.

"Em jom lah eheh" kata hasif sambil mengukirkan senyuman nya.

Selepas hasif dan raihana membayar buku yang raihana beli, mereka berlalu keluar dari kedai itu.

"em lepasni nak borong kedai mana pula awak" kata hasif sambil memandang gadis itu.

"eishh ade pula dia kata kita ni borong hishh lepasni saya nak borong tempat barang dapur pula yea awak" kata raihana dan hasif juga melepaskan ketawa antara mereka berdua sahaja yang mendengar. Tergelak hasif melihat raihana yang mengeluarkan ayat yang hendak diborong oleh gadis itu.

(HGAGAHAHAH ade ade je laa raihana dengan hasif nii ≧∇≦ )

"awak nii memang pandai juga yea buat lawak"
Kata hasif dan mereka sudah pun berada di hadapan tempat terletaknya barang dapur.

"hishh biasa biasa jee lawak saya tu, bukan macam maharaja lawak tu dapat juga masuk tv hehe" kata raihana dengan senyuman menampakkan barisan gigi yang teratur.

Sambil raihana mencari barang dapur, hasif juga sibuk yeaa~ dia mengacau raihana dengan membuatkan raihana terkejut di hadapan matanya.

"eishh awak nii jangan la kacau saya, nanti barang yang saya nak beli hah saya terbeli barang yang tk nak dibeli pula" kata raihana sambil menjeling ke arah hasif yang hanya mengelakkan nya.

Dalam hati hasif hanya tersenyum melihat raihana yang mengomel eee comel nyaa princess saya nii!!!

KRINGGG!!!!!!!
Secara tiba tiba telefon hasif berbunyi tanda ada seseorang yang membuat panggilan kepada dia.
Nama yang tertera di skrin iaitu rakannya hyrel.

"em kejap ye awak, kawan saya call hehe nanti apa apa yang awak nak minta tolong saya kacau awak ke, panggil saya yea"
Sambil ketawa seketika kepada raihana yang sudah membuat muka masam mencuka.

HYREL CALL:

"Ha asal kau call aku nii" tanya hasif yang membuat muka serius.

"Aik aku yang patut tanya kau ni pegi mana dari tadi tak balik nya, nak kata kau pergi beli barang tak juga en sebab barang dekat rumah kau ni banyak lagi stock ke kau date dengan beruk yang duduk dalam hutan tu. Entah entah kau pergi date en tapi single, crush pun ilek"
Kata hyrel dengan selamba disebalik ayat nya terselit sindir terhadap rakannya hasif.

"Kau nak kena hempuk dengan aku ke rel? Hishh aku ada hal ni. Dah tak payah nak bagi sindiran dekat aku yea tau la kau tu ada crush jiran sebelah pula tu, takpe nanti aku ada isteri terus hah bior kau terkejut badak" kata hasif dengan tenangnya .

"Ha yelah yelah aku gurau je mat" kata hyrel sambil melepaskan ketawa nya di dalam telefon.
HHAHAGAGHAH

"Ha dah habis gelak en kau mat, puas? Ha dah aku end lu buang masa aku je layan kau ni dah la menyempat sindir aku pula tuu bye"
Selepas hasif mengakhiri kata kata oleh dia, dari muka cemberut terus mengukirkan senyuman kerana dia belum puas menyakat gadis tadi.

(eeee seronok ek hasif ni menyakat raihana. Sian dia ( • ̀ω•́  )


(HAGAHAHAGAH JAHAT NAW HYREL EN PADAHAL DIA BARU ADA CRUSH JEE TAKPE TAKPE NANTI HASIF PULA YANG ADA. BUKAN CRUSH DAH TAUU HUHU TUNGGU JE LAHH YER READERS) ^ω^
Terima kasih readers sudi membaca >3
Jangan lupa tauu vote (○゚ε゚○)
Happy Reading You All >3

Hanya Dia Layak Bahagia Where stories live. Discover now