✨ PART 1 ✨

2 0 0
                                    

" Assalamualaikum, Alisya. Kau dah siap belum? Aku nak jemput kau ni"

Percakapan yang ringkas oleh Adriana dapat menjelaskan bahawa dia tergesa gesa untuk ke lapangan  terbang demi memastikan mereka tidak terlepas penerbangan mereka yang pertama ke luar negara yaitu Korea selatan.

" Waalaikumussalam. Haaaaa dah siap ni. Aku tunggu kat luar rumah eh. Pat sikit tau "

Alisya yang terburu buru untuk keluar dari rumah berpesan ke adik adiknya agar tidak melalukan sesuatu yang boleh membuatkan ibunya marah dan tidak senang.

" Kau duduk rumah jaga ibu faham? Akk takde kat rumah mmg lama. Siap kau kalau ibu call aku sampai nangis nangis. Aku cekik kau masa aku balik nanti "

Pesanan yang tegas ini dapat membuatkan hati ibunya yakin bahawa Alisya dapat menjaga diri sendiri dengan baik dan dapat menjaga Adriana. Ibunya tau yang Adriana sebenarnya mempunyai penyakit asma

PON! PON!

" Haaaaa ibu. Ana dah sampai tu. Akak pergi dulu tau ibu. Ibu jangan lupa makan ubat. Pastu hah kau Lisa. Jangan lupa bawak adik adik untuk treatment. Kau tak bawak siap kau nanti"

Sempat Alisya memberi peringatan tegas ke adik adiknya. Dia terlalu risau untuk pergi berjauhan dengan keluarganya apatah lagi bukan setakat negeri tetapi berjuta juta batu jauhnya.

" Assalamualaikum! Isya... Ohhh Isya... "

" Waalaikumussalam, Ana. Haaaaa jap ii... Weyh tolong aku angkat beg boleh? Berat and banyak lak aku bawak. Hehe. "

" Lahhhh sape yang kerja sekarang ni? HAHAHAHA. Gelabah naw kau ya. "

Gurauan Adriana disambut dengan senyum tawa Alisya. Tapi Alisya masih nampak risau kerana tak ternampak kelibat Nurul.

" Mana Nurul? Dia ikut kita kan? Kenapa takde pon dalam kereta kau? "

" Ouh dia dah sampai dah airport. Mak dia hantar. Ni hah dia chat aku kata tengah makan. Dah cepat ii. Kita punya flight pukul 3. Dah pukul 2:30 dah ni. Naseb dekat tau rumah kau ngan airport ni "

" Haihhh yelah yelah. Jap nak salam ibu aku. Ibu... Salam... "

Adriana dan Alisya terus masuk ke kereta selepas salam terakhir mereka bersama ibu Alisya.

" Kau okey tak Ana? Asal cm murung je ni? "

" Aku okey je. Cuma tulah tadi mak aku nanges gak lah aku nak pergi. Biasalah mak aku expect aku kerja dalam negara je. Tup tup dapat kat Korea. Tapi naseb mak aku bagi pergi. "

" Tulah. Kalau tak sia sia je "

Keadaan menjadi senyap. Adriana menoleh ke arah Alisya.

" Hurm dah tido rupanya budak ni. Patut senyap je. Ingat main handphone je "

Bultoerungae... Fireeee!!! Fireeee!!! Fireeee!!! Fireeee!!! When I wake up in my room ( room )

" Hello, assalamualaikum. Haaaaa Nurul. Awat call? "

" Waalaikumussalam. Takde. Aku nak tanya kau dah sampai mana tu je. "

" Ouh dah sampai depan airport ni hah... Tinggal parking je. "

" Eh jap. Kalau kau tinggal kereta kau kat sana. Sape jaga nnti? "

" Abang aku amik nnti kereta ni. Dia ade kunci spare. Dia tak ikut sebab kerja. Habes kerja nnti dia amiklah  keretanya. "

" Ouhhhh faham ii... Haaaaa tu jelah aku nak cakap. And lagi satu aku ade kat kedai makan Bangtan chicken rice shop .  Cari lah kedai tu nnti "

" Ongehhh... Aku off dulu... Bye "

" Bye bye "

SWEET SOUR LOVEWhere stories live. Discover now