Hannah nu era foarte sigura ce a trezit-o din somn - trosniturile lemnului uscat care ardea sau lumina galbuie a flacarilor.
Se ridica in capul oaselor si privi ingrozita la focul care o inconjura din toate partile
Limbi de foc se indreptau spre dulap. Tapetul de pe pereti ardea, scorojindu-se de caldura, apoi topindu-se cu totul. Usile sifonierului arsese in intregime, astfel ca putea vedea cum focul cuprinde incetul cu incetul toate rafturile dinauntru.
Chiar si oglinda era in flacari. Hannah simtea ca vedea propria imagine intunecata reflectata dincolo de zidul de flacari dantuitoare.
Focul se intindea cu repeziciune si punea stapanire pe intreaga incapere.
Hannah simtea ca se sufoca in fumul gros si acru.
Era prea tarziu ca sa tipe.
Dar fata tipa oricun.Ce bine ca totul n-a fost decat un cosmar!
Hannah se ridica; simtea cum inima ii batea cu putere, iar gura ii era uscata iasca.
Nu era nici urma de flacara. Nici o limba de foc galben-portocalie.
Si nici fum inecacios.
Toate n-au fost decat in vis, un cosmar oribil! Dar atat de real!
Un simplu vis!
"Uau! Ce m-am speriat", isi zise ea.
Isi lasa din nou capul pe perna si asteapta ca inima sa i se mai potoleasca, sa nu-i mai bata de sa-i sara din piept. Isi ridica ochii gri-albastrii spre tavan, pierzandu-si privirea in albul racoros al zugravelii.
Inca mai avea in fata ochilor imaginea tavanului negru-carbune, tapetul scorojit de caldura, flacarile care dansau in fata oglinzii.
"Cel putin visele mele nu sunt plictisitoare!" isi spuse. Arunca de pe ea patura usoara si isi indrepta privirea spre ceasul de pe birou. Era numai opt si un sfert.
"Cum se poate sa fie doar opt si un sfert? se intreba ea. Parca as fi dormit o vesnicie! Si ce zi o fi azi?"
E greu sa tii sirul zilelor de vara. Pur si simplu se topeau una in cealalta.
Hannah petrecea vacanta aceasta de vara de una singura. Majoritatea prietenilor ei fie au plecat in vacanta cu parintii, fie erau in tabara.
Intr-un orasel ca Greenwood Falls, o fetita de doisprezece ani nu parea avea ce face. Citise o gramada de carti si se uita mult la televizor; uneori facea turul orasului cu bicicleta in cautarea cuiva cu care sa-si piarda timpul.
Plictisitor.
Dar astazi Hannah sari din pat zambind din tot sufletul.
Traia!
Casa lor nu arsese din temelii . Iar ea nu a fost prinsa intr-un cerc de flacari mistuitoare . Hannah imbraca in graba o pereche de pantaloni scurti de un verde strepezit si un top portocaliu.Parintii ei o tachinau intotdeauna ca e daltonista.
-Ia mai lasati-ma in pace! Si ce daca imi plac culorile vii? le raspundea ea intotdeauna.
Culori vii. Ca flacarile din jurul patului ei.
-Dispari, cosmar urat! mormai ea.
Isi trecu peria prin parul blond, tuns scurt,apoi se indrepta spre bucatarie. In aer plutea aroma oualor si a suncii care se prajeau pe aragaz.
-Buna dimineata la toata lumea! ciripi ea vesela.
Azi era chiar incantata sa ii vada pe Bill si Herb, fratii ei gemeni in varsta de sase anisori.
O pacoste. Cei mai galagiosi si mai enervanti din tot oraselul.
Jucau ping-pong pe masa, cu o minge albastra , de cauciuc.
-De cate ori v-am spus - fara minge in casa? le striga doamna Fairchild, de langa aragaz, intorcandu-se ca sa ii mustre.
-De un milion de ori, raspunse prompt Bill.
Herb rase cu gura mare. I se parea ca Bill este teribil de comic. Amandoi erau convinsi ca sunt cei mai haiosi.
Hannah se apropie de mama ei si o inconjura cu bratele, imbratisand-o strans de tot.
-Hannah, opreste-te! tipa mama ei. Era cat pe ce sa sparg ouale!
-Hannah, opreste-te! Hannah, opreste-te! o imitara gemenii pe mama lor.
Mingea ricosa din farfuria lui Herb, se lovi de perete si zbura direct pe aragaz, trecand milimetric pe langa farfuria incinsa.
-Frumoasa lovitura, asule! il necaji Hannah.
Gemenii rasera cu vocile lor pitigaiate.
Doamna Fairchild se intoarse pe calcaie si se incrunta la ei:
-Daca ajunge cumva mingea aia in tigaie, o s-o mancati cu ouale prajite! ii ameninta, agitand spre ei furculita.
Dar asta ii facu pe baieti sa rada si mai tare.
-Sunt intr-o dispozitie de zile mari, zise Hannah zambind.
Cand zambea facea o gropita intr-unul din obraji.
-Oare vor fi vreodata si seriosi? se intreba mama lor , aruncandu-le mingea pe hol.
-Ei bine, eu astazi ma simt mi-nu-nat! declara Hannah, privind pe fereastra la cerul albastru, fara nici un nor.
Mama ei o privi nitel suspicioasa.
-Pai, cum asa?
Hannah ridica din umeri.
-Pur si simplu! N-avea chef sa ii povesteasca de cosmarul avut, sa ii explice cat de bine era sa te trezesti la viata: Unde e tata?
-A plecat mai devreme la serviciu, ii raspunse doamna Fairchild, intorcand sunca in tigaie cu ajutorul unei furculite. Unii dintre noi nu au toata vara libera, adauga ea. Ce ai de gand sa faci astazi Hannah?
Hannah deschise frigiderul si scoase o cutie de suc de portocale.
Cred ca ce am facut si pana acum: lenevesc.
-Imi pare rau ca ai parte de o vara plictisitoare, zise mama ei oftand. Dar nu am avut suficienti bani ca sa te trimitem in tabara. Poate vara viitoare....
-Mami, nu-i nimic, raspunse Hannah vioaie. E o vara misto! Pe bune! Se intoarse spre gemeni: Ce ziceti de povestile xu fantome de-aseara?
-Nu m-au speriat deloc, ii raspunse repede Herb.
-Nici pe mine. Povestile tale cu fantome sunt tampite, adauga Bill.
-Dar mie mi-ati parut putin cam speriati, insista Hannah.
-Ne-am prefacut, ii explica Herb.
Fetita intinse cutia de suc spre ei.
-Vreti si voi?
-Are pulpa de fruct in el? se interesa Herb.
Hannah s-a prefacut ca citeste cu atentie informatiile de pe cutie.
-Da. Zice aici ca are "suta la suta pulpa de fruct".
-Urasc asta! declara Herb.
-Si eu! fu Bill de acord, strambandu-se dezgustat.
Asta nu era prima data cand aveau o discutie la micul dejun despre pulpa din sucul de fructe.
-Dar nu poti sa cumperi suc de fructe fara bucatele in el? o intreba Bill pe mama lor.
-Poti sa mi-l strecori? o intreba Herb pe Hannah.
-Poti sa-mi dai suc de mere? intreba Bill.
-Nu vreau suc. Eu vreau lapte, se decise Herb.
In mod normal o asemenea discutie ar fi facut-o pe Hannah sa urle. Dar astazi, tanara reactiona cu mult calm:
-Bine, un suc de mere si un lapte vin imediat! zise ea vesela.
-Dar chiar ca esti intr-o pasa buna in dimineata asta, comenta mama lor.
Hannah ii dadu lui Bill sucul de mere, iar el il varsa, ca la comanda.Dupa micul dejun, Hannah o ajuta pe mama ei la curatenie in bucatarie.
-O sa fie frumos azi, observa doamna Fairchild aruncand o privire pe fereastra. Nici macar un nor! Au zis ca temperatura aerului va inregistra 35 de grade.
Hannah rase. Mama ei intotdeauna facea prognoze meteo.
-Poate o sa fac o tura cu bicicleta pana nu se face prea cald, ii spuse mamei.
Iesi afara pe usa din spate si trase adanc aer in piept. Avea o mireasma dulce, proaspata. In gradina, 2 fluturi zburau peste florile parfumate.
Facu cativa pasi pe iarba, indreptandu-se spre garaj. De undeva, de pe strada auzea zumzetul morocanos al unei masini de tuns iarba.
Hannah se uita in sus, la cerul limpede. Soarele o mangaia bland pe fata.
-Hei, la o parte! ii striga o voce alarmata.
Hannah simti o durere ascutita in spate.
Cand cazu la pamant, ii scapa un geama de frica.Va urma...
CITEȘTI
Fantoma din vecini
HorrorHannah locuieste intr-un cartier dragut si linistit care a devenit, din pacate, un pic prea ciudat in ultima vreme. Asta cam de atunci de cand a venit baietelul acela in vecini. Dar oare cand s-a mutat de fapt? Parca nu locuia nimeni acolo atunci ca...