Kapitel 2

157 7 5
                                    

-Najs! Säger Snuffe och gör tummen upp!
-Ska vi fråga Danne om han vill hänga på? Frågar jag.
-Ja! Det måste vi göra!! Snuffe hoppar upphettsat upp och ner och väntar på att jag ska plocka undan, sen så springer han iväg mot Dannes lilla håla.
-Kom igen nu Lasse! Ropar han mot mig medan han springer baklänges.
-Ja, jag kommer! Skriker jag tillbaka. När jag kommer fram står redan Snuffe där och väntar.
-Där är du ju! Jag började tro att du hade blivit uppäten av en fiskmås!
-Haha...muttrar jag tillbaka och mer hinner jag inte säga, för då knackar Snuffe på och Danne tittar ut genom hålet.
-Nämen tjena! De va inte igår! Hur är läget? Utbrister Danne när han ser oss.
-Jo, bara bra! Svarar jag! Hur är det sjä... Mer hinner jag inte säga för då avbryter Snuffe mig.
-Vi hinner inte små prata nu!! Får vi komma in? Danne hinner inte svara innan Snuffe har rusat in och ner för backen i Dannes håla.
-Äh...Jaha...ja, känn er som hemma, då...antar jag... Säger Danne med en blick ner mot Snuffe. Vi går efter han och hittar han i Dannes kök. Snuffe berättar om vad han har kommit på medan Danne nyfiket lyssnar.
-Men det låter väll helt underbart! Avslutar Snuffe sitt långa föredrag med!
-Ja visst! Men vart ska vi? Frågar Danne.
-Till underbara, härliga, sköna SKÅNE!!!!! Halv skriker Snuffe, som sitter brevid mig, så att jag får ont huvudet.
-Aj Snuffe!! Sluta skrik! Din idé ska bli rolig att testa, men hur hade du tänkt att vi skulle ta oss ner till Skåne då? Frågar jag honom. Både jag och Danne vänder oss mot Snuffe och kollar på honom.
-Öh...äh...de...de vet jag inte... Men de löser sig nog! Kom nu Lasse! Vi måste hem och packa! Hej då Danne vi hämtar dig i morgon när Bengan börjar grilla sina korvar! Snuffe tar tag i mig och drar mig där ifrån.
-Öh..Jaha! Ses i morgon då...!? Säger Danne lite förvirrat.
-Visst ska de bli kul?! Packa nu Lasse! Ses i morgon! Hejdå!! Ropar Snuffe till mig när han släpper ner mig vid mina blad, sen springer han hem.
-Jaha, tänker jag. Vad ska jag ha med mig då?

En larvs liv: baserat på en osann berättelseWhere stories live. Discover now