Kapitel 1

237 10 2
                                    

Allt började för en månad sen.

Jag vaknade som vanligt på mitt blad i rabatten brevid korvkiosken. Jag satte mig upp och kollade ut mot centrum som var tomt på folk. Alla människor låg fortfarande hemma och sov, alla förutom Bengt, korvgubben, som redan hade börjat grilla sina korvar. Det luktade stek os och grillade korvar, som vanligt. Det verkade bli en rätt vanlig dag i Lars Lulle Larvs liv.

När jag har krupit ur mitt lilla hem och hämtat en korvbröds bit som har ramlat ner, ser jag att min favorit polare har kommit, Snuffe Snytbagge. Jag kryper fram till Snuffe som är lika glad som vanligt.
-Tjena Snuffe! Hur är läget?
-Bara bra, tack! Får jag komma in?
-Självklart! Kom in! Vi går in på mitt kök-blad och delar på bröd biten.
-Jaha, säger jag. Vad är de som gör att du vill komma på besök en sån här vanlig och tråkig dag?
-Nja...inget speciellt, jag bara undra om du...kanske...typ..äh, jag vet inte...
-Jo kom igen! Säg!!!
-Ja, wow ta de lugnt!! Jag ska! Men jag tänkte kanske...att...att... vi liksom kunde göra något.
-Äh, jaha! Ja visst! Ska vi dra bort till Bettan Bladlus och ta en droppe eller nått!
-Nej! Jag menade inte så! Jag tänkte liksom, ut i världen!
-Öh, jag vet inte...de är så långt...
-Jo kom igen!
-Jaha! Vart ska vi då?
-TILL SKÅNE!! JAG HAR ALLTID VELAT ÅKA DIT!!
-Jaha! Då drar vi väll dit då!

En larvs liv: baserat på en osann berättelseDonde viven las historias. Descúbrelo ahora