Kapitel 4

66 5 1
                                    

Jag vill bara säga tack så sjuuuukt mycket för att ni läser och uppskattar min bok! Ni skulle ha sett mig när jag såg att 100+ hade läst min bok!! Att över hundra stycken har läst MIN BOK!!!!! De är helt galet!! Tack igen! Och igen! Och igen! Jag älskar er alla! Om ni fortsätter läsa så kommer nästa del av larven Lars berättelse! Och förlåt igen för dålig uppdatering, men jag har tre kaniner att ta hand om och träna och vi har nyss skaffat en galen hundvalp och jag har faktiskt ett liv! Så ni får stå ut med att uppdateringen kanske blir lite knasig! Ha de bra! ♡

-Visst är hon fin? Säger Danne och ler stort.
-Njae...börjar Snuffe, men slutar tvärt när jag puttar till han.
-Aj! Jag menar att han är jätte fin!
-Hon. Säger Danne bestämt.
-Va?
Snuffe kollar på Danne med en undrande blick.
-Ja, hon är en tjej.
-Vem?!
-Astrid!
-Vem är Astrid?!
Snuffe blir mer och mer förvirrad.
-Men de är ju hon!
Danne slår ut med armarna mot ketchup flaskan och kollar på den med blicken full av lycka.

Medan vi börjar gå berättar Danne att han hittade Astrid en dag när han var ute och letade efter saker att samla på, ni förstår, Danne är en stor sak samlare, men när han såg Astrid röjde han genast ut allt i sin samling så att hon fick plats.

-Men måste du ha med "henne", vi kommer inte...
De syns på Snuffe att han inte tycker att de är en bra idé att ha med Astrid, men han avbryter sig fort när han ser min stränga blick och Dannes tjuriga min.
-Me me men de blir säkert roligt! Haha!
Dannes skiner genast upp.
-Åh gud va bra att du tycker de! Jag var lite orolig att ni inte skulle tycka om henne eller att de var jobbigt att hon skulle med, men då hade jag förstås lämnat henne hemma! Men nu behöver jag ju inte de!

Snuffe bara står och gapar. Han ska precis slänga ur sig en protest, men jag hinner avbryta honom.
-Gud vad roligt de här ska bli!
Snuffe blänger surt på mig, men han säger iallafall inget.
-Ja de ska bli så kul! De är de ända jag och Astrid har pratat om senaste tiden!
Danne lyser som den starkaste glödlampan för att Astrid får följa med. Ja, hela han är nästan som ett stort lysrör, fast rundare.

-Men, hur ska vi komma dit?
Jag avbryter dom andra som stannar och stirrar på mig.
-Öh... Säger Danne fundersamt.
Vi gick bara åt ett håll, men tänkte inte på vart vi skulle.
-Jag vet!! Skriker Snuffe plötsligt rakt ut. Om vi fortsätter på den här stigen en bit till så kommer vi fram till en väg, där kan vi hoppa på en bil eller nått och åka med en bit!
-Bra där Snuffe!
De är faktisk en bra idé!
-Då går vi då! Mot Skåne! Säger jag med dramatisk röst. Just ja, de har jag inte berättat! Jag älskar nämligen teater och skådespeleri. En dag då ska jag skådespelare! Och inte på en sån här liten teater hos Bettan Bladlus, nej jag menar en RIKTIG teater! Hur de ska gå till vet jag inte riktigt än men de löser sig nog!

Så då är vi äntligen på väg. En larv, en snytbagge, en ketchup flaska och en dyngbagge. På väg mot ett äventyr som inte liknar något annat!

En larvs liv: baserat på en osann berättelseWhere stories live. Discover now