Na 5 minuten geslingerd te hebben hielden we even pauze. Toen begon een nieuwsbericht af te spelen op een groot scherm aan de andere kant van de weg.
—————————————————————————————————
Het nieuws laat een video van een anonieme bron zien die door De Daily Bugle wordt uitgezonden. Het gaat over de aanval van vorige week in Londen."Het laat Quentin Beck oftewel Mysterio zie vlak voor zijn dood. Waarschuwing, je vind deze video mogelijk verontrustend." Zegt de nieuwslezer.
"Het is mij gelukt om de Elementals terug te sturen door de breuk, maar ik denk niet dat ik deze brug leven af kom. Spider-Man heeft mij om een of andere rede aangevallen. Hij heeft een leger van gewapende dones, Stark technologie. Hij zegt dat hij de gene is die de nieuwe Iron Man word, niemand anders." Zegt Mysterio in de video.
"Weet je zeker dat je de drone aanval wilt voortzetten? Er zullen vele gewonden zijn." Zegt Edith in de video op de achtergrond.
"Doe het, schakel ze allemaal uit." Zegt Peter in de video.
"Deze schokkende video was uitgezonden eerder vandaag op de controversiële nieuws website TheDailyBugle.net." Zegt de nieuwslezer.
"Daar heb je het mensen convulsief bewijs dat Spider-Man verantwoordelijk was voor de brute moord van Mysterio, een interdimetionale held die zijn gaf om onze planeet te beschermen en wie, zonder twijfel, de geschiedenis in zal gaan als de grootste superheld aller tijden. Maar dat is niet alles mensen hier is de echte verassing, zet je schrap. Je kan maar beter gaan zitten." Zegt J. Jonah Jameson.
"Spider-Man's echte naam is..." dan glitched het scherm "Spider-Man's echte naam is Peter Parker." Zegt Mysterio in de video."Whatsapp the f*?!" Roept Peter verbaasd.
"Dat klopt mensen Peter Parker een 17 jaar oude crimineel...." Zegt J. Jonah Jameson maar ik kan hem al niet meer horen. Een grote menigte staat om mij heen en kijken naar het nieuwsbericht.
"Zij kent hem." Zegt iemand die naar mij wijst.
"Ben jij Spider-Man's vriendin?" Zegt een ander. Peter springt van de lantaarnpaal af en land naast mij. Hij duwt mensen aan de kant en zegt: "Raak haar alsjeblieft niet aan, meneer."
"Jij bent maar een jongen?" Zegt iemand anders.
"Jij hebt Mysterio vermoord? Jij hebt hem gelopen?" Zegt een ander
"Uh, nee dat heb ik niet..." Zegt Peter.
"Kom op, jongen, laat me je gezicht zien." Zegt een vrouw die op ons afkomt.
Ik probeer haar tegen te houden.
"Kom." Zegt Peter wanneer hij de weg probeert bij te maken om te gaan slingeren.
"Hij sloeg mij. Spider-Man sloeg mij." Zegt de vrouw.
"Deze hele tijd hebben naar deze jongen opgekeken en hem een held genoemd. Nou, ik zal je vertellen wat ik hem noem, publieke vijand nummer 1." Zegt J. Jonah Jameson.We slingeren weer heel hard door de lucht. Ik hou mij zo stevig mogelijk vast aan Peter.
"Y/N, het spijt me, maar ik kan niks zien met je hand in mijn gezicht." Zegt Peter.
"Sorry. Waar gaan we eigenlijk heen?" Zeg ik en ik haal mijn hand uit zijn gezicht.
"Ik weet het niet. Jou huis?" Zegt Peter.
"Nee! We kunnen niet naar mijn huis. Mijn moeder zal je vermoorden." Roep ik.
"Wat? Ik dacht dat je zei de je moeder mij heel erg mocht." Zegt Peter verbaasd.
"Ja, nou, nu niet meer." Zeg ik. We landen op een auto brug. Peter word gebeld door Ned.
"Dude." Zegt Peter.
"Dude." Zegt Ned.
"Dude!" Zegt Peter.
"Dude!!" Zegt Ned.
"Dude!" Zeg ik, omdat ik bijna van de brug val.
"Oh! Het spijt me, gaat het?" Zegt Peter en hij stabiliseert mij en houd mij vast.
"Jo, Peter!" Horen we van een kabelbaan gondel en Peter kijkt om. Overal staan mensen naar ons te kijken en er vliegen 3 helikopters schuin boven ons.
"We moeten gaan. We moeten gaan. Kom op." Zeg ik en begin een beetje in paniek te raken.
"Weet je het zeker?" Vraagt Peter.
"Ja, slinger gewoon." Zeg ik.
"We kunnen de metro nemen." Zegt Peter. We vallen naar beneden richting een rooster dat naar de metro leid. Daar vlakbij staat Flash die op zijn telefoon het nieuws kijkt. Hij lijkt verbaast. Peter doet het rooster open en slingert ons de metro in en doet het rooster weer dicht. Na 5 seconden komen we een trein tegen en we slingeren net op tijd uit de weg.We komen na een halve minuut weer boven via een putdeksel. Peter kijkt rond of er veel mensen zijn en hij trekt mij omhoog.
"De was eng." Zeg ik in shock.
"Gaat het?" Vraagt Peter.
"Ja, ja ,ja." Zeg ik en Peter doet de putdeksel weer dicht.
"Kom, kom, kom. Het spijt me heel erg." Zegt Peter als we weer gaan slingeren.Wanneer we bij zijn huis aankomen helpt hij mij het raam openen. Ik kruip naar binnen en Peter volgt mij. We zijn in zijn kamer en hij doet zijn Spider-Manpak uit (geen zorgen hij had zijn onderbroek nog aan). Peter is helemaal in paniek.
"Oh nee, oh my God. Ik weet niet wat ik moet doen!" Zegt Peter en ik probeer hem te kalmeren. Hij durft mij niet aan te kijken dus pak ik zijn gezicht vast. Dan gaat de deur ineens open. Happy staat in de deur opening.
"Ik heb niks gezien." Zegt Happy die alles verkeerd begrijpt.
"Dit is niet wat je denkt." Zegt Peter die nog steeds alleen zijn onderbroek aan heeft. May komt naar binnen gelopen om de deur dicht te doen.
"Oefen veilig...." Zegt May.
"Nee, nee, nee. May." Zegt Peter.
"Oh, hey. Jij bent zeker Y/N." Zegt ze als ze weer naar binnen komt. Ik doe mijn haar weer goed, want het zat door de war door het slingeren.
"Wacht, heb je gehuild?" Vraagt Peter aan Happy.
"We hebben het uit gemaakt." Zegt Happy bedroefd. Ik geeft Peter een shirt om aan te trekken.
"Oh, uh. Ik wist niet dat jullie het hadden uit gemaakt. Ik dacht dat je verliefd was, May. Kunnen we hier over praten in de keuken?" Zegt Peter en hij loopt met May uit zijn kamer.
"Ik zal wel vertrekken." Zegt Happy.
"Ik dacht dat jullie zo'n knap koppel waren." Zegt Peter.
"Het gaat eigenlijk over grenzen." Zegt May. Dan word er aangebeld.
"Laat me de deur, maar open doen." Zegt May.
"Laten we hier heen gaan." Zegt Peter die May van de deur weg leidt naar de woonkamer. Ik ren naar de deur om hem dicht te doen.
"Is dat de deur?" Vraagt Happy.
"Is het waar?" Zegt de buurman die in de deuropening staat.
"Niet nu." Zeg ik wanneer ik de deur snel voor zijn neus dicht doe.
"Ik zou weg zijn gegaan, maar...." Begint Happy.
"ik wist niet dat je zo ongemakkelijk was over seks, Peter." Zegt May.
"Dit heeft niks te maken met seks." Zegt Peter.
"Als je het er nog een keer over wil hebben. Ik bedoel.... Wat is dat geluid?" Zegt Happy wanneer we een geluid van buiten horen. Ik doe snel een rolgordijn en gordijn dicht. Peter staat op en rent naar een raam om het rolgordijn dicht te doen. Hij gebruikt zijn web om er voor te zorgen dat hij niet weer open gaat.
"Hé, Spider-Man!" Roept iemand van buiten.
"Oh, mijn God." Zegt Peter en hij doet snel nog een rolgordijn dicht.
"Ik bedoel, ik ben blij om het opnieuw langs te lopen als je dat wilt." Zegt Happy.
"Jij neemt jouw kant van het verhaal en ik het mijne." Zegt May. Peter probeert haastig nog een rolgordijn dicht te doen, maar hij gaat weer open. Hij zet twee stappen richt May en Happy, die op de bank zitten, tot hij het door heeft en het weer dicht doet. Dan beginnen de telefoons van May en Happy te trillen door meldingen die ze binnen krijgen. Happy pakt zijn telefoon.
"Wat is er aan de hand met deze telefoon?" Zegt Happy. May pakt haar telefoon om te kijken wat er aan de hand is. Peter pakt snel hun telefoons en gaat voor de tv staan.
"Willen jullie van je telefoons afblijven voor 5 minuten? Ik wil gewoon over jullie relatie praten, oké?" Vraagt Peter in paniek.
"Peter." Zeg ik en ik wijs naar de tv die of het nieuws staat en zijn huis laat zien.
"Wat?" Zegt Peter en hij kijkt om naar de tv.
"Is dat...." Begint May.
"Is dat hier?" Zegt Happy. Peter kijkt verslagen naar beneden en weidt naar het raam. Hij loopt er naar toe en doet het rolgordijn open. Happy en May staan op om uit het raam te kijken en ik loop mee. We zien 3 nieuws helikopters en mensen die naar ons kijken en wijzen.
"Yo, Peter Parker!" Roept iemand.
"Yo, Peter!" Roept een ander.
"Misschien is het niet zo'n groot ding." Zegt Peter.
JE LEEST
One Way Home
Fanfiction⚠️Spoilers voor Spider-Man No Way Home⚠️ Dit is een vervolg op Trapped on earth 616 en Still Far From Home.